Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z spadajaca moca silnika


edo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam megane 1.6e 96r. Problem zaczal sie pewnego dnia, gdy wracalem do domu. Gdy zatrzymalem sie na swiatlach, momentalnie spadly obroty, a gdy ruszylem, silnik byl na tyle slaby, ze zgasl. Odpalilem i ledwo dojechalem samochodem na parking. Silnik nie rowno pracuje, jakby bez jednej swiecy oraz czuc lekki zapach benzyny. Wiec postanowilem kupici wymienic wszystkie swiece. Problem pozostal nadal po wymianie lecz, gdy po kilku godzinach postanowilem sprawdzic, czy silnik nadal tak pracuje i ku mojemu zdziwieniu okazalo sie, ze samochod chodzi normalnie, zapach benzyny zniknal, auto nie ma ubytku mocy. Wiec postanowilem sie przejechac i po przejechaniu okolo 10km, silnik spowrotem zaczal zle pracowac ale nie bylo juz czuc zapachu benzyny. Zobaczylem ze kabel dochodzacych do swiec, jest lekko naruszony. Gdy wyciagnalem ten kabel, odpalilem samochod, chodzil tak samo zle, jak z podlaczonym kablem. Czy to mozliwe, ze gubi iskre przez ten kabel, gdy silnik sie nagrzeje? Bo gdy silnik jest zimny, to odpala i chodzi normalnie. Czy to powazniejszy problem? Prosze o pomoc.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat, ponieważ dzisiaj problem ponownie się pojawił. Przez tydzień samochód sprawował się normalnie. Kabel, który był naruszony wymieniłem. Auto raz pali normalnie, a raz nie i nie ma znaczenia, czy auto ma zimny silnik czy też ciepły. Problem pojawia sie w trakcje jazdy, auto momentalnie slabnie. Chciałbym zapytać czy istnieje jeszcze jakaś inna rzecz, która jest winowajcą problemu, niż cewki? Nie sprawnie działająca cewka cały czas nie pali, czy może przerywać?

Edytowane przez edo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety może przerywać.

Jeżeli podczas jazdy nagle brakuje mocy, auto nie chce praktycznie przyspieszać i czuć, jakby nie palił na wszystkie cylindry (autem może trząść) możesz mieć pewność, że to cewka. Po chwili moc może wrócić, jak gdyby nigdy nic. Ale możesz mi wierzyć, że któregoś dnia nie wróci. Pozostanie tylko wymiana cewki.

PS - jeżeli masz cewki Sagem, wymień obie. Jeżeli tylko jedną, to w ciemno obstawiam, że padła właśnie ta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z przerywaniem rozwiązany. Winowajcą okazała się cewka. Bardzo dziękuje za pomoc, lecz intryguje mnie jeszcze jedna rzecz. Gdy do końca przydusze pedał gazu, na drugim biegu, przy 1,5 tysiąca obrotów, autem lekko szarpie dwa, trzy razy a następnie auto przyspiesza. Na trzecim biegu rzadziej sie tak dzieje, lecz co jakiś czas też można odczuć ten dyskomfort. Czy powinienem zacząć tym się niepokoić? Czym spowodowane jest to 'szarpanie'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!