Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Idealny diesel w kombi


Rekomendowane odpowiedzi

Mam obecnie coś takiego ale w hachback'u tzn. silnik 1.5Dci (śr. 5.1/100 miasto 70%), nie mam dwumasy i nie mam EGR/FAP - jednym słabym punktem jest CR, ale to już w każdym nowym dieslu występuje

 

Szukam już od jakiegoś czasu kombi o podobnych właściwościach i nie mogę znaleźć - przyjąłem że interesują mnie samochody nie starsze niż 2002 rok i nie droższe niż 30tyś

 

Przebrnąłem już przez Lagunę II / Megane II / Vectrę C / Mazdę 6 i dalej szukam

 

Istnieje taki model ?

Dzięki za pomoc !

 

@kisand - zapędziłem się, faktycznie jest

Edytowane przez jastu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to nie ta liga cenowa (napewno nie ta) ale mój dieselek rocznik 2002 (pierwsza rejestracja 2003 - piszę to aby złapać się w przedział rocznikowy :applause: ) pali ok 5,5l / 100km

 

** na duńskim paliwie 4-4,5 litra

 

silnik dti

 

to mój ideał <ok> (kombi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki CRDI które podałem nie miały dwumasy - próbuję jeszcze ustalić jak tam jest z geometrią łopatek sprężarki (czy zmienna)

 

Wszystko wskazuje że za jakiś czas przesiądą się do Kia Ceed

 

Są jakieś inne propozycje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie 90% V50 ma filtr cząstek.

Jeżeli chodzi o Kie i Hyundaia, to przed fl silniki CRDI 90 i 115 KM mają zmienną geometrię łopatek.

W autach po fl silnik CRDI 90 KM ma turbinę o stałej geometrii.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

brat miał v50 i było to auto bardziej 4-osobowe + trochę bagażu, taka namiastka kombi. Bagażnik wcale nie był duży, wnętrze super, ale max 4 osoby. Spalanie 2 litrowego, 140 konnego diesla było za duże i głównie z tego powodu auto zostało sprzedane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V50 może nie ale V40 można już ładne dostać

Mam v40 2003 z silnikiem renault 1.9dci 115km - całkiem fajny sprzęt. Natomiast moja żona jeździ megane II kombi 1.9dci i jeśli chodzi o wielkość wnętrza i bagaznika to megane bije v40 na głowę. Co do jazdy to volvo przyjemniej się prowadzi. Jakość wykonania i wykończenia jest dużo wyższa niż w megane II. V40 to taki trochę większy htb z kiepskim dostępem do bagażnika (wysoki próg załadunku, wystające nadkola, płytki i mały). Mimo to go lubię i chyba nie zamieniłbym się z żoną - mimo, że jej często podkradam meganę :l:

 

Ponieważ oba auta mają ten sam silnik (mniej więcej - bo volvo ma inną turbinę i niektóry osprzęt, ale blok ten sam jest) to niestety, ale Volvo lepiej jest przygotowane do naszego klimatu. Silnik ma podgrzewanie i po 2-3km mam już 90stopni na zegarze. W meganie to trzeba z 10km aby dojśc do takiej temperatury.

 

Spalanie: V40 7,2 po mieście, megane koło 9 - nie mam pojęcia z czego to wynika, bo ważą podobnie. Może z tego, że volvo ma 5 biegów, a megane 6.

Edytowane przez bronius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia 6 biegów bardziej na trasę, po miescie im mniej biegow tym lepiej, na szczęście z 4ech aut pod domem mam już tylko megankę w manualu. I przy zmianie na bank kolejny samochód będzie w automacie :l: tym bardziej, że przy jeździe po warszawie czy śląsku mam dość dociskania sprzęgła ;)

 

tam kolega zwrócił Ci uwagę na Fiata Cromę auto naprawdę godne uwagi i można miec w miarę młody rocznik za te pieniądze. Chyba, że wolisz mieć sedana ale z dużym bagażnikiem to polecam volvo S40 2.0 136 koni, bagażnik zaskakuje chodź jest niski ale wózek dziecięcy +bagaże dla mnie żony i córki weszły (wypożyczone z AVIS) powiem wiecej jest większy niż w BMW 3ki a komfort w wnętrzu dużo większy. Zamiast Audi już wolałbym Vectrę C ale poszukaj z tym 2.2 DTI ma pompo i jest na łańcuchu

Edytowane przez xvjakubvx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazdę 6 z silnikiem wysokoprężnym sobie odpuść, bo generuje duże koszty w przypadku awarii i do tego korozja nadwozia.

Zdaje się też, że do tej pory żadna firma nie oferuje profesjonalnej regeneracji wtryskiwaczy, a tylko czyszczenie.

Jeżeli Vectra C, to tylko 1,9, bo 2,2 DTI jest prosty, ale potrafi zepsuć sporo nerwów ciekawostkami technologicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!