Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

W poprzednim samochodzie miałem światła do jazdy dziennej, których teraz bardzo mi brakuje. Po przejrzeniu forum widzę, że nie jest to zbyt popularny temat u Was, a szkoda - widziałem wiele pięknych Meganek z zakopconymi od środka reflektorami. Nie ma w tym nic dziwnego - jest piękny letni dzień, 35 stopni, słońce świeci jak szalone, miejski korek, a zapalone żarówki rozgrzewają wnętrza reflektorów do ponad 500 stopni próbując oświetlić zderzak samochodu stojącego przed nami...

Niestety, nie widzę za bardzo miejsca na dodatkowe światła. Ostatecznie mógłbym zrezygnować z przeciwmgielnych i tam je wsadzić, jeżeli oczywiście dobrze by spasowały i wyglądały jak instalacja fabryczna. Kontaktowałem się już z firmą Wesem, która produkuje dedykowane światła dzienne do wielu modeli, jednak do Megane II nie... W ofercie Helli też nie ma. Dziwne, bo Megane to, wydawało mi się, dość popularny samochód w Polsce i Europie.

Może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie, sugestie, propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No tak temat był już poruszany na forum ale w trochę innym ujęciu. Myślałem o lampach DevilEyes z diodami LED do RL ale po dokładnym przesudiowaniu opisu na stronie producenta doszedłem do wniosku że te diody to nie są światła do jazdy dziennej lecz postojowe które tak mają wyglądać (cytat z niemieckiego "Standlich im Tagfahrlichtoptik").

 

Ale na youtube znalazłem filmik i bardzo mnie zaciekawiło.

Czy to oryginalne lampy czy też ktoś je "ztuningował". ;-)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślałem się, że diody w tych DevilEyes to zwyczajne postojówki. Ale nawet gdyby to były dzienne, to trochę nie widzi mi się wydać 1200 zł. na reflektory, w których zapewne światła mijania świecą jak do jazdy dziennej, a drogowe jak kiepskie mijania ;-) Do tego po roku przepalą się diody i cała lampa do kosza.

Nowe oryginalne Valeo można kupić za połowę tej ceny. Gdzie tu sens, gdzie logika?

 

Co to tego filmiku, to również go widziałem. Są nawet u nas do kupienia takie urządzenia, które zasilają światła drogowe obniżonym napięciem lub w najprostszej wersji łączą żarówki szeregowo. Wszystko pięknie, ale po pierwsze jest to niezgodne z prawem, a po drugie w żarówkach halogenowych po obniżeniu napięcia zanika efekt halogenowy i żarówka znacznie szybciej się zużywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A oto jeden z pomysłów na światła dzienne.Są zrobione ze świateł drogowych.To nie jest mój pomysł lecz podejrzałem go w innych markach takich jak Audi,VW,Volvo,Toyota itp... w których jest to zrobione fabrycznie.Światła są zgodne z przepisami i nie oślepiają innych.Sprawa jest prosta: żarówki świateł drogowych świecą na ok.35% swojej mocy i zamiast mocy 120W pobierają poniżaj 40W, a to spora oszczędność energii i nico paliwa. Żarówki zasilane są przez moduł napięciem impulsowym i tak naprawdę to żarówki "migają" , ale bezwładność włókna żarowego i niedoskonałość ludzkiego oko nie jest w stanie tego migania zarejestrować, więc żarówka się porostu lekko żarzy.Światłość - świecenie jest wystarczająca jako światła dzienne.Światła załączają się automatycznie po uruchomieniu silnika.Wyłączają się gdy włączymy światła mijania (dawniej zwane krótkie) lub wyłączymy silnik.Gdy chcemy komuś "mignąć" drogowymi, aby dać znać lub ostrzec to żarówki zaświecą pełną swoją mocą 2x60W

Polecam patent szczególnie tym,którzy posiadają oświetlenie xenonowe, gdyż palniki xenonowe i ich przetwornice bardzo nie lubią częstego załączania, a koszty naprawy i wymiany są znaczne i w dodatku jest masę roboty przy wymianie, gdyż trzeba zdjąć zderzak i wykręcić całą lampę. Przynajmniej tak jest w Sceniku II. W dodatku zwiększy nam się żywotność samych palników xe.., bo nie będziemy z nich korzystać w dzień <ok>

http://megane.com.pl/download.php?id=3586

Polecam to proste i tanie rozwiązanie, ja już zamontowałem w kolejnym swoim sceniku i mojej siostry.

A tak to wygląda w starszym sceniku:

http://megane.com.pl/download.php?id=3333

A co do zużycia się żarówek to jeżdżę już takim patentem od początku jak wprowadzono przepis i nie zdarzyło mi się przez to wymieniać żarówek, nie miałem problemów przy kontrolach drogowych lub byłbym przez to zatrzymany do kontroli, a i na przeglądach rejestracyjnych nikt nie miał problemów, gdyż jak wspomniałem takie światła dzienne są stosowane fabrycznie w wielu markach i szkoda że,renault tego nie wprowadził.A tak nawiasem mówiąc to szybciej będą problemy jak założysz sobie zewnętrzne LEDy badziewnej firmy.

U mnie działa to dokładnie tak samo jak na linku który wystawił kolega blau

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sceniku poszedłem na łatwiznę i nie chciało mi się robić samemu, więc kupiłem gotowca na allegro, ładne pudełko plastikowe z kabelkami, a występuje on pod nazwą "regulator świateł SD-2".

Można też samemu to zrobić podłączając żarówki szeregowo przez odpowiedni przekaźniczek. W praktyce SD-2 jest lepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o samo podłączenie i wykonanie, a co najważniejsze żarówki są zasilane impulsowo co jest bardziej energooszczędne.

Ps. U mnie żarówki od drogowych są 60W i halogeny w zderzakach też 60W.We wcześniejszym sceniku były 55W.W przypadku tego regulatora nie ma to znaczenia mogą być 55,60,80,100 a nawet 120W :shock: słyszałem,że są takie.Regulator ma też możliwość regulacji natężenia światła poprzez zmianę odpowiedniego rezystorka. Ja sobie trochę zmniejszyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sprawa, szkoda tylko, że nielegalna. Za jazdę z takim urządzeniem grozi nam nie tylko mandat za brak wymaganego oświetlenia (mijania lub dzienne), ale również za nieprzepisowe używanie świateł drogowych. Policja ma również wszelkie podstawy aby zabrać dowód rejestracyjny z powodu niehomologowanych przeróbek oświetlenia samochodowego.

Niestety, takie są fakty... :roll:

Też słyszałem, że niektóre samochody mają w ten sposób rozwiązane światła dzienne, bodajże na rynek kanadyjski czy skandynawski, ale każde oświetlenie zewnętrzne samochodu musi spełniać ściśle określone kryteria i posiadać znaczek, że faktycznie je spełnia, w tym światła do jazdy dziennej.

Może policja nie zatrzyma Cię za brak świateł, bo "coś tam Ci świeci" i trudno na odległość zobaczyć jaki to rodzaj świateł, ale jak się trafi wiesz jaki funkcjonariusz, to może być ciężko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o autach wyposażonych fabrycznie w tego typu światła dzienne i to wersjach europejskich i jeżdżących legalnie po naszym kraju, a nie kanadyjskich.A tego typu światła ma zamontowane wielu moich znajomych i absolutnie nikt nie miał z tego powodu, żadnych problemów, ani z policją drogową, inspektorami ruchu drogowego czy na przeglądzie technicznym i to przez kilka dobrych lat. Ciekawe co powie właściciel Audi Q7 jak go policjant zapyta, co to za światła się świecą w komorze świateł drogowych. Tylko patrzeć jak w końcu firma Renault zacznie to samo zakładać. Ale wybór należy do każdego z nas. A tak nawiasem mówiąc to chiptuning też jest nielegalny, gdyż zmieniają się parametry silnika co do mocy oraz czystości spalin i czy policja to sprawdza ? No chyba, że jadą za tobą i widzą, że puszczasz czarną chmurę ;-) A nawet gdyby kontrola drogowa doczepiła się do tych świateł to zawsze możesz powiedzieć, że chyba się coś popsuło może jakieś zwarcie,albo bezpiecznik ? Naprawiasz problem na miejscu włączasz światła mijania policjantowi mówisz, że już naprawiłeś i jedziesz dalej.

Czy policja zabiera dowód i wlepia mandat jak się w aucie spali jedna z żarówek? NIE ! Zatrzymają i poproszą, aby wymienić żarówkę, a jeśli nie masz na wymianę to zostawiasz auto i idziesz na stację kupić lub dzwonisz po pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby policja sprawdzała samochody puszczające czarną chmurę, to 80% autobusów i ciężarówek by nie jeździło <ok> Co do fabrycznych świateł dziennych, nie wiem jak są dokładnie rozwiązane. Być może znajduje się tam dodatkowa żarówka P21W. Jednak światła dzienne, jakiekolwiek by one nie były, muszą posiadać na kloszu oznaczenie "RL" i znaczek homologacji europejskiej. W razie kontroli pokazujemy policjantowi to oznaczenie i sprawa załatwiona. Zawsze możemy się odwołać do sądu, jeżeli mamy pewność, że prawo jest po naszej stronie.

Fakt, nie spotkałem jeszcze aby policjant sprawdzał komuś oznaczenia na reflektorze, ale mówię tylko jak jest. W poprzednim samochodzie miałem światła dzienne włożone w miejsce przeciwmgielnych. Podczas kontroli policjant nawet nie nie spojrzał, podobnie na stacji diagnostycznej (bardzo dobrej i renomowanej, swoja drogą).

Jeżeli już chcemy kombinować, to można równie dobrze włożyć do świateł mijania dwie przepalone żarówki lub (co prostsze) przepalony bezpiecznik świateł mijania. Panie władzo, jak wyjeżdżałem wszystko świeciło, sprawdzałem, musiało teraz się przepalić na trasie, zaraz to naprawię :mrgreen: Albo też przybliżony koszt takiej instalacji podzielić sobie przez 100 zł. i wyjdzie nam ile razy możemy być złapani na "niemaniu świateł" i dalej będziemy na plus :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dokładnie tak jak piszesz może być też żarówka 21W . A można też wywalić żarówki 55W z drogowych i dać 21W i też będzie OK.Światła drogowe wcale nie są obowiązkowe.Nawet na przeglądzie ich nie sprawdzają tak jak dodatkowe halogeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat minimalna wysokość od podłoża, odległość od bocznego obrysu auta i między światłami są takie same dla świateł przeciwmgielnych i dziennych. Jedynie przeciwmgielne nie mogą być powyżej mijania, natomiast dzienne mogą. Więc jeżeli w jakimś miejscu mogą znajdować się światła przeciwmgielne, to na 100% mogą również dzienne.

Najlepiej zmierzyć samemu i się upewnić:

montaz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej i włączane jednocześnie z tylnymi światłami pozycyjnymi. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światła mijania lub drogowe. Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm.Światła mijania mają bowiem moc 110 W, a dzienne od 10 W do 42 W. Jest to kilkakrotnie mniej niż mijania, więc alternator nie powinien mieć problemów z prawidłowym naładowaniem akumulatora, a i zużycie paliwa nie powinno wzrosnąć. Również mając ksenony warto zamontować takie światła, gdyż oszczędzamy bardzo drogie żarówki, które jak się okazuje nie są tak trwałe jak obiecują producenci.

Źródło wiadomości :

http://www.motofakty.pl/artykul/swiatla_do...y_dziennej.html

Więc taki regulator świateł dziennych można by założyć na halogeny <ok>

Właśnie ostatnio wydziałem nową Skodę i chyba też miała fabrycznie zrobione w halogenach, ale nie jestem pewien na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście masz rację, że w tyłu nie muszą się świecić, ja przytoczyłem tylko artykuł.W autach co mają tak zrobione fabrycznie też z tyłu nie świecą. U mnie jest tak zrobione, że z tyłu się nie świecą jedynie dla świętego spokoju świecą się po lewej i prawej stronie czerwone LEDy, taki mały bajerek <ok> Natomiast cała reszta co by się świeciła ze światłami mijania jest wyłączona.Podświetlenie tablic, dodatkowe podświetlenie wnętrza, klawiszy itp... jest ciemna.

 

[ Dodano: 2009-08-30, 21:09 ]

http://bogulo2.blox.pl/2009/07/Swiatla-dzienne.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!