Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Do kolegi Jarpi.

Chcę w identyczny sposób zamontować te światła tylko widzę na fotce, że tak jakoś ku górze jest skierowany uchwyt, nie na wprost. Czy po zamontowaniu samej lampy też tak jest? Może jest jeszcze nie dokręcony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi moby_76

Podłożyłem pod kątowniki świateł LED z przodu (patrząc na Sceniola) podkładkę plastykową podzieloną na 4 części, na wszelki wypadek, a nie chciałem by komuś biły po oczach. <piwko> :)

W załączniku masz dwa zdjęcia z zaznaczonymi czerwonymi miejscami, gdzie podłożyłem kawałki podkładki oraz widok zdjęcia sceniola z zapalonymi światłami w oddali.

 

P.S.

Jechałem w niedzielę do Poznania na zajęcia, po drodze mijałem kilka patroli drogówki - patrzyli, ale nie zatrzymali. Więc uważam, że muszą być założone poprawnie.

post-29807-0-70031400-1335121266_thumb.jpg

post-29807-0-17241000-1335122504_thumb.jpg

post-29807-0-44473900-1335122569_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to lampy dwufunkcyjne HELLA

http://www.hella.com/produktion/HellaSG/WebSite/MiscContent/Download/Wholesalers/LEDayline_DRL.pdf

Myślimy, że jedno z bardziej sensownych rozwiązań, a opisane to jest dokładnie na 18 stronie tego tematu, w tym poście:

http://megane.com.pl/topic/32397-swiatla-do-jazdy-dziennej/page__view__findpost__p__213081

http://megane.com.pl/topic/32397-swiatla-do-jazdy-dziennej/page__view__findpost__p__213179

... i jeszcze kilku dalszych

No ale kto by tam czytał co już napisano??? <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są lampy Helli lecz raczej domowa przeróbka oryginalnego halogenu. Zwróć uwagę na kolor światła i szybkość reakcji na włączenie / wyłączenie. Dzienne są jako LEDy, a przeciwmgłowe na żarówce. W tych od Helli dzienne są też na żarówce.

Nawet autor się przyznał:

denne led na renault megane2 domaca praca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reakcja kolegi gojgiena szybka, ale chyba nie do końca trafna

Chyba jednak trafna, bo w opcji całkowitej legalności czyli z homologacją to tylko takie, które mają na kloszu także RL znakowane. Każda samoróba (dokładanie ledów do przeciwmgielnych) wykracza poza dopuszczalne przepisami standardy w naszym kraju.

Jesli jednak to homologowane przeciwmgielne z ledami, to tylko źródłem światła różnię się od tych wspomnianych w moim poście lamp HELLI. Sposób podłączenia i funkcjonalność ta sama, to i ocena identyczna.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie można dostać takie oryginały helli? Ten link co Czacha podał już nie działa ( nie ma tam sklepu internetowego ).

Chyba nie prowadzą już sklepu. Może napisz do nich maila, czy można kupić detalicznie. Albo poszukaj w Internecie sklepów z częściami samochodowymi, którzy są dystrybutorami oświetlenia Hella. Zadzwoń, podasz numer katalogowy i powinni sprowadzić. Widziałem też w niemieckim sklepie internetowym, nawet z wysyłką wychodziło taniej niż w Polsce. Numer katalogowy znajdziesz w karcie, którą podał gojgien. Są dwie wersje - dzienne z przeciwmgłowymi oraz dzienne z drogowymi. Nie zapomnij o wtyczkach, nie są drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór mój, padnie chyba jednak na coś tradycyjnego.

Zastanawiam się między NSSC DRL 506 HP a Philips DayLight 4. Tylko, że NSSC nie spełnią przepisów (odległość między nimi ok. 53 cm), mieszczą się jednak idealnie między tablicę a przeciwmgielne. Natomiast krótkie Philipsy zmieszczą się w normie, ale wydają się słabo widoczne w pełnym słońcu. Ceny obu modeli podobne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem i zainstalowałem zestaw Ring BRL0401, światła te posiadają homologację europejską. Są to dwa zestawy LED po 12W każda (8 x 1.5W). W zestawie jest jednostka sterująca, którą się podpina pod + stacyjki, minus oraz pozycyjne. Załączenie pozycyjnych powoduje wyłączenie świateł do jazdy dziennej.

 

lampkale.jpg

 

Nie będę się rozwlekał jak lampki przykręciłem, bo nie jest to za specjalnie skomplikowane. Najwięcej problemów sprawiło mi podłączenie elektryki "z głową". Jako, że mam jakotakie pojęcie o elektromechanice i elektronice to wiem, że podłączenie czegoś "na pałę" w skomputeryzowanym samochodzie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Najpierw chciałem podłączyć plus stacyjkowy pod silniczek wycieraczek. Nie dość, że blisko to i jeszcze dostęp łatwy, a na chłopski rozum do silniczka powinny dochodzić 4 przewody: plus, minus, bocznikowanie przerywacza (czyli impuls startowy) oraz dodatkowy plus na szybki bieg. Przynajmniej tak to było kiedyś. Już nie <piwko> Po podłączeniu jednej lampki pod plus napięcie spadło z 13V do 6.5V. Czyli nie tędy droga - silnik ten jest terowany w jakiś bardziej wysublimowany sposób. Rzut oka na skrzynkę bezpieczników: siedzi ciasno i pomimo wyjętej przedniej lewej lampy dojście nijakie. Decyzja: ciągniemy przewód do kabiny i podpinamy pod zapalniczkę i przy okazji jest łatwa możliwość instalacji wyłącznika świateł pod deską rozdzielczą w sytuacji, kiedy z różnych przyczyn nie chcemy tych świateł mieć włączonych.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie prowadzą już sklepu. Może napisz do nich maila, czy można kupić detalicznie. Albo poszukaj w Internecie sklepów z częściami samochodowymi, którzy są dystrybutorami oświetlenia Hella. Zadzwoń, podasz numer katalogowy i powinni sprowadzić. Widziałem też w niemieckim sklepie internetowym, nawet z wysyłką wychodziło taniej niż w Polsce. Numer katalogowy znajdziesz w karcie, którą podał gojgien. Są dwie wersje - dzienne z przeciwmgłowymi oraz dzienne z drogowymi. Nie zapomnij o wtyczkach, nie są drogie.

Dzięki za info, trzeba będzie zająć się poszukiwaniami <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ładnie i dziwnie. Szkoda, że tak wystają poza linię zderzaka.

A tak na boku, to co to za lampki?

I nie wiem czy wiecie, ale światła do jazdy dziennej nie muszą być idealnie ustawione na wprost. Dopuszczalne jest 10-stopniowe odchylenie lamp (na zewnątrz-boki pojazdu)

Edytowane przez moby_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te lampki to Ring BRL0401. Przeczytaj post 551.

 

Tak wystają bo muszą być skierowane dokładnie na wprost, tak jak pisałeś. A nie chciałem wycinać nic w zderzaku i jednocześnie chciałem, żeby były jak najbliżej bocznej krawędzi.

 

Dodano: 30 kwi 2012 - 13:38

Tak podczas przerwy spojrzałem jeszcze raz i okazuje się, że jak się patrzy z góry to światła nie wystają w ogóle. W każdym bądź razie za zderzak nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie wiem czy wiecie, ale światła do jazdy dziennej nie muszą być idealnie ustawione na wprost. Dopuszczalne jest 10-stopniowe odchylenie lamp (na zewnątrz-boki pojazdu)

Dla wszystkich urządzeń sygnalizacji świetlnej, łącznie z tymi umieszczonymi na bocznym poszyciu, oś odniesienia światła zamontowanego na pojeździe musi być równoległa do płaszczyzny nośnej pojazdu na drodze. Ponadto musi być ona prostopadła do środkowej wzdłużnej płaszczyzny pojazdu w przypadku bocznych świateł odblaskowych i świateł obrysowych bocznych oraz równoległa do tej płaszczyzny w przypadku wszystkich innych urządzeń sygnalizacji świetlnej. W każdym kierunku dopuszcza się odchylenia ± 3°. Ponadto muszą być spełnione wszystkie szczegółowe instrukcje montażu przewidziane przez producenta.

 

Tekst powyżej to wyciąg z Regulaminy 48 EKG ONZ.

 

Tolerancja 10° dotyczy świateł dziennych Philipsa i nie należy tego rozciągać na pozostałe światła. Widocznie ich odbłyśnik jest tak ukształtowany, że świecą one na tyle szerokim strumieniem, że spełniają wszystkie wymagania w zakresie światłości w poszczególnych kierunkach nawet przy takim odchyleniu. Jest to duży plus tych świateł. Te od Helli świecą dość wąsko, zatem o większym odchyleniu niż zawsze dopuszczalne 3° raczej nie może być mowy.

 

sanfran, po co Ci te diody skoro jeździsz na Wyspach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!