Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca na małych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam scenica z 1998 roku , kiedy silnik jest zimny to strasznie buja na wolnych obrotach i przytym słychac jakiś metaliczny dzwięk ale to chyba jakaś lużna blach bo ja sie rozgrzeje to już blachy nie słychac , problem bujania na wolnych obrotach jest tez na rozgrzanym silniku , kiedy dojadę do skrzyżowania to nawet potrafi zgasnąć. Świece nowe, kable wysokiego napiecia tez nowe, silniczek krokowy czyszczony denaturatem. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strasznie buja na wolnych obrotach i przy tym słychać jakiś metaliczny dźwięk

Prawdopodobnie układ wydechowy obija się o którąś z osłon nad nim. Sprawdzić to można szarpiąc za rurę wydechową (najlepiej między tłumikiem środkowym a końcowym). Oczywiście nie łapiemy za gorącą rurę !

Również proponuję wyregulować najpierw zawory. Jak nie pomoże, podejrzenie pada na sondę Lambda. Może ona jeszcze działać, ale mieć opóźnienia w sygnale ze starości i ECU od tego wariuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem te stuki to dźwigienki zaworów. Jak się rozgrzeje to materiał z którego są wykonane te dźwigienki rozszerz się i już tak nie stuka. U mnie jest to samo. A te obroty mogą być spowodowane wieloma przyczynami i można tu wypisywać dziesiątki a okazać się może że to jeszcze co innego. Może zła mieszanka, może przepustnica albo jej czujnik, przewody lub świece i wiele innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te stuki były spowodowane tym iż na tłumiku tym pierwszym puścił spaw na takiej obejmie no i siłą zeczy było to mocno słychac , pospawane i jest OK. Ale nadal pozostaje problem obrotów na biegu jałowym (luz), jest tak rano odpalam jest ok silnik zimny przejadę około 300 metrów do pierwszych świateł i silnik gaśnie .Na gazie i benzynie tak samo się zachowuje. Nowe swiece , kable , czujnik temperatury płynu. Ciśnienie zmierzone 11/12 czyli chyba OK. Mechanik podłąnczał pod kompa i wyskakiwał bład czujnika koła zamachowego i sonda, ale po chwili te błedy znikały .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!