Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie silnika (brak mocy)


iceman_k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem dotąd szczęśliwym posiadaczem Renault Megane I phi I, silniczek 1.6e (90KM) + LPG. Natomiast od pewnego czasu zauważyłem, że autko zaczyna coraz głośniej chodzić co jest widoczne szczególnie podczas przyspieszania powyżej 2500 obr/min. Dzięki coraz głośniejsze przypominały bardzo jakby tłumik kończył swój żywot. Jednak jak się okazało po oględzinach tłumiki są ok, więc temat odpuściłem.

 

Dziś niestety autko zaskoczyło mnie znowu i wykazywało już pewne problemy podczas odpalania (zawsze na benzynie). I tutaj pojawiły się już jakieś problemy, bo silnik chodził bardzo nierówno i tak jakby się dławił. Ruszyłem, ale okazało się, że silnik praktycznie nie ma mocy, auto chodziło takimi skokami. Jakby na chwile łapał moc po czym za chwile zachowywało się jakby zamiast benzyny złapało powietrze albo ktoś zatkałby rurę wydechową :/

Nie było znaczenia czy jest na benzynie czy na gazie :/ (od pewnego czasu miałem coraz częściej sytuacje, że podczas dodawanie dużo gazu najpierwszy było lekkie szarpnięcie a potem dopiero auto łapało prawidłowy rytm i przyspieszało).

Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i jest w stanie podpowiedzieć co może być przyczyną zaistniałej sytuacji ?

Od dzisiejszej awarii, która sama po kilku minutach i mocnym przegazowaniu na razie ustąpiło,ale podczas jazdy z prędkością 80km/h i więcej słychać jakieś metaliczne terkotanie :/ wkurzające jak nie wiem.

 

Z góry dziękuje za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacje zaworów robiłem w ciągu ostatnich 6 miesięcy, więc tę ewentualność na razie odrzuciłem.

Na świecach zrobiłem 20 tys km, to dużo ? I zapytam jeszcze o cewki....czy to może mieć wpływ na silnik podczas jazdy i dławienie się przy dodaniu gazu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegu 20 tyś km dla świec mógł już nastąpić koniec.

Wymień też przewody, bo zgaduję, że też już nie są pierwszej młodości.

Jak uporasz się z tymi dwoma punktami i nie będzie poprawy, to wtedy można się zacząć zastanawiać nad cewkami, bo one też mogą powodować takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez walczę z brakiem mocy,ale ja już takie autko kupiłem.U mnie jest takie wrażenie że czym obroty silnika są mniejsze tym auto lepiej jedzie.Ja to sobie tak kombinuję że układ wydechowy może być przytkany i jak spalin jest mniej to znaczy ciśnienie w układzie wydechowym jest mniejsze to spaliny zdążą wydostać się przez tłumiki a jak walnę ostro po gazie to wtedy jest problem bo robi się za duże ciśnienie przez zatkany wydech.Dzwoniłem do gościa co się zajmuje wydechami to mówił że o wiele częściej się zapychają tłumiki końcowe ( przemieści się w tłumiki to wygłuszenie i zatyka wylot spalin ) niż katalizatory.Jutro rozłączę najpierw tłumik końcowy i się przejadę kawałek a jak nie będzie poprawy się wezmę za kata.Dodam jeszcze że u mnie jest takie perkanie z ostatniego tłumika yo też o czym może świadczyć

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może świadczyć o tym, że jest dziurawy.

Co do braku mocy, to też przyjrzyj się świecą i cewką, bo przy silniku 16V jest ich 4.

Cewki możesz pomierzyć zwykłym multimetrem, czy wszystkie mają taką samą oporność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a w jaki sposób

Bierzesz miernik, ustawiasz na pomiar oporności i dotykając najpierw styków zasilających cewkę, a potem styku świecy (taka sprężynka w głębi cewki) i po kolei zasilających odczytujesz oporność czyli robisz 3 pomiary Nie pamiętam tylko teraz jakie powinny być wartości, ale gdzieś na forum powinno być (poszukaj).

Tylko jest 1 ale tej metody, tak w zasadzie to o niczym konkretnym to nie świadczy. U mnie na teoretycznie padniętych cewkach (firmy krzak) silnik pracuje tak samo jak na sprawnych beru.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i byłem u mechaników magików. Niestety po raz kolejny doszedłem do wniosku, że nie powinienem jeździć do mechanika, bo jak tam pojadę moje auto jak na złość. Igiełka. Silnik pracuje równo jak nowy....wyjeżdżam od mechanika kilka godzin i znów to samo ^^

 

Ale do sedna, panowie przyjrzeli się powierzchownie problemowi, podłączyli pod komputer i nic nie znaleźli. Profilaktycznie wymieniliśmy świece (ok. 25 ys km zrobione na poprzednich), ale na razie wiele to nie zmieniło. Może troszkę lepiej silnik chodzi na razie. Panowie powiedzieli ze te lekkie skoki silnika gdy dodaje gazu mogą być winą paliwa. Zalecili, żeby czasem zatankować Pb98.

 

Według mnie nic nie znaleźli bo nie chcieli szukać godzinami czegoś nie wiadomo czego. No cóż jeżdżę dalej i czekam na kolejną przygodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z autem.Ja wczoraj byłem na diagnostyce komputerowej i pan po pomiarach jakiegoś podciśnienia w kolektorze ssącym na zimnym i ciepłym silniku stwierdził że to zapchany katalizator.Chyba w przyszłym tygodniu pojadę do magika od katów i coś tam wymienimy.Jak do niego dzwoniłem to mówił że zamiast kata można wspawać taki mały tłumik albo uniwersalny kat bosala ( mają na allegro w dobrej cenie )albo jakiś inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iceman_k, niech mechanicy magicy sprawdzą ciśnienie w cylindrach.

lekkie skoki silnika gdy dodaje gazu

Też to miałem. Wymieniłem sondę Lambda i problem zniknął. Niby działała, ale miała opóźnienia w sygnale i ECU źle dobierał mieszankę.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda nie ma wpływy na to że silnik nie ma mocy,bo przy sprawnym silniku możesz sondę odłączyć a renia i tak powinna dobrze przyspieszać,prędzej ciśnienie na cylindrach do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!