Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,6 16v Katalizator


yetoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Meganke I po lifcie z 1999r z silnikiem 1,6 16v 79kw ostatnimi czasy zaczęła trochę głośniej chodzić warkot było słychać gdzieś z przodu auta myślałem ze to uszczelka pod kolektorem wydechowym albo tez sam kolektor pękł co ponoć jest bolączką meganek byłem u mechanika który stwierdził ze jest to niestety KATALIZATOR do wymiany niestety z tego co wyczytałem w necie to te meganki maja 2 rodzaje katów zwykłe

1723584122.jpg

i zespolone tak zwane kolektor katalizator 1694836794.jpg

niestety ten zespolony nowy kosztuje 1499pln a jest rzadko spotykany jako używka a wydaje mi się że właśnie taki posiadam u siebie co robić panowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak walnął kat (zaczął być bardzo głośny), to pojechałem do warsztatu i wsadzili nowy za 300 zł. Kolektor masz połączony z katem?? Bardzej obstawiam, że kat. był wspawany co często się robi. Wytną ci stary i wspawają nowy :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o to ze poprzedni właściciel przyspawał kata tylko że są 2 rodzaje katów takie jak na obrazkach ten 2 to jest właśnie kat zespolony z kolektorem i jest on fabrycznie nowy chciałem sie dowiedzieć czy to prawda że one występowały w megankach I po lifcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki sprawdziłem najbardziej pasował mi ten 2 układ wydechowy mimo że mam w dokumentach 79kw a tu w opisie podane jest 81 czyli mam zwykłego kata jest on tuż za kolektorem wraz z plecionka albo złączem elastycznym jak kto woli tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tu nowy ale dolącze się do dyskusji posiadam megi 97 1,6 8V i ostatni jak wracałem z wakacji to mój wydech poprostu odpadł:applause: był przepalony zakupiłem nowy wydech i co sie okazało u mechanika na podnosniku że kat od megi jest uszkodzony no to ja szybko za tel i dzwoniłem po sklepach zakupiłem strumienice do tego modelu wycioł kata i wspawał mi w jego fabryczne rury przykręcił reszte nowego wydechu i chodzi ciszej od katalizatora za strumienice dałem 50 zł a na rynku chodzą własnie od 50-200 i jest bo jak masz dobry wydech a kata uszkodzonego to jak na allegro kupisz strumienice za 130 zl z przesyłka + robocizna góra 50 zł a za katalizator nowy ok 500 zł a za używke 300zł to co sie bardziej opłaca

 

<ok>co to ma być ;) Popraw mi to zaraz bo będą kłopoty.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

 

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam wersje kombi i mam takie pytanko.

Cały wydech składa się z 3 części: pierwsza idzie od kolektora potem jest środkowy tłumik na którym to znajduje się katalizator (zaznaczony na czerwono) i tłumik końcowy.

Pytanie odnosi się do tej części przykręcanej do kolektora. Tam na tym jest taka pucha co wygląda jak katalizator (zaznaczone na czarno), co to jest?? I sonda jest wkręcana przed tą puchą tak??

post-26320-0-61299100-1320181947_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A ja mam takie pytanie czy kolektory te są zamienne? Czy zamiast tego z "kociołkiem" można włożyć ten bez, występują w tym samym modelu i silniku.

1.

1694836794.jpg

2.

250_6826699764eafb686c190c.jpg

 

Dla ścisłości dodam, że "1" to jest kolektor z katalizatorem i występowały w scenikach i megankach po lifcie ale zawsze razem z drugim katalizatorem, najczęściej przy silniku 2,0 F4R i 1,8 F4P.

Edytowane przez Robak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!