Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9d problem ze sterownikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam renault megan 1.9d, w aucie padł sterownik silnika i nie umiem znaleźć sterownika z takimi samymi numerami jak na moim. Może ktos wie jaki sterownik o innych numerach będzie miał ta sama płytę sterowania? Proszę o poradę na ten temat. Megana jest z grudnia 2000r a sterownik oryginalny ma numer 7711497017 taka informacje uzyskałem w serwisie po nr nadwozia, gdyż na moim numerów nie było.

Edytowane przez mateusz7410
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z elektro-mechanikiem wszystko posprawdzaliśmy i wypadło ze jest sterownik padnięty. Mowisz ze niewiele steruje ... moim zdaniem steruje najważniejszym czyli silnikiem, który jedzie i nagle staje . Odpocznie jakiś czas i znów jedzie normalnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jakie ma objawy? Co się dokładnie stało przed chyba zgaszeniem silnika. Były jakieś dziwne oznaki? Rozrusznik kręci? Dostaje paliwo? Napięcia na kompie dobre? Skąd wiecie z mechanikiem, że to komp? Na jakiej podstawie Mechanior stwierdził, że to komp? Może to np. wyłącznik uderzeniowy a on chce ci wcisnąć kit. Oczywiście to tylko moje przemyślenia :applause: Tak jak zadają pytanie koledzy czyli "jakie objawy" to ważne pytanie na które musisz odp. aby ktoś Ci mógł pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowie objawem było zgaśniecie auta po 30 minutach jazdy tylko to, jeżeli auto postało jakiś czas tez ok 30 min to odpaliło normalnie i jechało dalej tak jakby nic się nie stało i po 30 minutach znów ten sam repertuar. Mechanik na pewno nie chce mnie ogolić bo robię dużo aut u niego i dobrze się znamy. Rozrusznik kreci cały czas bez problemu żadnego, nawet gdy auto nie odpala. Paliwo tez podaje bo przecież by nie opalił później .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że nie odpala to raczej sprawa dostarczającego paliwa. Sprawdź dokąd idzie przewód od elektrozaworu odcinającego paliwo w pompie. W chwili nie potrafienia odpalenia auta zobacz czy masz 12V na tym elektrozaworze. Jaka to pompa?? Jeśli brak tego napięcia i przewód wychodzi prosto z kompa to sprawdź wszystkie napięcia na kompie masy, plusy, sygnał z immo itp. Ja miałem podobny problem i go rozwiązałem tutaj: http://megane.com.pl/topic/31758-odpala-co-ktorys-raz-dziwne/ Schemat do ręki i wszystko będziesz wtedy wiedział. Może przekaźnik sterujący pracą kompa wyłącza się po nagrzaniu hmmm. Sprawdzaj napięcia i ich zaniki. Co pokazuje np. CLIP?? Możesz spróbować wykręcić elektrozawór i wyjąć z niego ten trzpień a wtedy będzie on zawsze otwarty. Jak byś wtedy nie potrafił zgasić silnika to zaciśnij wąż doprowadzający paliwo do pompy lub wyłącz stacyjkę to powinien się zgasić jeśli posiadasz wtrysk sterujący. To mi narazie przychodzi do głowy. Zobacz mój temat w linku. Napisz co i jak po próbach pomyślimy dalej.Co do kompa to wydaje mi się, że musi mieć identyczne oznakowanie.

 

Jak co to mam specjalistę od komputerów, ale muszę dokładnie znać usterkę kompa aby z nim pogadać np. brak napięć wychodzących itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45273&highlight=pompa+lucas

 

Zeby elektrozawór stop wykręcić z pompy lucas to trzeba próć kasetę pancerną dla wnikliwych moge pokazać gdzie ciąć kontówką. Poza tym od roku 97 w pompie lucas jest elektrozawór 3 żyłowy z kodem immo i 12 wolt to dochodzi ale jeszcze kod immo.

 

Co do gasnięcia pompy wtryskowej rozdzielczej to polać zimną wodą (porządnie schłodzić)jak odpali to znaczy że pompa ma luzy i nie tworzy ciśnienia do otwarcia wtryskiwacza.e podbicia wolnych obrotów

 

Co do zgaszenia silnika z pompą lucas wystarczy przestawić dzwignie podbicia wolnych obrotów w przeciwną stronę (to ta dzwignia co zaciąga ją mieszek z podciśnieniem zwana inaczej ssaniem )

 

moim zdaniem steruje najważniejszym czyli silnikiem, który jedzie i nagle staje

Silnik ten stary klekot żeby brzmiał łagodnie zamontowano elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku który koryguje w niewielkim stopniu wyprzedzeniem lub opożnieniem wtrysku. Znam ludzi co jeżdżą z uwalonym zaworem i nie są świadomi tego. A ecu staruje tym zaworem oraz grzaniem świec podbiciem wolnych obrotów i egr co do zaworu immo prawdopodnie steruje nim Uch .

 

Nie masz regulatora ciśnienia nie masz wtrysków otwieranych elektronicznie i innych bzdur którymi steruje komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelsonx dobrze pisze. Ja nie znam aż tak bardzo pompy lucas. Faktycznie o tym zapomniałem aby pompę polać zimną wodą ale czy musi ją lać całą czy tak jak w bosch tylko tylną głowicę. Jeśli to nic nie pomoże to sprawdzaj te napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze jak schłodzi sie komputer to auto chodzi normalnie, jak sie zagrzeje to auto stoi. Podłączona megana była pod serwisowy komputer i wszystko zostało posprawdzane. Pompa jest ok. Kupiłem 2 komputer lecz z inna płyta i po przerobieniu całego kompa auto chodzi cały czas bez zarzutu,lecz tylko na wolnych obrotach... Usterka jest stwierdzona w 100% to komputer, a moje pytanie dotyczyło czy jakiś komputer z innymi numerami może mieć ta sama płytę w środku?

Edytowane przez mateusz7410
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!