Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie w kolektorze dolotowym 1.4 16V


krzysztof_lew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktoś na pewno wie jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w Megane IphII silnik 1.4 16V?

 

Wydaje mi się, że moje auto jest jakieś takie "mułowate" i podłączyłem je pod komputer. Brak błędów, tylko elektryk zwrócił uwagę, że ciśnienie jest za duże - 400 mbar, a wg. niego powinno być max. 250 mbar.

 

Sugerował, że to być może przez serwo od hamulca, lub filtr węglowy, ale po odpięciu wężyków podciśnieniowych od tych elementów i zatkaniu palcem :applause:, ciśnienie nie zmieniało się.

 

Zastanawiam się, że być może uszczelki przepustnicy, kolektora dolotowego przepuszczają, ale nie wiem za bardzo jak to sprawdzić.

No i co najważniejsze, czy aby na pewno ciśnienie powinno być max. 250 mbar na wolnych obrotach?

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W silnikach benzynowych 1.4, 1.6 16V podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach 32 +/- 4 kPa (320 +/- 40 mbar).

 

Wyższa wartość podciśnienia świadczy o tym, że jest coś przytkane w układzie dolotu powietrza. Przede wszystkim należy sprawdzić stan filtru powietrza. Może rura doprowadzająca powietrze do filtra jest zagięta itp. "Zamulenie" silnika może być spowodowane tego typu usterką.

 

Nieszczelności w układzie dolotu powietrza, występujące za przepustnicą, powodują spadek podciśnienia. Silnik dostaje tzw. lewe powietrze, nie tylko to, które przepływa przez przepustnicę, ale jeszcze dodatkowe z nieszczelności. Obserwowane są wtedy zakłócenia w pracy silnika na biegu jałowym (wzrost prędkości obrotowej, falowanie itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dzięki za odpowiedź, ale czy możesz mi powiedzieć co uważasz za spadek, a co za wzrost podciśnienia?

 

Ja za pomocą CLIP'a odczytuje, że mam ciśnienie (czy też podciśnienie???) w kolektorze dolotowym wynoszące ~400mbar.

a. Czy przez WZROST PODCIŚNIENIA rozumiesz SPADEK CIŚNIENIA - czyli np. zamiast 320 +/- 40 mbar jest np. 250 mbar?

b. I w drugą stronę SPADEK PODCIŚNIENIA to WZROST CIŚNIENIA - i zamiast 320 mbar jest wtedy powiedzmy 400mbar?

 

Jeśli rozumiesz to tak jak ja, to u mnie występuje sytuacja b. Próbowałem szukać ewentualnej nieszczelności w okolicach przepustnicy, czujnika, kolektora itd. za pomocą tzw. autostart'u, czyli spreju z łatwo palną substancją. (Nie)stety, nie wykyłem żadnej nieszczelności, bo o ile po psiknięciu w dolot (przed filtrem powietrza) powoduje chwilową zmianę obrtotów silnika, to opsikanie w koło wszystkich ww. elementów żadnej zmiany nie wywołuje.

Odpinałem również wężyki odchodzące od kolektora (serwo hamulca i elektrozawór filtra węglowego) a kolega zatykał otwory palcem ^^ - jednak nie powodowało to zmiany ciśnienia w kolektorze, więc to nie to.

 

Jakieś inne sugestie?

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punktem odniesienia jest ciśnienie atmosferyczne (zero względne), a nie ciśnienie próżni doskonałej (zero absolutne). Jeżeli wartość podciśnienia wynosi 320 mbar, to znaczy, że ciśnienie jest o 320 mbar niższe od ciśnienia atmosferycznego, czyli -320 mbar (manometry podciśnienia mają przy wartościach bezwzględnych minusy, zero jest po prawej stronie skali, a strzałka wychyla się w lewo, odwrotnie niż niż w manometrach do pomiaru ciśnienia w kołach). Słowo "podciśnienie" oznacza, że jesteśmy poniżej zera i ten minus przed wartością zwykle się pomija - stąd ta niejednoznaczność.

 

W Twoim przypadku coś utrudnia dopływ powietrza do kolektora. Powietrze musi przepłynąć przez rurę, filtr i przepustnicę. Na tej drodze przepływu coś szwankuje. Zacząłbym od obejrzenia rury i filtra.

 

Nie podałem w pierwszej wiadomości źródła danych dotyczących wartości podciśnienia. Uzupełniam to: "Renault Megane, modele 1999-2002", tłum. W. Sobolewski, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, wyd. 2, Warszawa 2010, str. 24.

 

Pozdrawiam

też Krzysiek ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku coś utrudnia dopływ powietrza do kolektora. Powietrze musi przepłynąć przez rurę, filtr i przepustnicę. Na tej drodze przepływu coś szwankuje. Zacząłbym od obejrzenia rury i filtra.

 

Hej,

Dzięki za te informacje - teraz mam dużo jaśniejszy obraz ^^

Filtr wymieniałem sam, zaraz po zakupie samochodu i nie bardzo widziałem zmianę na lepsze, więc chyba faktycznie zacznę od obejrzenia dolotu (rury, tłumika szmerów itp).

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

u mnie mechanik problem zlokalizował jako uszkodzony czujnik ciśnieniowy,był ułamany i zalepiony jakimś paskudztwem, koszt na Allegro ok 70zł z przesyłką i pomogło. Przed kupnem sprawdziłem profilaktycznie uszczelnienie całego układu dolotowego, było ok. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!