Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KIlka problemów z samochodem a może tylko jeden ?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam instalacje gazową II generacji zrobione na niej 50.000 km. Ale problemy występują i na benzynie i na gazie. Wszystkie opisane problemy dotyczą zimnego silnika :

-gaśniecie na biegu jałowym jak jest zimny silnik (najpierw 2 lata tylko zimą a ostatnie dwa sezony również latem)

- potem doszło szarpanie na zimnym silniku.

- teraz również silnik się dusi tzn. dodaje gazu do oporu a silnik wręcz gaśnie

- ostatnio dziwny odgłos tylko przy większych obrotach takie świergotanie

Powyższe objawy są na zimnym silniku jak się silnik rozgrzeje nie ma żadnych z powyższych objawów mogę zrobić wiele kilometrów i jest ok.

Kolejna dziwna sprawa to jak zapalam go za pierwszym razem jest ok. Jak potem przejdę dużo km tak ponad 10 też zapala bez problemu. Ale jak po pierwszym zapalaniu przejdę niewielką odległość i zgaszę auto na trasie do 10 km mimo iż silnik się rozgrzeje to długo kręcę rozrusznik zanim się zapali.

W kabinie pojazdu słyszę jak woda mi się przelewa tylko w początkowym okresie jazdy (mimo iż go odpowietrzałem 20 minut otwarty korek wlewu 2 x powtórzyłem).

Czasami ( czyli nie zawsze) po prawej stronie od silnika mam plamę jakiegoś oleju. Oleju w silniku ani w układzie kierowniczym nie ubywa.

 

Teraz co już zrobiłem:

- Wymieniłem kable WN, świece, silniczek krokowy, przeczyściłem przepustnice. Byłem na diagnostyce na komputerze który kompletnie nic nie wykazał.

Pojeździłem sobie do 5 mechaników. Każdy wymienia kolejne rzeczy które należy wymienić ale nikt nie daje gwarancji że to będzie ta rzecz która jest winna. Twierdzą najczęściej że usterka jest mechaniczna i nie można tego jednoznacznie zdiagnozować.

Jakie części w jakiej kolejności polecacie wymienić bo zdaje sobie sprawę że nikt mi nie odpowie że na pewno to jest to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odgrzebuje temat:

Kolejne rzeczy jakie zrobiłem : czujnik temp. wymieniony, czujnik położenia wału wyczyszczony, cewki zapłonowe sprawdzone, zawory wyregulowane. A jak gasnął na zimnym silniku i biegu jałowym tak gaśnie.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ??

Najgorzej będzie zimą bo dłużej się rozgrzewa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp. wymieniony

Który ?Są 2. Na komputer podaje ten z białą wtyczką.

Jeżeli nie wymieniałeś, tylko czyściłeś, silniczek krokowy, to go wymień. Kup jakiś chiński badziew z allegro (w 40 zł z przesyłką się zmieścisz), byle był nowy. Jeżeli okaże się, że to nie to, to nie będzie aż tak duży wydatek. Jeżeli się okaże, że jednak on jest winny, pojeździj z tym nowym, póki nie padnie (na pewno padnie szybciej, jak później), a następnie kup oryginalny (niestety jest dużo droższy).

Sprawdź również stan świec. Jak będą okopcone, problem jest z zapłonem. Jeżeli w tym momencie wszystkie elektryczne elementy wykluczyłeś, zobacz jaki jest stan filtra powietrza.

Kolejnym potencjalnym problemem może być sonda Lambda. Można sprawdzić ją oscyloskopem (lub ostatecznie miernikiem analogowym), ale one niestety nie pokażą ewentualnych opóźnień sondy. Może być tak, że sonda niby podaje prawidłowy przebieg sinusoidy, ale opóźniony. W tym momencie komputer będzie głupiał i bez sensu będzie sterował silniczkiem krokowym (czyli jakieś dziwne falowania obrotów lub właśnie gaśnięcie silnika). Uszkodzona może być również grzałka w sondzie i na zimnym silniku mogą się dziać różne anomalie.

czujnik położenia wału wyczyszczony

Sprawdź również jego oporność oraz jego połączenie z komputerem (najlepiej omomierzem sprawdzić ciągłość i oporność przewodów). Sam czujnik może być sprawny, ale przewody do niego mogą już dogorywać.

Nie zaszkodzi również sprawdzenie kabla masy na silnik. Czyli odkręcić go od karoserii, przeczyścić papierem ściernym powierzchnie styku (obie) i przykręcić z powrotem. To samo zrobić po stronie silnika. W ramach testu możesz tymczasowo wymienić ten przewód na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Po kilku miesiącach walki z usterkami udało się samochód doprowadzić do porządku.

Kiedy poprosiłem o naprawę gaśnięcia na zimnym rozruchu - talent "mechanik" wymienił mi silniczek krokowy i wykręcił śrubę przez co przepustnica nie do końca się zamykała i dostawało się fałszywe powietrze na wolnych obrotach co powodowało gaśniecie i wysokie obroty również na ciepłym silniku. Gość: "mechanik" - wziął za spapranie roboty razem z silniczkiem 150 zł. 100 zł za silniczek oddał bo oryginalny okazał się w porządku.

Dodatkowo pęknięty był taki trójnik plastikowy łączący przewody w układzie podciśnienia.

Za gaśniecie na zimnych obrotach odpowiedzialne były zawory które mimo że ustawione (wcześniej niecały rok) albo się rozregulowały albo były jednak źle ustawione.

Temat do zamknięcia.

 

/0cool: zgodnie z prośba zamykam.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!