Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

blokada zapłonu + centralny zamek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Najprościej będzie mi wyjaśnić całą sytuację pisząc wszystko krok po kroku co się działo. Poszedłem do samochodu, w celu jego uruchomienia oraz przeparkowania. Nacisnąłem przycisk od centralnego zamka w kluczyku, drzwi się otworzyły, immobilizer się odblokował, wsadziłem kluczyk do stacyjki, przekręciłem na zapłon, pompa podała paliwo, przekręciłem ponownie kluczyk aby uruchomić silnik i usłyszałem tylko "cyk" . Postanowiłem więc powtórzyć całą procedurę, lecz z tym samym skutkiem. Przy kolejnej próbie, niestety nie zapaliła się już żadna kontrolka. Przy próbie zamknięcia samochodu słychać było dźwięki jakby "chciał ale nie mógł" się zamknąć. Odłączyłem na minut kilka akumulator, podłączyłem go ponownie, kontrolki zapłonu znów zaczęły działać. Przy próbach zamykania oraz otwierania samochodu załapał tylko kilka razy, na dodatek przy użyciu przycisku wewnętrznego. Próby otwierania i zamykania samochodu z pilota w kluczyku były bez zmian (tylko dźwięk próby zamknięcia lub otwarcia). Przez to, że centralny z kluczyka nie działał, immobilizer się nie odblokowywał. Sedno problemu pojawiło się, gdy centralny zamek przestał zupełnie reagować na przycisk umieszczony w kluczyku. Przycisk do zamykania drzwi wewnątrz samochodu przyjął rolę wcześniej opisanych 'prób zamknięcia', tylko głuchy dźwięk. Aktualnie cała sprawa jest na etapie takim, że centralny nie działa, kontrolki zapłonu się świecą po przekręceniu kluczyka w stacyjce, lecz immobilizer wciąż blokuje. Po przejrzeniu forum, śmiem stwierdzić, iż rozkodował się kluczyk (?). Potrzebny jest mi kod immo, pytanie brzmi tylko jak go zdobyć ? Przy okazji dodam, że sprawdziłem bezpiecznik centralnego zamka i jest cały. Dodam też, że kilka dni przed tym zdarzeniem, zaraz po uruchamianiu silnika (od czasu do czasu) zaświecała się kontrolka usterki elektronicznej (zygzak) i jeśli nie przytrzymałem w tej sytuacji auta na obrotach to samoczynnie gasło, jeśli to zrobiłem to kontrolka po kilku sekundach znikała i wszystko było ok. Jeśli któryś z użytkowników był w podobnej sytuacji lub ma jakiś pomysł co może dolegać mojemu wozidłowi to proszę o jakąkolwiek pomoc. Samochód to renault megane coupe '96 silnik 1.6 8v K7M. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem całą przyczyną według opisu, to przede wszystkim rozładowany akumulator i z tego powodu te dalsze problemy.

Podładuj, a najlepiej podmień na inny sprawny i naładowany. Potem o kod będziesz się martwił jak sytuacja nie wróci do normy. A sposób na zdobycie kodu i procedurę jego wprowadzenia znajdziesz na forum w odpowiednim temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod udało mi się już zdobyć od poprzedniego właściciela. Wspomniał on, że na początku jak kupił samochód to przez jakiś czas ręcznie za każdym razem wprowadzał kod, aby uruchomić silnik, po jakimś czasie dorobił kluczyk w ASO za prawie 700 pln. Sądze, że po odpaleniu awaryjnym kluczyk się 'przyuczy' kodu. Martwi mnie jedynie niedziałający centralny zamek. Podjadę jutro wymienić baterię w kluczyku. Akumulator był podpinany do uruchomionego samochodu, troszke się podładował, ale to nic nie dało. Będe kombinował jutro i napiszę co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator był podpinany do uruchomionego samochodu, troszke się podładował, ale to nic nie dało.

To zrozumiałe. Skoro jest tak słaby, że nie potrafi centralnego zamka odblokować przy wykorzystaniu podczerwieni, to jego ładowanie w ten sposób musiało by trwać kilka godzin by go podładować. Lepiej byś zrobił przekładając na chwilę aku. z tego drugiego auta w miejsce swojego.

Takie podpinanie kablami z innego, pracującego auta ma sens tylko wtedy, gdy aku. ma problemy z zakręceniem silnikiem, a nie gdy jest padnięty prawie do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

immo w tym samochodzie nie blokuje rozrusznika. Miernik w ręke i pomiar napięcia akumulatora . Obstawiam zapadniętą cele w akumulatorze czyli akumulator jakies napięcie ma ale nie takie zeby rozkręcić rozrusznik i dać iskre na świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już zasymulować odpalenie auta poprzez procedure wprowadzania kodu immo (nim go zdobyłem), przekręciłem stacyjke do zapłonu, przytrzymałem przycisk do zamykania drzwi żeby jakakolwiek liczba się 'aktywowała', po czym próbowałem odpalić auto. Rozrusznik kręci bez problemów.

 

Udało mi się odpalić samochód po wprowadzeniu kodu immobilizera. Ku mojemu zdziwieniu silnik pracuje na 3 cylindry. Wymieniłem baterie w kluczyku, centralka w dalszym ciągu nie daje oznak życia.

 

Problem z centralką i immobilizerem rozwiązany. Rozkodował się kluczyk (?). Zaprogramowałem go na nowo i wszystko hula jak powinno. Problem braku pracy silnika na 2 cylindrze wciąż pozostał.

 

Wszystko się unormowało. Odpaliłem silnik, chodził na 3 gary, jednak po przełączeniu na gaz chodził normalnie, po powrocie na zasilanie benzyną znów to samo. Silnik pochodził kilka minut i wszystko wróciło do normy. Poczekam aż zupełnie ostygnie i wieczorem odpale go jeszcze raz.

Edytowane przez imple
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!