Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje silnika 2,0 16V powyżej 2500 obr./min


tadarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem występuje niezależnie od nr biegu, najbardziej odczuwalne na 5. w zależności od dnia czasem zaczyna się przy 2500 czasem około 3000 obr./min słychać takie muuumuuumuuu :applause: coś jakby rezonans pod maską, po rozpędzeniu , rozłączeniu biegu i pracy na biegu jałowym mimo jazdy 100-120 km/h w kabinie względna cisza - dodam gazu i włączę bieg -znowu buczenie i drgania odczuwalne na całej karoserii. Drży także lusterko wsteczne. W samochodzie wymieniłem rozrząd, kzf, poduszkę o strony rozrządu, opony nowe i wyważone, zbieżność ok.

 

Stawiam na dwie rzeczy:

 

1. koło pasowe (jest zbudowane z dwóch elementów rozdzielonych gumą - odkręciłem i sprawdziłem - sztywno siedzi jedno w drugim.)Miałem taki przypadek w Xantii 2,0 hdi.

 

2. sprzęgło( nie sprawdzałem bo to pracochłonna i kosztowna czynność , czasem przyruszaniu lekko pulsuje, szarpie, przymierzam sie do wymiany kompletu)

 

I tu moje pytanie i prośba do Szanownych Kolegów :

-Czy ktoś już miał taki przypadek i jak sobie z tym poradził?

-Czy to prawda, że w niektórych Scenicach montowane były sprzęgła dwumasowe?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych sprawach to jeszcze zbytnio się nie orientuję lecz, jeśli mówisz że po wysprzęgleniu wibracje ustają to jak dla mnie albo mocowanie silnika albo skrzyni ( o ile takie występuje ). Przeprowadź test raz jeszcze, 100-120km/h, wysprzęglij i dodaj gazu tak by obroty osiągnęły wspomniane 2500-3000. Jeśli będzie to "muuumuuumuuu" - mocowanie silnika, jeśli nie - skrzynia/elementy do niej przyległe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem.

Po rozsprzęgleniu podczas jazdy 110km/h i włączonym 5 biegu-spokój. Wychodzi na to, że wibracje pochodzą od pracującego na wyższych obrotach silnika. W najbliższym czasie zmienię koło pasowe(ok 200 pln + praca mechanika) to będzie krok bliżej do rozwiązania zagadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!