Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawianie szkody ubezpieczyciel OC


matti2515

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś dostałem w tył pojazdu od Mercedesa 190 ^^ i na oświadczeniu napisałem że zostały uszkodzone klapa tylna i zderzak tylny. I dziś przed 2 godzinami zgłosiłem ubezpieczycielowi te uszkodzenia. Czy mogę jeszcze mu podać że został uszkodzony pas tylny (miejsce gdzie znajduje się koło zapasowe) oraz trochę odgiął się plastik od lampy prawej tylnej. Czy jest jeszcze możliwość zgłoszenia tych uszkodzeń i naprawienia ich? Czy muszą być na oświadczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjedzie rzeczoznawca na wycenę to mu to wszystko pokaż, domagaj się też żeby zaznaczył, że są to widoczne uszkodzenia, więcej może się pokazać po zdjęciu zderzaka, tym bardziej, że masz tam uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo. Na oświadczeniu opisane parę szkód, takich jak odstająca pokrywa bagażnika, zderzak zarysowany plus uszkodzony, nie działające oświetlenie tablicy. Rzeczoznawca podjechał i sam też wiedział gdzie co szukać, nie musiałem dodatkowo pokazywać zgiętej podłogi w bagażniku i uszkodzonego pasa tylnego, sam już tam zajrzał. Ale ludzie są różni, pokaż likwidatorowi to co powstało w wyniku zdarzenia, i wymagaj by zaznaczył. Warto walczyć o swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie ^^ podjechałem dziś na stację diagnostyczną żeby jakby przyjechał likwidator też co nieco wiedzieć gdzie i czego szukać. ^^

I tak wyszło Mi:

- Prawdopodobnie uszkodzony pas tylny ze względu na to że nie zdjąłem zderzaka.

-Lampa prawa wyskoczyła z zaczepu.

-Wgnieciony zbiornik paliwa

-zderzak pęknięty

-klapa krzywa, wgnieciona, i zaczepy od klapy do naprawy i ramka tablicy

-I ponoć konstrukcja ramy dostała gdyż widać na zdjęciach że po bokach popękał lakier...

-Wgniecenie w miejscu koła zapasowego

-I siedzenie kierowcy luźne ^^

 

Album:

https://picasaweb.google.com/117571081212284346236/3Sierpnia201102?authuser=0&authkey=Gv1sRgCImHp63eqLe4hQE&feat=directlink

 

Szczerze nie wygląda to na pierwszy rzut oka na jakieś mocne uszkodzenie. Możecie jeszcze napisać czy oprócz tego co wymieniłem pod zderzakiem jest coś jeszcze? Bo chyba tam więcej rzeczy nie ma. ^^

 

Wycenę robi liberty wysłałem im zdjęcia i części jakie prawdopodobnie są uszkodzone. Zobaczę ile dadzą i wtedy może będę żądał o rzeczoznawcę.

Wtedy też podejmę decyzję czy naprawa w ASO i czy gotówka czy bezgotówkowo. I jeśli wezmę bezgotówkowo to skorzystam z samochodu zastępczego na okres naprawy megi znalazłem dwie fajne firmy SIXT i Foxrent które odpowiedzialność za ściąganie długów od ubezpieczyciela biorą na siebie ^^ .

 

A tak dla informacji to dodam że ten mercedes 190 miał uszkodzone z tego co widziałem przedni zderzak, atrapa, maska, obie lampy przednie zbite. Facet musiał dpsyć zasuwać bo z sekundę słyszałem piski opon a potem jego trzepnięcie aż mi szyję do tyłu wygięło i mnie jeszcze dziś dość mocno jeszcze boli. ^^

Edytowane przez matti2515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za porady ^^ , dziś odwiedziłem SOR i napisali Mi stan po urazie głowy. A mojej matce napisali Obtłuczenie głowy i ok krzyżowych. Myślicie że jest jakaś szansa żeby wypłacili jakieś odszkodowanie? Bo wydaje Mi się że nie ma co walczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być prowadzone leczenie, po zakończeniu leczenia możesz się ubiegać o zwrot kosztów leczenia; lekarstw, zabiegów rehabilitacyjnych, ewentualnych utraconych zarobków w związku otrzymanym zwolnieniem lekarskim itp. Wszystko to idzie z OC sprawcy. Musisz mieć na to wszystko stosowne rachunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello,

Oni sobie chyba żartują:

Szanowny Panie,

 

uprzejmie informujemy, że decyzja o wypłacie odszkodowania nie została jeszcze podjęta, natomiast na podstawie przeprowadzonych oględzin stwierdziliśmy, że przewidywany koszt naprawy samochodu przekroczy jego wartość rynkową z dnia powstania zdarzenia, co czyni naprawę ekonomicznie nieuzasadnioną. Dlatego też, zgodnie z obowiązującą doktryną i orzecznictwem szkoda została uznana za całkowitą.

 

W chwili obecnej trwa ustalanie wysokości szkody (różnicy pomiędzy wartością pojazdu przed i po zdarzeniu), po jej ustaleniu prześlemy Państwu wyliczenie odrębnym mailem.

 

Podkreślamy jednocześnie, iż w przypadku podjęcia decyzji o naprawie pojazdu górną granicą odpowiedzialności Ubezpieczyciela jest wartość rynkowa samochodu. Rozliczenie szkody następuje wówczas na podstawie faktur dokumentujących naprawę oraz po przedstawieniu pojazdu do oględzin po jej zakończeniu . Przedstawione dokumenty zostaną przez nas zweryfikowane pod kątem zakresu i zasadności wykonanych prac.

 

Jeśli w trakcie zgłoszenia szkody nie został podany nam numer rachunku bankowego, na który mamy dokonać wypłaty, prosimy o jak najszybsze przekazanie go drogą e-mailową lub telefoniczną. W przeciwnym wypadku realizacja wypłaty odbędzie się za pośrednictwem Poczty Polskiej, co znacznie przedłuży czas zakończenia sprawy.

 

Dodatkowo informujemy, że jeżeli pojazd posiada więcej niż jednego właściciela, jest przedmiotem leasingu bądź kredytu musimy otrzymać pisemną lub telefoniczną decyzję pozostałych właścicieli, leasingodawcy lub banku o sposobie rozliczenia szkody. W przypadku posiadania powyższych dokumentów prosimy o ich dostarczenie.

 

Prosimy o cierpliwość, skontaktujemy się po podjęciu decyzji dotyczącej odszkodowania. Decyzja o wypłacie oraz pełna informacja dotycząca wysokości przyznanego odszkodowania zostanie przekazana pisemnie po zakończeniu procesu likwidacji szkody.

Czyli załorze że mój samochód jest warty 4tys.zł bo pewnie tyle wyjdzie na kalkulacji audatex. Odejmą wartość pojazdu ok. 2 tys. bo większość samochodu jest ok. I dostane tylko około 2 tys. zł na naprawę? Dobrze to rozumiem? Dzieki za pomoc!!

Ubezpieczyciel liberty

Edytowane przez matti2515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ze zdjęć widać, że jest to tzw. szkoda całkowita. Koszt naprawy przekracza wartość pojazdu. Licząc koszty naprawy TU bierze pod uwagę w takim wypadku maksymalne koszty (stawka ASO, np. 130 zł/godz), ceny części 100% wg Audatex/Eurotax. Z tego co widać takie koszty to i z 10 tys zł. Tak więc ze szkody całkowitej się nie wybronisz. W takim wypadku ustala się wartość pojazdu wg Infoekspert lub Eurotax (uwaga na ujemne korekty z tytułu np. wcześniejszych napraw, stanu utrzymania, liczby poprzednich właścicieli itp.). TU bezlitośnie stosuje takie korekty. Oczywiście Infoekspert wylicza też wartość pozostałości (wartość samochodu po wypadku). Ale z treści informacji, którą Ci wysłali wynikać może, że wystawili samochód na aukcję Autoonline. Wtedy, jeżeli wpłynie dostatecznie wysokoa oferta kupna (wyższa niż wyliczenie z Infoekspert) jako wartość pozostałości przyjmą tę właśnie ofertę. Taka aukcja trwa standardowo 3 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ^^ muszę powiedzieć że przez ten tydzień dowiedziałem się już chyba wszystkiego o likwidacji OC. ^^ Myślę że będę musiał kupić używane części. Lub może jakąś firmę sobie zamówię która zajmuje się ściąganiem z ubezpieczycieli kasę. Bo chyba będę to naprawiał w jakimś czarnoskórym warsztacie z częściami z allegro. Orientuje się ktoś z was czy ubezpieczyciele akceptują faktury na UŻYWANE części z allegro?

Pozdrawiam

Odezwę się jeszcze jak dostanę kalkulację ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, w Twoim wypadku sprawa jest nieco skomplikowana. Jeżeli koszt naprawy (przywrócenia pojazdu do stanu sprzed wypadku) przekracza jego wartość to ubezpieczyciel nie ma obowiązku pokrywania kosztu takiej naprawy. Były już w tym względzie wyroki sądowe. W twoim wypadku niestety tak jest. Uszkodzenia są zbyt rozlegle, a samochód ma zbyt małą wartość (bez urazy). Tak więc, gdyby miałby być naprawiany tak jak przewiduje producent, tzn. wg Audatex ewentualnie Eurotax to koszty byłyby nadmierne i TU nie ma obowiązku ich pokrywać. Teoretycznie można by przedstawić własną kalkulację naprawy, która nie przekroczy wartości pojazdu (np. stawka 40 zł, ceny części specjanie zmniejszone) i wykazać w ten sposób, że naprawa przywróci stan sprzed wypadku. Ale po pierwsze mało prawdopodobne jest znaleźć blacharza, który tak mało sobie zażyczy, a po drugie TU skwapliwie sprawdzi, czy kalkulacja zgodna jest z oceną techniczną, tzn. czy zawiera wymianę wszystkich elementów przyznanych do wymiany i naprawę przyznanych do naprawy (nie może np. zawierać naprawy ściany tylnej, podłogi, pokrywy, jeżeli te elementy zakwalifikowane zostały do wymiany). Jeżeli nie to wytknie to i nadal będzie twierdzić, że koszt naprawy przekracza wartość samochodu. TU będzie się mogło nawet domagać pokazania samochodu po naprawie i sprawdzi, czy to co miało być wymienione nie zostało naprawione. Po prostu - nie wypłaci więcej, skoro może mniej. Musisz pilnować, żeby wartość samochodu wyliczona została jak najwyższa, a pozostałość jak najniższa. Różnicę dostajesz i możesz ją przeznaczyć na co chcesz, na naprawę także i TU to nie będzie obchodzić. Nie wiem, czy Liberty skorzysta z Autoonline - wnioskuję, że jest to możliwe. Być może wtedy przedstawią ci oferenta do odkupu samochodu. W każdym razie jak oferta będzie dostatecznie wysoka to ją przyjmą jako wartość pozostałości, żeby mniej wypłacić. Poczekaj na decyzję i podaj więcej informacji o rozliczeniu, jakie zastosowało TU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś dopiero otrzymałem wycenę opierali się na częściach z ASO.

Samochód wycenili na 4900zł.

 

Kwota bazowa: 6100zł

Korekty różne: -1216zł

Korekta przebieg: -211zł

korekta wyposażenie dodatkowe +81zł

Korekta pierwsza rejestracja: +122zł

Czyli Wycena wychodzi: 4900zł

Części do naprawy:

(LAKIEROWANE)

Wzmocnienie boczne z podłużnicą

Podłoga bagażnika ze wzmocnieniem (podłużnicami)

(WYPOSAŻENIE NADWOZIA)

Fotel przedni kpl.

Szyba tylna

 

Części do wymiany:

(LAKIEROWANE)

Drzwi tyłu nadwozia

Pas tylny kpl.

(Wyposażenie nadwozia)

Zderzak tylny kpl.

 

Chcą wypłacić 3tys zł.

Współczynnik kosztu naprawy względem wartości rynkowej to 1,66

 

Myślicie że warto się odwołać? Bo nie dopisali spojlera i antynapadu...

Rozumie ktoś pojęcie pas tylny kpl.? Czy to też ściana?

Edytowane przez matti2515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dobre 1.5 roku temu też dostałem w tył i poleciałem na auto przede mną. Również miałem szkodę całkowitą wypłacili 3700 auto zrobiłem za 1600 (z tym że części kupowałem w kolorze) i wszyscy byli zadowoleni;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!