Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawianie szkody ubezpieczyciel OC


matti2515

Rekomendowane odpowiedzi

Łysy ^^ sam robiłeś? (montowałeś)

Najbardziej wkurza mnie że nie wiem czy "pas tylny kpl" Jest to sam pas czy też ściana i wzmocnienie lamp... ^^ Uwielbiam te ich skróty ^^

Edytowane przez matti2515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deż mam w rodzinie lakiernika może zrobi Mi trochę taniej trzeba wziąć jakieś piwo i zagadać. ^^ To jest chyba bdb. pomysł z tymi częściami poszukam na allegro jakieś wraki samochodowe i poproszę ich o kody lakieru samochodu. Po tych operacjach może wystarczy Mi jeszcze na piwo. ^^

Na razie znalazłem:

 

http://otomoto.pl/renault-megane-wszystkie-czesci-C19520079.html

http://allegro.pl/klapa-tyl-renualt-megane-super-stan-i1771484794.html

Ale to chyba ten sam. ^^ Ogólnie ciężko znaleźć ten kolorek. ^^

 

A co do szczęśliwca który chciałby mój samochód to ta firma:

http://auto-starko.otomoto.pl/

Ciekawią Mnie u nich te niektóre bezwypadkowe samochody. Stawiam że to składaki ^^

Edytowane przez matti2515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej wkurza mnie że nie wiem czy "pas tylny kpl" Jest to sam pas czy też ściana i wzmocnienie lamp...

 

W twojej sytuacji nie ma to większego znaczenia, bo i tak odszkodowanie nie obejmuje kosztu naprawy. Pas (ściana) kompletny to ten zaznaczony na schemacie. Może być też "krótki" (ten obok z lewej). Spojler, czy alarm nie ma istotnego znaczenia - zwiększy wartość o kilkadziesiąt zł. Z tego co piszesz dali ci b. duże ujemne korekty. Za co? Wcześniejsze naprawy, stan utrzymania, liczba wcześniejszych właścicieli, import prywatny? Być może na tym polu można powalczyć. Tego kupca zaproponowało ci Liberty z autonoline? A więc wartość tzw. pozostałości będzie sztywna - chyba, że kupiec po obejrzeniu rozmyśli się (czasem się to zdarza). Jak chcesz wiedzieć dokładnie jak wyliczyli koszt naprawy to musisz zarządać kalkulacji (!) Audatex. Tam są m.in. numery katalogowe części. Lista elemetów, którą podałeś to skrócony wypis z Infoeksperta. Nie zrażaj się jak nie będą chcieli wydać ci kalkulacji, tłumacząc to szkodą całkowitą. Nie będą mieli racji, więc się upieraj. Masz prawo do wglądu we wszystkie dokumenty w aktach, a oni łaski z tego nie robią.

post-31542-0-03230400-1313648180_thumb.jpg

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jest to kilkadziesiąt złotych ale jeśli się zaokrągli to mogą być to 200zł. Napisze do nich odwołanie tak jak mówisz z tymi korektami. Bo stwierdzili iż szpachtel z lewej strony jest grubości 2mm przez co nie wprowadzili takie korekty za wcześniejsze naprawy. A stan utrzymania za mikrouszkodzenia na lakierze w jednym miejscu czyli że nie był wypolerowany i przejechany papierem ściernym (tak mi rzeczoznawca powiedział). ^^ Ale wydaje Mi się że przesadzili z tym -3% bo jak na opcję -5%/+5%. To chyba nie wzięli pod uwagę że tapicerka w bdb. stanie. ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starszy miał stłuczkę z jego winy i koszt naprawy Twingo z polisy AC najpierw PZU wyceniło na 1200zł. Więc tata się uparł ze bierze opcję naprawy bezgotówkowo. A do wymiany był tylko przedni zderzak i błotnik (tak widział to rzeczoznawca). Po zdjęciu zderzaka doszedł jeszcze jeden element, czyli wzmocnienie zderzaka. Całkowity koszt naprawy na częściach nowych z ASO (zniesiona amortyzacja) wyniósł ok 3500zł. Więc jest o co walczyć w twoim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No to Panowie po 6 miesiącach mam po raz kolejny do naprawy: pas tylny, zderzak + błotnik tylny lewy, włącznik świateł cofania, i coś pod podwoziem bo jak ruszam to słyszę metaliczny dźwięk mam wrażenie że to coś przy tłumiku tyle że z przodu. myślicie że to blacha na tłumiku koło silkika tak wariuje? :-)

 

Dodano: 17 sty 2012 - 21:37

Słyszeliście o roboczogodzinach za 55zł? Bo PZU chyba chce mnie oszukać... Proszę o pomoc jak mogę temu zaradzić? Zgłosić się do ASO po kosztorys?

Pozdrawiam

Mateusz Zaborowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunki naprawy związane są z wariantem ubezpieczenia.

Koszt roboczogodziny związany jest z miejscem naprawy. Ja w Warszawie w tamtym roku miałem policzone przez Wartę roboczogodziny po 60 pln (z OC sprawcy).

Co do odwołań to możesz spróbować u rzecznika ubezpieczonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podzwonię do ich warsztatów naprawczych by dowiedzieć się ile kosztuje roboczogodzina lakierowania i napraw blacharskich i powinno to udowodnić że celowo zaniżyli odszkodowanie ^^

Do tego policzyli cenę zderzaka jako zamiennika za 200zł!! Gdzie latem oryginalny z ASO kosztuje (mam poprzednią wycenę) 1100zł. Po strzale w lewy tył podłużnica lewa powinna zostać pomalowana przynajmniej. ^^ lewej ściany wgl. nie ujęli a jest duże pęknięcie koło nadkola rzeczoznawca napisał że wystarczy pomalować a tak nie jest. :-) Do tego napiszę conieco o oględzinach przez niezależnego rzeczoznawcę że jeśli w ciągu 7 dni się nie odezwą to wezwę niezależnego i tak będzie. :) Bo już mam ich dosyć :)

 

Pozdrowienia ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matti2515 jeżeli naprawiasz z AC to możesz mieć wariant na częściach oryginalnych, bez uwzględniania zużycia elementów itp. Jeżeli naprawiasz z OC sprawcy to żaden ubezpieczyciel do kilkuletniego samochodu nie będzie płacił za oryginalne części i za naprawy w salonie firmowym. Do tego jeszcze uwzględnią zużycie, stan pojazdu. Możesz dzwonić, ale według mnie nie wiele wskórasz. Za niezależnego rzeczoznawcę będziesz musiał zapłacić i pozwiesz ich w sądzie?

Jedynie co to proponuje przedzwonić do rzecznika ubezpieczonych, tam naświetlą Ci na co możesz liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa oczywiście z OC sprawcy :)

 

Jeżeli naprawiasz z OC sprawcy to żaden ubezpieczyciel do kilkuletniego samochodu nie będzie płacił za oryginalne części i za naprawy w salonie firmowym

 

Wyrok Sądu Rejonowego Katowice – Zachód w Katowicach z dnia 16 września 2009 roku, sygn. akt I C 351/09, niepublikowany:

„Z opinii biegłego wynika, że wyłącznie użycie części oryginalnych i jednej części sprzedawanej poza siecią fabryczną o symbolu jakości Q pozwoli na przywrócenie pojazdu do stanu poprzedniego.” – Natomiast zastosowano tani zamiennik z oznaczeniem PJ.

wg art. 363§1 i art. 354 §1 UBEZPIECZALNIA nie może narzucać zamiany uszkodzonych elementów na nieoryginalne przez uwzględnianie amortyzacji , a tym samym licząc koszta części zamiennych po cenach części nieoryginalnych:

" potrącanie amortyzacji części może naruszać zasadę pełnego odszkodowania takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy (sygn. III CZP 91/05) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów,

" Stosowanie przy szacowaniu szkody wartości części zamiennych o porównywalnej jakości narusza zasadę pełnego odszkodowania takie stanowisko zajął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów”.

Jak najbardziej mam prawo :-)

 

Do tego jeszcze uwzględnią zużycie, stan pojazdu

Policzyli a jak liczą to robią to bardzo dokładnie w sumie obcinają za poprzednie uszkodzenia 50% za lakier i 50% za ubytek w sumie obcinają 75%!!! przy samym lakierze! ;)Czyli za lakier chcą dać 25%. Co jest niedożeczne. ^^ No ale trudno ^^

 

Za niezależnego rzeczoznawcę będziesz musiał zapłacić
Uchwałą Sądu Najwyższego Uchwała z dnia 18 maja 2004 r., III CZP 24/04

Niezależnego pokrywa ubezpieczyciel sprawcy ^^

 

 

 

Powiem tak :) jak dla mnie PZU ma dedykowany program AUDATEX z ustawieniami pod rzeczoznawców chodzi o to że mają z góry ustalone progi dot. szkody całkowitej i częściowej. Bo widziałem w ich programie podczas oględzin 2 kwoty jedna to była właśnie 2,3 tys. a druga 3,6 tys. I jak zapytałem rzeczoznawcy co to za kwota to on odpowiedział że to w przypadku szkody całkowitej ale to jest trochę zaskakujące bo przecież muszą oddać samochód na aukcje i dopiero dostają wycenę pojazdu po wypadku. Jak dla mnie wyglądało to na wyznacznik lub też zostało to już zaimplementowane w programie dla rzeczoznawcy że jeżeli kwota netto osiągnie ten próg to zastosuj orginalne części i zmień stawkę roboczogodzin.

Ale PZU przy OC powinno stosować szkodę całkowitą w przypadku OC: 100%. Natomiast przy AC wg. OWU zazwyczaj jest to 70%.

 

Wiem że wygląda to jak jakaś wielka teoria spiskowa xD ale obiecuję Wam że postaram się jak najwięcej dowiedzieć podczas najbliższych oględzin dodatkowych które bd. w przyszłym tygodniu.

 

Jak to nie pomoże to oczywiście odwołanie->rzecznik->Sąd.

 

http://imageshack.us/g/210/20120117123017.jpg/

Edytowane przez matti2515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli naprawiasz z OC sprawcy to żaden ubezpieczyciel do kilkuletniego samochodu nie będzie płacił za oryginalne części i za naprawy w salonie firmowym. Do tego jeszcze uwzględnią zużycie, stan pojazdu.

Ja naprawiałem niecały rok temu megi uszkodzoną podczas parkowania przez sąsiada z jego Oc, oboje byliśmy ubezpieczeni w PZU.

Megankę odstawiłem do Aso Renault w Luboniu, (kolega lakiernik tam pracuje) części szły nowe, błotnik, zderzak i lampa.

Żadnych dopłat i problemów. Samochód naprawiałem bezgotówkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik kawapromyk dnia 18 styczeń 2012 - 11:03 napisał

 

Jeżeli naprawiasz z OC sprawcy to żaden ubezpieczyciel do kilkuletniego samochodu nie będzie płacił za oryginalne części i za naprawy w salonie firmowym. Do tego jeszcze uwzględnią zużycie, stan pojazdu.

 

Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Wyszedł mój brak wiedzy :-)

matti2515 powodzenia w walce z ubezpieczycielami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!