Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rozrząd megane 1.6 2004 KZFR/przyspieszacz


omen1989

Rekomendowane odpowiedzi

Mam niemały problem z moją meganką:applause: Jest to benzyna, sedan 2004 r. Pisałem już wcześniej o tym problemie na tym forum. Problemem tym jest grechotanie na zimnym silniku i problemy z przyspieszaniem. Na forum dostałem odpowiedzi iż jest to najpewniej KZFW, bo to częsta przypadłość w tych modelach i wszystkie objawy na to wskazują. Zaprowadziłem samochód do mechanika. Po rozebraniu samochodu przeczyścił elektrozawory, bo ponoć były bardzo zapiepszone i stwierdził, że padł przyspieszacz zaworów ssących. Powiedzcie mi proszę, czy ten przyspieszacz może być problemem zarówno problemów z przyspieszaniem jak i tego grechotania, bo mi coś się to KZFR jednak spać nie daje, a on stwierdził, że jest ok. Dodam jeszcze, że z odpalaniem też są problemy ale nie wiem czy to efekt tego przyspieszacza, KZFR czy walniętej sondy katalizatora, która też jest do wymiany..... Proszę o pomoc;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem. Mialem problem z odpalaniem auta. zaczelo sie od tego, ze po odpaleniu mial niskie obroty i po 10 sekundach gasl i tyak za kazdym razem. Wymienilem czujnik polozenia walu korbowego ale za bardzo nie pomoglo. Przy przytmymaniu nogi na gazie przy ok 2000 obrotów (ok 30 sekundach) auto zaczelo trzymac niskie obroty i chodzic dobrze. Po jezdzie równiez trzymalo nieskie obroty w normaie bez drgania i grzechotania. Przy zimnym silniki byly tylko problemy z odpaleniem. Sytuacja sie pogorszyla, bo przy odpapalniu auto zaczelo odpaalc jak traktor, zaczal sie dusic i zaraz gasl a poza tym zaraz po samym odpaleniu byl dziwny dzwiek jakby tarcie, grzechotka. Oddalem auto to serwisu Renault i okazalo sie ze do wymiany jest kolo zmiannych faz rozrzadu + sugerowano wymiane calego rozrzadu i pompy wody poniewaz nie byl robiony rozrzad a mam przebieg 135000km. Rozniez diagnostyka w serwisie pokazala blad czujnika polozenia walu korbowego i zasugerowano wymaine czujnika i przewodów. Czujnik przeciez wymienilem wiec moze przewody powoduja ten blad. Za wymiane tego kola zfr i rozrzadu serwisu zazyczyl sobie £1030 (4600zl). Podziekowalem, kupilem na wlasne reke oryginalne kolo zmiannycnh faz rozrzadu + caly rozrzad z pompa, oddalem znajomemu mechanikowi do wymiany i tu sie zaczely klopoty z autem.

Mechanik najprawdopodobniej niewlasciwie ustawil rozrzad poniewaz wyskoczyla mi lampka SERWIS + znaczek silnik i komunikat zeby sprawdzic wtryski. Auto wogóle nie trzyma niskich obrotów,silnik sie trzesie i glosno chodzi, jak skuter. Po puszczeniu nogi z gazu odrazu gasnie. Jestem zalamany. Okazalo sie, ze machanik nie jest specjalista w tym aucie i w tej dziedzinie. Mam nadzieje, ze przez to jego gazowanie przy zle ustawionym rozrzadzie nie uszczkodzil nowego kola zmiannych faz rozrzadu lub innej czesci. Umówilem sie juz z innych doswiadczonych mechanikiem na ustawienie tego rozrzadu za !120 bo serwis Renault zyczy sobie za ustawienie rozrzadu £450 (2050zl). Odpowiadajac na Twoje pytanie kolego, mysle ze wina lezy po stronie kola zmiennych faz rozrzadu. Najlepiej pojedz na diagnostyke, podepnij pod komputer i bedziesz mial pewnosc co jest winna takiego zachowania. Czy ktos zna strone na której moge dowiedziec sie jak wlasciwie ustawic rozrzad w Megane 1.6 16V 2004?Chodzi mi o dokladne parametry i ewentualnie zdjecia. Z góry wielkie dzieki.

Edytowane przez joseph777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozebraniu samochodu przeczyścił elektrozawory, bo ponoć były bardzo zapiepszone i stwierdził, że padł przyspieszacz zaworów ssących.

Jakie elektrozawory i jaki przyśpieszacz :applause:

Masz do wymiany KZFR.

Warto wymienić cały kompletny rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawory... hm.. a skad ja mam to wiedziec jakie;p jakbym wiedzial to bym sie nie pytal;p

jesli chodzi o ten przyspieszacz.... okazalo sie, ze ow mechanik wprowadzil sobie takie nazewnictwo na kzfr;p

kompletny rozrzad bedzie wymieniany... boli mnie to, bo autko ma tylko 75k km...;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!