Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprężarka klimatyzacji


wiewior1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Mam do was kilka pytań. Od jakiegoś czasu w mojej meganie da się zaobserwować, a raczej usłyszeć metaliczny dźwięk spod maski (stukanie, brzęczenie, ciężko powiedzieć). Po otwarciu maski zorientowałem się, że ten dźwięk dochodzi mniej więcej od sprężarki klimy. I w tym miejscu moje pierwsze pytanie, bo jestem prawie pewien ale chciałbym się upewnić. Czy zaznaczone miejsce to na pewno sprężarka klimy?:

 

post-24882-0-89582900-1311672710_thumb.jpg

 

Jeśli tak, to kolejne uwagi. Nie wiem jak się konkretnie nazywa, ale te koło, co je pasek napędza nie kręci się swobodnie. Robi pół obrotu, staje, dalej robi obrót albo kilka i znów staje. Orientuje się, że tak być nie powinno. Ponadto robiąc zdjęcia zaobserwowałem, że jest ono chyba poluzowane, co widać na poniższym zdjęciu:

 

post-24882-0-49122000-1311673090_thumb.jpg

 

Ok a teraz odnośnie diagnozy usterki. Czy to może być łożysko sprężarki, sprzęgło, czy może sprężarkę trzeba będzie wymienić? Czytałem, że montowali różne sprężarki w meganach, więc chciałbym się dowiedzieć w którym miejscu sprawdzić jaką ja mam albo ewentualnie po zobaczeniu zdjęcia, czy ktoś byłby w stanie powiedzieć mi jaki to model. Dodam, że silnik mam 1,6 rocznik 96.

 

Jeśli byłoby to łożysko to czy ktoś mógłby mi wskazać stronkę z łożyskami do sprężarek. Ja znalazłem taka stronę, ale obawiam się, że do megany nic nie mają.

http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/LOZYSKA_Klimatyzacji-k49-0-3-default.html

 

 

 

No dobrze a teraz coś innego. Podczas poszukiwań usterki otworzyłem książkę RENAULT MEGANE wydawnictwa komunikacji i łączności. Odnalazłem mój model po silniku ale bardzo się zdziwiłem, bo w dowodzie rejestracyjnym mam 55 kW, a w książce jest 66 kW. Zastanawiam się, gdzie jest błąd? W dowodzie, czy w książce? Wrzucam zdjęcie książki i dowodu:

post-24882-0-17004800-1311673935_thumb.jpg

post-24882-0-47897600-1311673927_thumb.jpg

 

Serdecznie pozdrawiam wszystkich i życzę udanych wakacji i dobrej pogody.

Z góry dziękuję.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) Tak, to jest sprężarka klimatyzacji

Ad2)

co je pasek

No to masz głodne koło, uważaj bo Ci ten pasek całkiem zje :applause:

A teraz na poważnie, oczywiście koło powinno się stale kręcić, w czasie pracy silnika, oczywiście. Natomiast jak spojrzysz z boku tak aby widać było środek, wewnętrzną stronę to stoi ona w miejscu, w przypadku gdy klimatyzacja jest wyłączona. W przypadku gdy włączysz klimatyzację, zostanie podany sygnał na el.-magnes sprzęgła i środek koła zacznie się kręcić. Ale, no właśnie, nie kręcić się stale. W momencie gdy się uruchomi zacznie wytwarzać ciśnienie. Jeżeli w układzie wzrośnie ciśnienie do określonej wartości sterownik wyłączy sprzęgło i sprężarka przestaje pracować. Uruchomi się ponownie, gdy sterownik stwierdzi, że w układzie jest za niskie ciśnienie czynnika. I tak w kółko.

1) koło pasowe powinno pracować równo, bez bicia na boki

2) nie powinno wydawać dźwięków tyku pisk, brzęczenie,warkot itp. Oczywiście jak się uruchomi sprężarka to będzie z niej dochodził dźwięk, ale będzie on normalnym dźwiękiem pracującego kompresora lub silnika elektrycznego (dźwięk jest podobny).

Z Twojego opisu wynika, że masz coś uwalone na sprzęgle sprężarki. Przypuszczam, że to łożysko, ale żeby to stwierdzić, trzeba ją zdemontować. Nie wiadomo czy uszkodzeniu nie uległa ośka wirnika sprężarki, ale jw.

Do poczytania

Wątek 1

Wątek 2

 

dowiedzieć w którym miejscu sprawdzić jaką ja mam

Podjechać do ASO i po VIN powinni powiedzieć

mi wskazać stronkę z łożyskami do sprężarek

Łożyska mają swoje nr, wymiary i nie ma znaczenia do czego są używane, ale j.w.

Ostatecznie możesz wejść na stronę intercars.pl i zobaczyć czy tam akurat nie ma tego czego szukasz.

 

bo w dowodzie rejestracyjnym mam 55 kW, a w książce jest 66 kW

Moim zadaniem błąd 6 pomylona z 5, tak ktoś odczytał w WK i głupotę wpisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie sprężarki dziś ucichła, jak wyłączyłem nawiew w samochodzie. Niestety pada i nie miałem jak zerknąć pod maskę. Ale i tak już jestem umówiony do mechanika i zobaczymy jak się sprawa rozwinie.

 

A co do mocy w dowodzie, faktycznie jest silnik o mocy 75 KM oznaczony jako BA0L, ale na stronie inter cars jest jeszcze jedna informacja, a mianowicie 1.6 i, a ja na drzwiach mam 1,6 e. Coś tu nie gra. A dodam, że 1,6 e to oczywiście ten mocniejszy 90 KM silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!