Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pojedyncze strzelanie w układzie kierowniczym przy skrajnych położeniach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Mam taki problem z moim scenikiem - otóż zauważyłem, że przy skręcaniu kierownicą na parkingu do skrajnych położeń występują strzelenia gdzieć w układzie kierowniczym. Z nasłuchu wynikać to może że jest to na listwie, ale nie mam pewności. Są to pojedyncza strzelenia jak skręcam do końca w prawo - jeden strzał i jak skręcam do końca w lewo także jeden strzał tuż przy końcu.

Wymieniam właśnie tulejkę półośki prawej bo zęby się pozypały i szarpało przy ruszaniu/puszczeniu nogi z gazu więc nie wiem czy to ma jakiś wpływ na to strzelanie.

Czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Dodam, że nie zauważyłem wycieków z maglownicy ani żanych wizualnych usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTOWANE

nie wiem czy to może być od płynu - stan płynu w zbiorniczku jest taki jak na zdjęciu. Jest to tylko jeden trzask przy każdym skrajnym położeniu. osłuchałem się w kanale i wydaje się ze to dobiega z boków listwy, ale odgłosy mogą się przecież przenosić poprzez elementy połączone z nimi.

Pawel, Te łożyska na amorach są na dole gdzieś przy maglownicy?

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 -Prezes

post-34382-0-21138900-1314264316_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzaski metal-metal czy może bardziej metal-guma :) Jeśli to drugie, to może końcówki - z doświadczenia wiem że czasem przy nich nic nie widać na oko, 2 speców oglądało auto od dołu i nie doszli do tego co jest przyczyną. Dopiero po rozebraniu okazało się, że kwalifikowały się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie strzelało przy skręcaniu lewo/prawo na całej, że tak powiem długości, wymieniłem drążki wraz z końcówkami (bo już ich czas był), do tego wymieniłem łożyska/poduszki amortyzatorów, po przeczytaniu paru tematów na forum wiedziałem, że ma to wpływ na to strzelanie które po wymianie ustało. Wymieniłem to wsio kompletem lewa i prawa strona, więc mam spokój na długi czas :P Co do drążków to wiedziałem, że są do wymiany ponieważ byłem na darmowym przeglądzie w listopadzie 2010, i majster od spodu popatrzył, wziął łyżkę od opon :) i pogmerał w okolicach drążków, wahaczy itp. mówił, że na wiosnę trza będzie wymienić (rzeczywiście od wiosny zaczęło strzelać), no cóż mamy już lato ;p na szczęście nic się nie stało, a Meg już zdrowa i nie wydaje niepokojących dźwięków. Jeżeli będziesz wymieniać te poduszki na górze amortyzatorów, to warto sprawdzić same "amory" może one strzelają?

Edytowane przez RACHE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RACHE dzięki za podpowiedź. Spróbuję się z tym pobawić - chodzi mi głownie o to by w jakiś konkretny sposób albo wyeliminować konieczność zakupu nowej maglownicy albo jednoznacznie to stwierdzić (wiadomo - koszty...).

Napisze jak problem rozwiążę co było powodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska na amortyzatorach można łatwo sprawdzić.

Trzeba unieść przód auta na podnośniku, położyć rękę na obudowie łożyska i skręcać koła.

Zużyte przeskakują i czuć to na obudowie oraz przy skręcaniu, ponieważ koła przeskakują, nie ma płynnego ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim Scenicu mam takie same strzelania, ale nie sądziłem, że ich zlikwidowanie będzie tak denerwujące. Jeżeli chcesz sprawdzić mechanika czy zna się na tym co robi to daj mu Renault do roboty.

Wracając do strzelania to wymieniłem już przeguby zewnętrzne, przeguby wewnętrzne(krzyżaki) a następnie już kompletne półosie, końcówki drążków, drążki, olej do wspomagania. Dzisiaj wymieniłem przekładnie oczywiście regenerowaną i nic to nie pomogło. Jedyny fakt poprawy był po wymianie gum na stabilizatorze. Teraz strzelanie nie jest tak dotkliwe tylko trochę przytłumione, ale dalej występuje. Jutro będę próbował wymienić łożyska na amortyzatorach oraz sworznie wachacza i zobaczymy co będzie dalej.

 

 

P.S. Wymiana maglownicy nie poszła na marne. Okazało się, że jedna z osłon była nieszczelna i dostała się woda z brudem. wałek maglownicy był podrdzewiały a na zębach wałka był widoczny piasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!