Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zamykaniem szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem tu pierwszy raz. Przeszukałem całe forum, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu, dlatego zakładam nowy temat.

Posiadam samochód Megane 1.9D z 1997 r. z przednimi szybami sterowanymi elektrycznie. Problem polega na tym, że od pewnego czasu mam kłopoty z zamykaniem przedniej szyby od strony kierowcy. Szyba ładnie się otwiera, ale często nie chce się zamknąć. Zawsze jakoś udawało mi się ją zamknąć po iluś tam próbach, stukaniach itp.

 

Dziś jednak się wkurzyłem. Rano, jadąc do roboty, opuściłem szybę na maksa, bo jest upalnie. Niestety, po przyjeździe nie udało jej się zamknąć - brak reakcji na podnoszenie przycisku. Wróciłem do domu, wyjąłem ten przycisk, rozebrałem go i sprawdziłem działanie omomierzem - wyglądał na sprawny. Rozrysowałem sobie jego schemat i postanowiłem sprawdzić, czy da się zamknąć szybę przez zwarcie styków w kostce. Niestety, nie dało się. Przez pół godziny głowiłem się co by tu jeszcze sprawdzić po czym znów zwarłem kabelkiem te styki w kostce i szyba się bez problemu zamknęła. Wpiąłem przycisk, sprawdziłem jeszcze raz - wszystko grało. Szyba się otwierała i zamykała. Zmontowałem wszystko do kupy i... d...pa. Szyba znów się nie zamyka. Wyjąłem więc ten przycisk, zwarłem styki kabelkiem i nic. Próbowałem po zwarciu ruszać kabelkami w wiązce - bez rezultatu. Odczekałem chwilę zwarłem znów i... szyba się zamknęła. Nie mam pojęcia co tu się dzieje. Może ktoś z Was zetknął się z podobnym przypadkiem.

 

Aha, podczas tych moich zmagań zmierzyłem napięcia w kostce. To, które idzie na przewód do otwierania wynosiło ponad 12V a to, które idzie na przewód do zamykania wynosiło ok 9V. Nie wiem jak realizowany jest proces zmiany obrotów silniczka, bo jak podałem napięcie 12V (to, które otwiera szybę) na styk do zamykania, to szyba dalej się otwierała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm mi to wygląda na zwarcie i się aktywuje zabezpieczenie przeciwko przeciążeniu instalacji. U mnie tak jest jak długo trzymam przycisk w górę na zamkniętej szybie. Może gdzieś masz niepotrzebny styk ? Sprawdź pobór prądu na akumulatorze.

 

Przycisk to bardzo prosta konstrukcja. 6 kabli:

+ z pozycyjnych

masa

zasilanie silnika

+12 V

zasilanie silnika

masa

 

zmiana obrotów realizowana jest przez zwarcie odpowiednich pinów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolo196 za próbę pomocy.

U mnie połączenie wygląda inaczej niż piszesz. Przesyłam poglądowy rysunek.

W czasie kiedy nie działało zamykanie szyby, zmierzyłem napięcia. Na białym przewodzie było ponad +12V a na pomarańczowym ok. +9V. Jak za pomocą kabelka połączyłem biały z czarnym, to dalej otwierało szybę. Spróbowałem połączyć biały z niebieskim i też otwierało szybę. Z tego wnioskuję, że na przewodzie pomarańczowym w stanie prawidłowym powinno być napięcie -12V. Niestety, nie zmierzyłem tego napięcia jak znów szyba zaczęła się zamykać (padła bateria w mierniku).

Jeśli miałbym rację z tym napięciem, to musi tam być chyba jakiś układ elektroniczny, który wytworzy napięcie ujemne względem masy.

post-34541-0-43249300-1312463467_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast robić jakieś własne opracowania (niezgodne z prawdą) to wystarczyło ściągnąć schematy elektryki.

Szyba od strony kierowcy sterowana jest przez UCH (jeśli nikt drutologii stosowanej nie zrobił) i od przełącznika idą 4 cienkie przewody - 2 sterujące szybą, 1 przewód od podświetlenia i masa wspólna dla podświetlenia i sterowania. Sygnał dla szyby wyzwalany jest masą.

Na początek do sprawdzenia kostka na słupku drzwi, potem czy silnik podnosi i opuszcza szybę po podpięciu na krótko (bezpośrednio do zasilania), a na koniec kombinowanie na ślepo co może być nie tak (jak świruje UCH to sam tego raczej nie zrobisz).

 

Wg. schematów rozpiska jest taka (styk - kolor- za co odpowiada):

(1) Niebieski - podświetlenie

(2) Pomarańczowy i (6) Beżowy - sterowanie góra lub dół.

(4) Czarny - masa wspólna dla podświetlenia i sterowania.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie jest podobnie, tylko ze zdarzyło mi sie to pierwszy raz.

Opuściłem szybę i już nie podniosłem, podłączyłem przycisk pasażera pod kostkę od kierowcy i dalej nic.

Otworzyło sie normalnie, jak wciskam przycisk opuszczania to słychać cykanie przekaźnika, czy czegoś tam a przy próbie podniesienia nic-cisza.

Ponadto(nie wiem czy tak powinno być) górna linka jest luźna a dolna naprężona jak struna - może linka sie zacieła...

Mam Megi I ph II 99 r.

Nie mam pojęcia co moze być :/

Da sie w ogóle rozebrać silnik od podnośnika (śrubki są, ale jak rozkręce to się cykam że nie złożę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro linka jest luźna to trzeba dokładnie obejrzeć czy coś się nie rozpadło (u mnie na górze zniknął jakiś plastik trzymający pancerz), i nie kręcić oknem za wiele, bo zawsze istnieje szansa, że linka nie jest jeszcze przemielona i da się naprawić.

Koszt samej linki na allegro to ~50zł, plastiki nie powiem.

 

Silnika nie rozbierałem, ale cały układ prowadzący linkę da się rozłożyć na elementy składowe i ewentualnie naprawić wadliwy i będzie śmigać. To czy złożysz to już nikt nie odpowie, wszystko w Twoich rękach.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro linka jest luźna to trzeba dokładnie obejrzeć czy coś się nie rozpadło (u mnie na górze zniknął jakiś plastik trzymający pancerz)

no właśnie bardziej wygląda mi to na zaciecie sie silniczka... ale zdemontuję całość z drzwi i sprawdzę na spokojnie w domu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie problem wygląda następująco szyba pasażera nie zawsze się zamyka przyciskiem po stronie pasażera, przyciskiem od strony kierowcy zawsze można ją zamknąć. Przekładałem przyciski bo myślałem, że może sam przycisk jest zepsuty ale to nic nie pomogło. Czy tak jak w waszych przypadkach dochodzi do jakiegoś zwarcia? Gdzie mogę coś takiego naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cokolwiek to dziwne, bo układ jest przelotowy (zasilanie idzie na przełącznik kierowcy i potem z niego na pasażera i dopiero na silnik).

Sprawdź czy nie ma problemów z masą w przycisku kierowcy (styk nr 4 przycisku i C1 na słupku drzwi).

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!