Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

konrolka awari silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od opisu zdarzenia

W trasie zaczął mi silnik szarpać,

Po przejechaniu około 40 km zaświeciła się kontrolka awarii silnika ta bez znaczka stop.

Wymieniłem uszkodzoną cewkę W.N. i silnik został naprawiony wszystko w porządku ale kontrolka nadal świeci.

Szukając na forum znalazłem że wystarczy zdjąć klemę więc:

Zdjąłem klemę i zwarłem je ze sobą by pozostałości napięcia w kondensatorach rozładować, dodatkowo włączyłem stacyjkę by nie zostało nigdzie prądu,

zostawiłem odpiętą klemę na całą noc. rano założyłem klemę i kontrolka dalej świeci. auto pracuje prawidłowo.

 

co mogę jeszcze samodzielnie spróbować.

Edytowane przez CloNu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tą samą przypadłość z tą kontrolką lecz u mnie po rozwiązaniu problemu kontrolka sama zgasła (przeczyściłem świece i cewki zgodnie z radą kogoś z forum jako że mój silnik mimo tej kontrolki pracował cały czas normalnie) i podobno - nie daję sobie ręki uciąć ale w wielu miejscach wyczytałem to samo, gdy mamy jakieś awarie z serii "pomarańczowych" kontrolek to te same się zgaszą po naprawie usterki więc możliwe, że coś jeszcze jest u Ciebie nie tak skoro pali się nadal? Na forum wyczytałem, że powody jej zapalenia to począwszy od cewek, świec, przewodów poprzez katalizator aż do sondy lambda...niestety o tyle o ile cewki i świece oraz de facto kable można sprawdzić samemu tak katalizator raczej się wyczuwa przy pracy silnika - u Ciebie podobno jest wszystko ok więc ten odpada, ale może sonda lambda coś szwankuje? Gdzieś była jeszcze wzmianka o tym jak u kogoś jakiś syf mógł zawalił katalizator i trzeba było to "wygrzać" wkręcając samochód na wyższe obroty na niskich biegach i kontrolka wtedy dopiero zgasła...

Moja rada w takim razie jeśli samochód chodzi bez zarzutów to zobacz sonde - może od dołu się odpieła czy kable nie stykają, jeśli z nią wszystko ok to chyba zostaje podpięcie pod kompa...

 

Aha przypomniało mi się jeszcze...filtr paliwa...kiedy był wymieniany? Co prawda nie wiem na ile ta kontrolka ma coś wspólnego z filtrem w Meg mk1 ph2 ale wiem, że u kumpla w lagunie kontrolka się paliła, błędów nie było na kompie, a zasyfiony okazał się filtr paliwa i jego wymiana rozwiązała sprawę.

Edytowane przez deadaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!