Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka od świec żarowych zapala się utrata mocy silnika


tnsem

Rekomendowane odpowiedzi

Zapalała mi się kontrolka od świec sporadycznie, auto wówczas traci moc, silnik nierówno pracuje jakby miał zgasnąć akurat zdarzyło mi się to jak miałem wracać z trasy. Podjechałem na komputer przed wyjazdem mechanik powiedział, że to przepływomierz po przejechaniu 100KM kontrolka zapaliła się na stałe auto masakra max 80KM/h przejechałem tak 350KM bo mechanik powiedział, że by ryzykować i jechać a musiałem wrócić do domu (koniec urlopu - praca). Na miejscu zadzwoniłem do innego mechanika powiedział, żeby odpiąć kostkę od przepływomierza, ale po odłączeniu bez efektu kontrolka zapala się, auto bez mocy. Dziwne jest to, że jak ściągnę obudowę filtra powietrza z przepływomierzem i po chwili założę z powrotem auto chodzi normalnie, ale po kilku kilometrach problem wraca. Czy to możliwe że to ten przepływomierz? Pójdę do mechanika sprawdzi znowu na kompie i powie żebym wymienić przepływomierz wymienię a będzie to samo to kasa wyrzucona w błoto. Na kompie pokazało jeszcze 4 wtrysk ale mechanik jak wykasował błędy to już się nie pokazał tylko z powrotem błąd z czujnikiem obwodu powietrza. Auto odpala się bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odpięty przepływomierz i nic lepiej to moim zdaniem to nie to. Może ktoś w okolicy ma przepływomierz na podmianę bo kupno innego moim zdaniem to kasa wydana niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie sam przepływomierz tylko gdzieś kable przegryzione, utlenione? Kolega w Transicie miał coś takiego, że przy większym przy-gazowaniu pokazywało mu usterkę silnika a komputer krzyczał że uszkodzony przepływomierz. Mieliśmy na podmianę 1 nowy i 1 używany ale nic to nie zmieniło a okazało że w 1 miejscu kable się 2 przetarły i razem się stykały a w 2 miejscu były przegryzione (nawet mysz znaleźliśmy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze albo i nie, że usterka nie jest trwała w trasie owszem cały czas przez jakieś 200Km ale po odstawieniu auta już nie jest stała. Jak pisałem jak zdejmę obudowę filtra powietrza i założę to dopiero po jeździe próbnej problem wraca, ale też nie zawsze od razu tylko np na drugi dzień. Też już miałem takie myśli, że to jakiś kabel bo to dziwny zbieg okoliczności że jak grzebnę to przez jakiś czas jest dobrze. Boję się, że jak oddam do mechanika to każe wymienić przepływomierz i na chwilę po wymianie będzie dobrze kasa pójdzie a problem nie będzie rozwiązany. Już mam takie myśli ,że może ten przepływomierz i jest uszkodzony bo auto na odłączenie go w ogóle nie reaguje a i na kompie nawet jak lampka świec się nie paliła to błąd po wykasowaniu wracał, ale mam obawy, że jest jeszcze jakiś inny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapala sie symbol świec to jest to usterka elektroniki i mógł strzelić czujnik temp. powietrza dolotowego który jest właśnie w przepływomierzu ale możesz tez poczytać o zaworze EGR . Obstawiam przepływomierz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obstawiam EGR najprościej to sprawdzisz jak odłączysz kabel zasilający efekt powinien być natychmiastowy ,a trochę więcej pracy to demontaż EGR i czyszczenie go ,jak miałem Megi I ph2 1.9dci to też takie efekty były przy zakitowanym EGR. Czyszczenie leczyło go na jakiś czas i trzeba było powtarzać .

Edytowane przez pit-men
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem o przepływomierzu na tym forum to jak jest uszkodzony a się go odłączy to po odłączeniu widać efekt i auto ożywa a u mnie tak nie jest. Czy go odłączę czy nie nie widać żadnego efektu lampa jak się zapalała tak się zapala auto pali jakby na 3 gary w momencie zapalenia kontrolki. Spróbuje odłączyć EGR zobaczę czy coś się zmieni.

 

Dodano: 12 wrz 2011 - 09:28

Problem rozwiązany.

 

Uszkodzony przepływomierz nie powodował zapalenia kontrolki świec (EKG) jedynie błąd w sterowniku.

 

Problem był z ułamanym kablem od wtryskiwacza i tym że obudowa filtra powietrza z jednej strony nie była umocowana i uderzała w ten kabel i to powodowało odłączanie wtryskiwacza.

 

Dziwi mnie tylko jedna rzecz na komputerze usterka 4 wtrysku a mechanik wskazał patrząc od przodu samochodu:

 

1 2 3 [->4]

 

a ja naprawiłem kabel

 

[->1] 2 3 4

 

i teraz jestem głupi bo nie wiem w końcu który jest 4 wtrysk, czy komputer inaczej numeruje czy mechanik źle wskazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!