Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wewnętrzny obieg


pastor

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie ułamała się zapadka z silniczka i chce zamknąć ale nie potrafi ^^ Wyjścia są dwa: albo wymienisz mechanizm, co raczej nie jest opłacalne, albo odepniesz wtyczkę i będziesz jeździł na obiegu zewnętrznym. Chyba, że Cie nie denerwuje ten dźwięk to można jeżdzić ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeżę temat, bo chyba mam podobny problem. Otóż od jakiś dwóch tygodni słysze brzęczenie ze strony klapki-silniczka od obiegu wewnętrznego. Brzęczenie pojawia się jak przekręce kluczyk na zapłon (pokrętło nawiewu w pozycji 0), potem przy odpalaniu na chwilę się wyłącza, a po odpaleniu znowu przez kilka sekund brzęczy - rozumiem, że silniczek działa, ale z powodu uszkodzonej klapki nie chce się wyłączyć od razu.

Po tym co przeczytałem w innych tematach, wydawało mi się, że w takiej sytuacji będe miał cały czas klapke w pozycji obiegu zewnętrzny. Tymczasem u mnie jest najprawdopodobniej obieg wewnętrzny, bo szyby parują jak cholera i nie czuc zapachów z zewnątrz.

Jak przełączam pokrętełko na obieg wewnętrzny to słychać, że coś się przestawia i wtedy nie brzęczy. Wracam pokrętłem na pozycje 0 i zaczyna brzęczeć, przekręcam dalej na obieg zewnętrzny i ciągle brzęczy - przestaje po kilku sekundach.

Wiem, ze najprościej byłoby gdybym odłączył wtyczke od silniczka. Ale martwi mnie to że mam ciągle obieg wewnętrzny ... Czy to możliwe? Co z tym zrobić? Dodam, że filtr kabinowy wymieniałem jakieś dwa miesiące temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe

Możliwe, pewnie klapka została w tym położeniu

Co z tym zrobić?

Już sam sobie odpowiedziałeś

byłoby gdybym odłączył wtyczke od silniczka

przy okazji zablokujesz klapkę w położeniu otwartym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemo za odpowiedź. Niestety nadal nie odłączyłem tej wtyczki, bo jest zbyt zimno, zeby grzebać przy aucie. Ale moze nie muszę juz tego robić ... Uwaga! Dzisiaj jadąc do pracy zrobiłem eksperyment i przełączyłem nawiew na obieg zamknięty i co ... po jakimś czasie pięknie szybki odparowały i w aucie zrobiło się mniej duszno. W związku z tym mam zaskakujące pytanie - czy teoretycznie i praktycznie jest możliwe, żeby obieg zamknięty zamienił się w otwarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy teoretycznie i praktycznie jest możliwe, żeby obieg zamknięty zamienił się w otwarty?

;) to jest Francuz albo franca i w tych autach wszystko jest możliwe ;) Nie zdziw się jak za chwilę z otwartego zrobi się zamknięty :l:

A tak na poważnie to prawdopodobnie silniczek jakoś załapał na trybach i przestawił klapkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!