Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane z lat 1999 - 2001 1,6 w automacie


typical

Rekomendowane odpowiedzi

Automat jest niezbędny z różnych względów. Zaczynam polowanie na taką Reńkę. Dlatego też proszę o porady.

 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie - gdzie szukać newralgicznych punktów i śladów kolizji - gdzie najłatwiej to wykryć.

Czy rdza lubi te autka? Jeśli tak - gdzie szukać ognisk korozji?

Czy silnik 1,6 16V ma nadal pasek rozrządu, czy łańcuszek? Jak z trwałością tego motorka (czyli rozsądny przebieg dla tego autka, to jaki)

Automat jest trwały, czy raczej się mocno sypie?

Pokrycia tapicerskie - należą do wiecznych (w sensie dziury przy 150 000 km sugerują cofkę licznika o co najmniej połowę)

Proszę o porady jak i co oglądać i na co zwracać uwagę, bym nie jechał w ciemno szukając autka i kupował jakiegoś rzęcha po 4 złożeniu z przystanku...

A i jeszcze dla mnie bardzo ważne. Kro produkuje reflektory przednie i tylne do Renault? Bo jak zobaczę Depo czy inne wynalazki, to już wiadomo, że coś jest nie tak.

 

Edit - czy serwisy Renault są chętne do dawania wiadomości o autach po VIN? Czy mają politykę VW - Twój samochód - Twój kłopot...

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auta z tego rocznika już są dość dobrze zabezpieczone i jak nie były bite, to nie powinno być rdzy.

Silnik i automat są trwałe, pod warunkiem częstych wymian płynów eksploatacyjnych bez problemu zrobią 300 tyś km.

Silnik ma pasek, ale koszta części i wymiany są dość rozsądne.

Pokrycia tapicerskie są dość trwałe i nawet mocno powyżej 200 tyś km wyglądają dobrze.

Kierownica wyraźne ślady zużycia wykazuje mniej więcej od przebiegu 180 tyś km.

Zwróć uwagę, czy auto ma 2 kluczyki, na jakim oleju jeździ (i czy go nie spala), oraz jak się trzyma zawieszenie.

Jeżeli są lekkie stuki przedniego stabilizatora, to nie ma się co tym przejmować (gumki + robocizna ok. 40-80 zł).

Częstą przypadłością tych silników są padające cewki zapłonowe, co powoduje wypadanie zapłonów i nierówną pracę silnika.

Wszystkie cewki powinny być takie same, lub chociaż takie same zainstalowane parami.

Przednie światła produkuje Valeo, tylne chyba też, ale nie jestem pewien.

Jak umówisz się na sprawdzenie auta w ASO, to bez problemu podadzą Ci jego historię.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!