Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie w kolektorze dolotowym 1.4 16V


krzysztof_lew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktoś na pewno wie jakie powinno być ciśnienie w kolektorze dolotowym w Megane IphII silnik 1.4 16V?

 

Wydaje mi się, że moje auto jest jakieś takie "mułowate" i podłączyłem je pod komputer. Brak błędów, tylko elektryk zwrócił uwagę, że ciśnienie jest za duże - 400 mbar, a wg. niego powinno być max. 250 mbar.

 

Sugerował, że to być może przez serwo od hamulca, lub filtr węglowy, ale po odpięciu wężyków podciśnieniowych od tych elementów i zatkaniu palcem :applause:, ciśnienie nie zmieniało się.

 

Zastanawiam się, że być może uszczelki przepustnicy, kolektora dolotowego przepuszczają, ale nie wiem za bardzo jak to sprawdzić.

No i co najważniejsze, czy aby na pewno ciśnienie powinno być max. 250 mbar na wolnych obrotach?

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W silnikach benzynowych 1.4, 1.6 16V podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach 32 +/- 4 kPa (320 +/- 40 mbar).

 

Wyższa wartość podciśnienia świadczy o tym, że jest coś przytkane w układzie dolotu powietrza. Przede wszystkim należy sprawdzić stan filtru powietrza. Może rura doprowadzająca powietrze do filtra jest zagięta itp. "Zamulenie" silnika może być spowodowane tego typu usterką.

 

Nieszczelności w układzie dolotu powietrza, występujące za przepustnicą, powodują spadek podciśnienia. Silnik dostaje tzw. lewe powietrze, nie tylko to, które przepływa przez przepustnicę, ale jeszcze dodatkowe z nieszczelności. Obserwowane są wtedy zakłócenia w pracy silnika na biegu jałowym (wzrost prędkości obrotowej, falowanie itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dzięki za odpowiedź, ale czy możesz mi powiedzieć co uważasz za spadek, a co za wzrost podciśnienia?

 

Ja za pomocą CLIP'a odczytuje, że mam ciśnienie (czy też podciśnienie???) w kolektorze dolotowym wynoszące ~400mbar.

a. Czy przez WZROST PODCIŚNIENIA rozumiesz SPADEK CIŚNIENIA - czyli np. zamiast 320 +/- 40 mbar jest np. 250 mbar?

b. I w drugą stronę SPADEK PODCIŚNIENIA to WZROST CIŚNIENIA - i zamiast 320 mbar jest wtedy powiedzmy 400mbar?

 

Jeśli rozumiesz to tak jak ja, to u mnie występuje sytuacja b. Próbowałem szukać ewentualnej nieszczelności w okolicach przepustnicy, czujnika, kolektora itd. za pomocą tzw. autostart'u, czyli spreju z łatwo palną substancją. (Nie)stety, nie wykyłem żadnej nieszczelności, bo o ile po psiknięciu w dolot (przed filtrem powietrza) powoduje chwilową zmianę obrtotów silnika, to opsikanie w koło wszystkich ww. elementów żadnej zmiany nie wywołuje.

Odpinałem również wężyki odchodzące od kolektora (serwo hamulca i elektrozawór filtra węglowego) a kolega zatykał otwory palcem ^^ - jednak nie powodowało to zmiany ciśnienia w kolektorze, więc to nie to.

 

Jakieś inne sugestie?

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punktem odniesienia jest ciśnienie atmosferyczne (zero względne), a nie ciśnienie próżni doskonałej (zero absolutne). Jeżeli wartość podciśnienia wynosi 320 mbar, to znaczy, że ciśnienie jest o 320 mbar niższe od ciśnienia atmosferycznego, czyli -320 mbar (manometry podciśnienia mają przy wartościach bezwzględnych minusy, zero jest po prawej stronie skali, a strzałka wychyla się w lewo, odwrotnie niż niż w manometrach do pomiaru ciśnienia w kołach). Słowo "podciśnienie" oznacza, że jesteśmy poniżej zera i ten minus przed wartością zwykle się pomija - stąd ta niejednoznaczność.

 

W Twoim przypadku coś utrudnia dopływ powietrza do kolektora. Powietrze musi przepłynąć przez rurę, filtr i przepustnicę. Na tej drodze przepływu coś szwankuje. Zacząłbym od obejrzenia rury i filtra.

 

Nie podałem w pierwszej wiadomości źródła danych dotyczących wartości podciśnienia. Uzupełniam to: "Renault Megane, modele 1999-2002", tłum. W. Sobolewski, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, wyd. 2, Warszawa 2010, str. 24.

 

Pozdrawiam

też Krzysiek ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku coś utrudnia dopływ powietrza do kolektora. Powietrze musi przepłynąć przez rurę, filtr i przepustnicę. Na tej drodze przepływu coś szwankuje. Zacząłbym od obejrzenia rury i filtra.

 

Hej,

Dzięki za te informacje - teraz mam dużo jaśniejszy obraz ^^

Filtr wymieniałem sam, zaraz po zakupie samochodu i nie bardzo widziałem zmianę na lepsze, więc chyba faktycznie zacznę od obejrzenia dolotu (rury, tłumika szmerów itp).

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

u mnie mechanik problem zlokalizował jako uszkodzony czujnik ciśnieniowy,był ułamany i zalepiony jakimś paskudztwem, koszt na Allegro ok 70zł z przesyłką i pomogło. Przed kupnem sprawdziłem profilaktycznie uszczelnienie całego układu dolotowego, było ok. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!