Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

oświetlenie wnętrza przy otwartych drzwiach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, że nie działa mi oświetlenie wnętrza przy otwarciu drzwi. Normalnie świeci przy przełączeniu przełącznika, ale przy otwieraniu drzwi się nie zapala. Bezpieczniki są dobre i czujniki otwarcia drzwi też są good bo działa mi brzęczek od świateł zewnętrznych. Zauważyłem też dziwne zjawisko. Jak odłączę prąd na chwilę (tzn. jak odłączę akumulator lub wyjmę główny bezpiecznik) to lampka oświetlenia wnętrza pali się non stop przez dobre kilkanaście minut i nie da się jej wyłączyć. Powiedzcie co może być. Czy może być to sprawa UCH? Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podepnę się pod temat.

W mojej megane I phII jest podobny problem. Przy otwarciu przednich drzwi kierowcy, jak i pasażera nie świeci się lampka pod sufitem, a przy otwarciu pozostałych drzwi/klap działa.

Krańcówki są dobre, sprawdzałem je, poza tym brzęczyk od świateł piszczy po otwarciu przednich drzwi.

 

Ma ktoś jakiś pomysł????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Szczerze powiem, że też nie wiem które to są, ale w takiej sytuacji wziąłbym miernik do ręki i sprawdził które za to odpowiadają. BTW, u mnie jak się nie świeciły okazało się że były tak zaśniedziałe styki że nie było przewodzenia pomiędzy żarówką a złączem, po czyszczeniu nastąpiło "olśnienie" - sprawdzałeś to może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeszcze nie. Sprawdzę w poniedziałek i zobaczymy co będzie

 

Dodano: 13 wrz 2011 - 08:53

Ostatnio miałem trochę więcej czasu więc trochę pogrzebałem. Niestety dalej nie znalazłem rozwiązania. Dla sprawdzenia czy po odłączeniu wszystkich czujników kontrolka od drzwi dalej będzie się świecić, odłączyłem kostkę przy dźwigni od otwierania maski. Okazało się, że problem dalej istnieje, a czujka od drzwi kierowcy działa normalnie, ponieważ po otwarciu drzwi przy zapalonych światłach słychać brzęczyk od zapalonych świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił bym tak;

Wypiął wszystkie krańcówki, w drzwiach, klapie bagażnika i pod maską.

Jeżeli dale świeci kontrolka otwartych drzwi, to ściągnij sobie schematy elektryczne z "plików" popatrz jak biegną kabelki i sprawdź kostki pod osłonami plastikowymi przednich słupków. Coś mi się zdaje, że tam będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Problem zdiagnozowany i rozwiązany. Ciągłe świecenie się oświetlenia wnętrza przez 10-15 min spowodowane było tym, że samochód wskazywał, że drzwi są otwarte. Zdiagnozowanie, które drzwi są odpowiedzialne za świecenie i kontrolki drzwi i oświetlenia wnętrza moim sposobem polegało na znalezieniu zamkniętego obiegu prądu w niebieskiej kostce podłączonej do UCH (zaznaczonej na dołączonym obrazku). Do tego użyłem miernik prądu - jedną końcówkę przywarłem do masy samochodu a drugą kolejno do poszczególnych kabli odpowiedzialnych za drzwi (zaznaczone na zdjęciu). Jeśli przy zamkniętych drzwiach obieg był zamknięty przy konkretnym kablu, to wiadomo przy jakich drzwiach szukać przyczyny. W moim przypadku obieg zamknięty wskazywał kabel B6 od przednich drzwi pasażera. Po zdjęciu plastików od progu i środkowego słupka okazało się, że kabel od czujnika drzwi był przetarty i dotykał masy - z czego wynikał obieg zamknięty. Po zaizolowaniu kabla wszystko wróciło do normy.uch.jpg

Edytowane przez megathomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W końcu po prawie 3 latach i 2 próbach rozwiązania problemu, zawziąłem się ze dojdę czemu to nie działa. Wcześniej wiedziałem już które przewody idą od krańcówek w kostce przy progu (szary przód, brązowy tył) ale nie udało mi się dobrać do uch. Teraz systematycznie powoli udało mi się wyjąć cała skrzynkę bezpieczników-przekaźników co nie było łatwe. I ku mojemu zdziwieniu komputer tzw. uch u mnie nie występuje i wszystkie schematy jakie miałem na nic mi się zdały. Nie ma też u mnie żadnych zbiorczych kostek, wszystko jest podpięte pojedynczymi wsuwkami do przekaźników rozmieszczonych na tym plastiku i tyle.

Po znalezieniu wszystkich przewodów od lampki(cienki biały), kontrolki drzwi(cienki różowy), krańcówek (co nie było łatwe gdyż niektóre przewody zmieniają kolory po drodze, jest biały a po drodze jest złączka i wychodzi różowy)znałem już układ od tylnych drzwi i prawie cały układ od przednich, ale brakowało mi elementu łączącego przód z układem lampki i kontrolki oraz separacji między tyłem a przodem.

Tak naprawdę trochę przypadkowo jeszcze zacząłem sprawdzać elementy i przewody instalacji bliżej kolumny zaraz na prawo od skrzynki bezpieczników pod deską.

 

Znalazłem przewody od przednich drzwi i przewód łączący układ kontrolki i lampki(układy są odseparowane diodami prostowniczymi) idące do jak myślałem na początku kostki/złączki, ale po bliższym przypatrzeniu się nie zauważyłem wychodzących kabli.

Wyciągnąć to ustrojstwo nie było łatwo, mało miejsca, palce się nie mieściły by odciągnąć zatrzask. Po wyciągnięciu jest to wielkości pendriva idą do tego 2 kable szary i brązowy. z wierzchu jest symbol diody prostowniczej między dwoma żarówkami.

Niestety nie robiłem zdjęć :P (robota na dworze, a było coraz zimniej i ciemniej, a ja z rozebranym kokpitem, a następnego dnia rano muszę mieć sprawne auto) a w necie nie znalazłem zdjęcia jak to wygląda tak że nie pokaże, w dialogys jest to pod numerem 7703597009 jako dioda separująca 3 ampery.

 

Tak więc jak już to wyciągnąłem i rozłączyłem kable od tego urządzenia po połączeniu ich na krótko lampka i kontrolka się zapaliły. No w końcu jakiś postęp ;)

Sprawdziłem miernikiem piny wychodzące z tego ustrojstwa, zero reakcji, nie wykazuje oznak życia.

To trzeba to rozebrać jak i tak nie działa zobaczymy co jest w środku :(

Trochę siły i kapturek schodzi bez problemu jest na wcisk, ukazuje się dioda prostownicza BY399 100-800V 3A.

Tyle zachodu i roboty przez to dziadostwo tak schowane :( na wyciągnięcie reki. Akurat miałem pod ręka podobna diodę ze starego radia dokładnie 1N5408 50-1000v 3A, tak że może być, wstawiłem, podłączyłem, wszystko znowu pięknie działa :) pełen sukces. Wystarczy poskładać wszystko i gotowe. Cały dzień roboty, ale samopoczucie od razu lepsze, cała elektryka działa i zero kosztów :)

Wszystko jak zwykle we własnym zakresie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!