Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rozrząd megane 1.6 2004 KZFR/przyspieszacz


omen1989

Rekomendowane odpowiedzi

Mam niemały problem z moją meganką:applause: Jest to benzyna, sedan 2004 r. Pisałem już wcześniej o tym problemie na tym forum. Problemem tym jest grechotanie na zimnym silniku i problemy z przyspieszaniem. Na forum dostałem odpowiedzi iż jest to najpewniej KZFW, bo to częsta przypadłość w tych modelach i wszystkie objawy na to wskazują. Zaprowadziłem samochód do mechanika. Po rozebraniu samochodu przeczyścił elektrozawory, bo ponoć były bardzo zapiepszone i stwierdził, że padł przyspieszacz zaworów ssących. Powiedzcie mi proszę, czy ten przyspieszacz może być problemem zarówno problemów z przyspieszaniem jak i tego grechotania, bo mi coś się to KZFR jednak spać nie daje, a on stwierdził, że jest ok. Dodam jeszcze, że z odpalaniem też są problemy ale nie wiem czy to efekt tego przyspieszacza, KZFR czy walniętej sondy katalizatora, która też jest do wymiany..... Proszę o pomoc;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem. Mialem problem z odpalaniem auta. zaczelo sie od tego, ze po odpaleniu mial niskie obroty i po 10 sekundach gasl i tyak za kazdym razem. Wymienilem czujnik polozenia walu korbowego ale za bardzo nie pomoglo. Przy przytmymaniu nogi na gazie przy ok 2000 obrotów (ok 30 sekundach) auto zaczelo trzymac niskie obroty i chodzic dobrze. Po jezdzie równiez trzymalo nieskie obroty w normaie bez drgania i grzechotania. Przy zimnym silniki byly tylko problemy z odpaleniem. Sytuacja sie pogorszyla, bo przy odpapalniu auto zaczelo odpaalc jak traktor, zaczal sie dusic i zaraz gasl a poza tym zaraz po samym odpaleniu byl dziwny dzwiek jakby tarcie, grzechotka. Oddalem auto to serwisu Renault i okazalo sie ze do wymiany jest kolo zmiannych faz rozrzadu + sugerowano wymiane calego rozrzadu i pompy wody poniewaz nie byl robiony rozrzad a mam przebieg 135000km. Rozniez diagnostyka w serwisie pokazala blad czujnika polozenia walu korbowego i zasugerowano wymaine czujnika i przewodów. Czujnik przeciez wymienilem wiec moze przewody powoduja ten blad. Za wymiane tego kola zfr i rozrzadu serwisu zazyczyl sobie £1030 (4600zl). Podziekowalem, kupilem na wlasne reke oryginalne kolo zmiannycnh faz rozrzadu + caly rozrzad z pompa, oddalem znajomemu mechanikowi do wymiany i tu sie zaczely klopoty z autem.

Mechanik najprawdopodobniej niewlasciwie ustawil rozrzad poniewaz wyskoczyla mi lampka SERWIS + znaczek silnik i komunikat zeby sprawdzic wtryski. Auto wogóle nie trzyma niskich obrotów,silnik sie trzesie i glosno chodzi, jak skuter. Po puszczeniu nogi z gazu odrazu gasnie. Jestem zalamany. Okazalo sie, ze machanik nie jest specjalista w tym aucie i w tej dziedzinie. Mam nadzieje, ze przez to jego gazowanie przy zle ustawionym rozrzadzie nie uszczkodzil nowego kola zmiannych faz rozrzadu lub innej czesci. Umówilem sie juz z innych doswiadczonych mechanikiem na ustawienie tego rozrzadu za !120 bo serwis Renault zyczy sobie za ustawienie rozrzadu £450 (2050zl). Odpowiadajac na Twoje pytanie kolego, mysle ze wina lezy po stronie kola zmiennych faz rozrzadu. Najlepiej pojedz na diagnostyke, podepnij pod komputer i bedziesz mial pewnosc co jest winna takiego zachowania. Czy ktos zna strone na której moge dowiedziec sie jak wlasciwie ustawic rozrzad w Megane 1.6 16V 2004?Chodzi mi o dokladne parametry i ewentualnie zdjecia. Z góry wielkie dzieki.

Edytowane przez joseph777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozebraniu samochodu przeczyścił elektrozawory, bo ponoć były bardzo zapiepszone i stwierdził, że padł przyspieszacz zaworów ssących.

Jakie elektrozawory i jaki przyśpieszacz :applause:

Masz do wymiany KZFR.

Warto wymienić cały kompletny rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawory... hm.. a skad ja mam to wiedziec jakie;p jakbym wiedzial to bym sie nie pytal;p

jesli chodzi o ten przyspieszacz.... okazalo sie, ze ow mechanik wprowadzil sobie takie nazewnictwo na kzfr;p

kompletny rozrzad bedzie wymieniany... boli mnie to, bo autko ma tylko 75k km...;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!