Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

blokada zapłonu + centralny zamek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Najprościej będzie mi wyjaśnić całą sytuację pisząc wszystko krok po kroku co się działo. Poszedłem do samochodu, w celu jego uruchomienia oraz przeparkowania. Nacisnąłem przycisk od centralnego zamka w kluczyku, drzwi się otworzyły, immobilizer się odblokował, wsadziłem kluczyk do stacyjki, przekręciłem na zapłon, pompa podała paliwo, przekręciłem ponownie kluczyk aby uruchomić silnik i usłyszałem tylko "cyk" . Postanowiłem więc powtórzyć całą procedurę, lecz z tym samym skutkiem. Przy kolejnej próbie, niestety nie zapaliła się już żadna kontrolka. Przy próbie zamknięcia samochodu słychać było dźwięki jakby "chciał ale nie mógł" się zamknąć. Odłączyłem na minut kilka akumulator, podłączyłem go ponownie, kontrolki zapłonu znów zaczęły działać. Przy próbach zamykania oraz otwierania samochodu załapał tylko kilka razy, na dodatek przy użyciu przycisku wewnętrznego. Próby otwierania i zamykania samochodu z pilota w kluczyku były bez zmian (tylko dźwięk próby zamknięcia lub otwarcia). Przez to, że centralny z kluczyka nie działał, immobilizer się nie odblokowywał. Sedno problemu pojawiło się, gdy centralny zamek przestał zupełnie reagować na przycisk umieszczony w kluczyku. Przycisk do zamykania drzwi wewnątrz samochodu przyjął rolę wcześniej opisanych 'prób zamknięcia', tylko głuchy dźwięk. Aktualnie cała sprawa jest na etapie takim, że centralny nie działa, kontrolki zapłonu się świecą po przekręceniu kluczyka w stacyjce, lecz immobilizer wciąż blokuje. Po przejrzeniu forum, śmiem stwierdzić, iż rozkodował się kluczyk (?). Potrzebny jest mi kod immo, pytanie brzmi tylko jak go zdobyć ? Przy okazji dodam, że sprawdziłem bezpiecznik centralnego zamka i jest cały. Dodam też, że kilka dni przed tym zdarzeniem, zaraz po uruchamianiu silnika (od czasu do czasu) zaświecała się kontrolka usterki elektronicznej (zygzak) i jeśli nie przytrzymałem w tej sytuacji auta na obrotach to samoczynnie gasło, jeśli to zrobiłem to kontrolka po kilku sekundach znikała i wszystko było ok. Jeśli któryś z użytkowników był w podobnej sytuacji lub ma jakiś pomysł co może dolegać mojemu wozidłowi to proszę o jakąkolwiek pomoc. Samochód to renault megane coupe '96 silnik 1.6 8v K7M. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem całą przyczyną według opisu, to przede wszystkim rozładowany akumulator i z tego powodu te dalsze problemy.

Podładuj, a najlepiej podmień na inny sprawny i naładowany. Potem o kod będziesz się martwił jak sytuacja nie wróci do normy. A sposób na zdobycie kodu i procedurę jego wprowadzenia znajdziesz na forum w odpowiednim temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod udało mi się już zdobyć od poprzedniego właściciela. Wspomniał on, że na początku jak kupił samochód to przez jakiś czas ręcznie za każdym razem wprowadzał kod, aby uruchomić silnik, po jakimś czasie dorobił kluczyk w ASO za prawie 700 pln. Sądze, że po odpaleniu awaryjnym kluczyk się 'przyuczy' kodu. Martwi mnie jedynie niedziałający centralny zamek. Podjadę jutro wymienić baterię w kluczyku. Akumulator był podpinany do uruchomionego samochodu, troszke się podładował, ale to nic nie dało. Będe kombinował jutro i napiszę co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator był podpinany do uruchomionego samochodu, troszke się podładował, ale to nic nie dało.

To zrozumiałe. Skoro jest tak słaby, że nie potrafi centralnego zamka odblokować przy wykorzystaniu podczerwieni, to jego ładowanie w ten sposób musiało by trwać kilka godzin by go podładować. Lepiej byś zrobił przekładając na chwilę aku. z tego drugiego auta w miejsce swojego.

Takie podpinanie kablami z innego, pracującego auta ma sens tylko wtedy, gdy aku. ma problemy z zakręceniem silnikiem, a nie gdy jest padnięty prawie do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

immo w tym samochodzie nie blokuje rozrusznika. Miernik w ręke i pomiar napięcia akumulatora . Obstawiam zapadniętą cele w akumulatorze czyli akumulator jakies napięcie ma ale nie takie zeby rozkręcić rozrusznik i dać iskre na świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już zasymulować odpalenie auta poprzez procedure wprowadzania kodu immo (nim go zdobyłem), przekręciłem stacyjke do zapłonu, przytrzymałem przycisk do zamykania drzwi żeby jakakolwiek liczba się 'aktywowała', po czym próbowałem odpalić auto. Rozrusznik kręci bez problemów.

 

Udało mi się odpalić samochód po wprowadzeniu kodu immobilizera. Ku mojemu zdziwieniu silnik pracuje na 3 cylindry. Wymieniłem baterie w kluczyku, centralka w dalszym ciągu nie daje oznak życia.

 

Problem z centralką i immobilizerem rozwiązany. Rozkodował się kluczyk (?). Zaprogramowałem go na nowo i wszystko hula jak powinno. Problem braku pracy silnika na 2 cylindrze wciąż pozostał.

 

Wszystko się unormowało. Odpaliłem silnik, chodził na 3 gary, jednak po przełączeniu na gaz chodził normalnie, po powrocie na zasilanie benzyną znów to samo. Silnik pochodził kilka minut i wszystko wróciło do normy. Poczekam aż zupełnie ostygnie i wieczorem odpale go jeszcze raz.

Edytowane przez imple
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!