Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mianowicie mam taki problem autko po nocy lub dłuzszym postoju ok 4-5 godz. jest wewnatrz bardzo zaparowane a przy temperaturze ujemnej zamarznięte do takiego stopnia ze trzeba skrobac szyby wewnątrz skrobaczką. Czym to moze byc spowodowane. Auto jest wyposazone w klimatyzacje. Moze to ma jakis wplyw na zamarzanie. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w Audi. Pojawił się kiedy na noc na mrozie zostawilem auto z niedomkniętym oknem. Przez dwa tygodnie nie mogłem sie tego pozbyć. Pomogło porządne umycie szyb od środka z jednoczesnym porządnym suszeniem szuszarką do włosów. Wcześniej po umyciu i wytarciu szyb od wewnątrz do sucha problem pojawiał się ponownie.

Mam nadzieję że ci to pomoże 8-) <prysznic>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też kilmę i nie mam takiego problemu.

Może wylało ci się cosik i teraz tylko suszenie może być pomocne.

Może prałeś tapicerkę lub mocno czyściłeś wodą w środku.

No a może właśnie tak jak kolega wcześniej napisał - nie domknąłeś szyby :mrgreen:

Zerknij też na jakim zostawiawsz obiegu powietrza bo jak często jeździsz na zamkniętym to masz więcej wilgoci w środku i potem jak autko zostawisz na noc to mrozik łapie.

Dlatego ja nigdy nie wycieram szyby przedniej jak mi paruje, bocznych zresztą też - tylko i wyłącznie "oczyszczanie" nawiewem. Wytrzesz raz - będziesz wycierał cały czas :!: ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:] to moze tu jest problem...

 

klima wymaga dwu czynnosci konserwacyjno-obslugowych

 

1. co rok lub dwa lata (max) uzupelnienie lub wymiana czynnika chlodzacego, to Ci doradza w sesriwie po jego sprawdzeniu co z nim trzeba zrobic

2. czyszczenie i odgrzybianie kanalow wentylacyjnych, niestety klima ma to do siebie ze powoduje rozwoj tych organizmow w kanalach, co skutkuje w gorszym dzialaniu klimatyzacji, zwiekszonej wilgotnosci wewnatrz kabiny i pojawiajacym sie nieprzyjemnym zapachu, zwlaszcza po zalaczeniu nawiewu, potem pierwszym zalaczeniu (np po nocy) chlodzenia i/lub ogrzewania (otwarcie innych kanalow powietrznych)

 

sa na rynku srodki do odgrzybiania (w kazdym sklepie motoryzacyjnym itp) ale najlepsza jest wizyta w dobrym serwisie klimatyzacji, wystarczy popytac znajomych, poszukac na necie. w krakowie moge polecic dwa lub trzy, musialbym sie jeszcze dopytac...

 

wlasnie mi ojciec jeszcze przypomnial o jednej sprawie: filtr kabiny, sadze ze masz bo wiekszosc klim ma. jesli tak to w im gorszym srodowisku jezdzisz (sasiedztwo fabryk, hut, duze miasta) tym czesciej trzeba go wymieniac ale warto co rok lub jakies 25-30kkm po jakims czasie mozna go przemyc pod prysznicem (jesli jest materialowy, piapierowy wiadomo...)

 

jesli o tym juz wiedziales to moze komus innemu sie przyda info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia filtra przeciwpyłowego - u mnie jest od strony kierowcy w podszybiu, u ciebie też tam powinien być. Trza zdjąć ten plastyk (osłonę) - dwa zatrzaski i po tym jest pokrywka od filtra.

Co do odgrzybiania to radzę fachowca od klimy - bo zrobisz sobie przegląd przy okazji, jak jeszcze nie robiłeś a i tak przy tym wymień filtr. Ja wymieniam go raz do roku - nie taki drogi znowu on jest - około 50 zł. Jedni piszą, że go myją ale ci co mają klimę to wiedzą że nie wymyją tych bakterii (grzybów szkodliwych dla zdrowia) co się w nim też gromadzą z powodu klimy, a filtra się nie odgrzybia :!:

Jak się zdecydujesz sam to robić to uważaj bo te środki są szkodliwe :!: i nie wdychaj tego :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, czytajac Twego posta wpadlem na genialnie debiloodporny pomysl :mrgreen: po wyjeciu filtra, wymyc pod prysznicem, wysuszyc na kaloryferze przez noc, a rano potraktowac srodkiem do butow (do wnetrza) np firmy scholl :) on ma chyba jakies dzialanie antybakteryjne itepe :)

 

ps: nie bijcie za glupote :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:] to tylko pogratulowac... a co do tego scholl'a, pachnie mniejwiecej jak skrzyzowane wanilii z talkiem, wiec calkiem przyjemnie i szybko wietrzeje.

 

jednak i tak najlepszym sposobem oczyszczenia filtra jest jego wymiana :!: :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam , ja również mam problem z parowaniem szyb. Jak klima pracuje jest wszystko OK natomiast zaraz po wyłączeniu klimy parują szyby w zastraszającym tempie. Jak zmniejszę nawiew powietrza to trwa to dłużej . Wymieniłem filtr przeciwpyłkowy - nie pomogło. Mam zatem pytanie gdzie jest (o ile jest w megance I) filtr kabinowy i czy ma on wpływ na parowanie . POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest to jedno i to samo. PP bo zbiera wszystkie pyły (prawie) coby się dostały z nawiewem do środka do kabiny. Są tylko różne rodzaje, powiedzmy zwykły i węglowy, że o różnych wymiarach nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!