Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i megane I phII OPONY ZIMOWE


Krzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

zimówki myślałem żeby wybrać 175/70 r 14 i na felgach stalowych

Źle kolego jeśli na 70 to 165/70 r14 jeśli chcesz 175 musisz zostać przy rozmiarze fabrycznym 9przekłamania licznika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne z tym rozmiarem :shock: wczoraj chodziłem po sklepach i patrzyłem na necie to właśnie rozmiar 175/70R14 DĘBICA FRIGO 2 http://www.adpolska.pl/produkty/katalogi_p...e:MTc1LzcwUjE0/ . ale jaki będzie najlepszy rozmiar do mojej meganki <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Renault Megane Coach, jakie powinnam założyć opony zimowe i na jakich felgach, aktualnie mam 205/40/16?? na zimę raczej się nie nadają ;-)

ja jeżdżę w lato na 195/45/16 a na zimę zmieniam kapcie na 175/70/13 Wiem że nie wygląda to super mimo że średnica koła jest prawie taka sama ale na zimę, sól na drogach i dziury lepszych nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, na to też zwróciłem uwagę. Tylko w 1.6e zakładali 13" w pozostałych modelach już 14" a w 2.0 16V już 16". Mam nadzieje że u mnie są fabryczne tarcze, chociaż nie powiem bo megi hamuje super. Martwi mnie tylko to że te kormorany na tych 13" tkach są z 2001 roku i mogą już mnieć twardą gumę co znacznie wpłynie na przyczepność.. Brać te 13" tki z felfami stalowymi za 250zł ? Bieżnik 7mm. Aż dziwne że po 7 sezonach może jeszcze mieć taki bieżnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrre, bieżnik nie musi dziwić - kwestia ile i jak się jeździ oraz ile miały oponki w momencie zakładania pierwszy raz...

 

Natomiast weź pod uwagę, że znaczenie ma zużycie w wyniku eksploatacji oraz wiek - nie pamiętam teraz gdzie czytałem i jak to wyglądało, ale wychodziło, że po kilku latach opony bardzo tracą na wydajności nawet jeśli nie były intensywnie używane (czyt. mają duży bieżnik)...

 

Moim zdaniem 7-letnie oponki są niewiele warte - ale z góry informuję, że się na tym nie znam i jest to bardzo subiektywne odczucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze wszystkim tak jest że czas robi swoje - no może z winem jest inaczej ale to nie te forum ;-) Chyba jednak poczekam do zimy i kupię nowe opony na raty czyli najpierw 2 , potem znowu 2 bo na 4 odrazu nie wyłożę całej kasy... Czeka mnie przy samochodzie jeszcze sporo pracy i nie wiem za co pierwsze się brać... :-/ A że zimy jeszcze nei nadają to.. Dzięki za wszystkie odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś nie ma funduszy (i jeździ po mieście) to lepiej kupić nowe porządne uniwersalne niż byle jakie zimówki (tym bardziej zimówki po przejściach z allegro).

Zimówki z półki debica / kormoran przydają sie jak leży śnieg (świeży (ale nie za dużo) i nie ubity). Właściwości ww gumy w niskich temperaturach są koszmarne (równie kiepskie jak moich letnich continentalek w sezonie wiosenno / jesiennym - dobrze sprawują sie tylko kiedy jest ewidentnie ciepło) i np w warszawie lepiej będą się sprawowały dobre mokre ale niekierunkowe opony wielosezonowe.

Osobiście mam dwa komplety letnie i zimowe (ale generalnie robie troche kilometrów i nie zawsze są to drogi 1 katregorii odśnieżania) zdarłem juz kilka kompletów opon i powyższą wypowiedź opieram wyłącznie na własnych doświadczeniach.

 

PS. Moje stare letnie goodyerki na czarnym asfalcie zimą maja lepsze właściwości niż zimówki <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegami powyżej na zimę tylko zimówki, bo uniwersalki to coś pośredniego czy kiepskie są zarówno w lecie jak i w zimie. Teraz jest taki wybór zimówek w różnych cenach, że wg mnie tylko kompletny ignorant oszczędza na oponach ( czyli na własnym bezpieczeństwie zarazem) <ok> :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie tylko kompletny ignorant oszczędza na oponach ( czyli na własnym bezpieczeństwie zarazem)

 

Zgadzam się, że opony zimowe są BARDZO przydatne, ale nie bądźmy aż tak kategoryczni. Jeśli ktoś ma opony letnie (oczywiście z dobrym bieżnikiem) i trochę oleju w głowie, to odpowiednio dostosuje swój styl jazdy i nie powinien mieć większych problemów. Bardzo dużo zależy od wyobraźni samego kierowcy.

 

PS. Absolutnie nie należy interpretować mojej wypowiedzi jako głosu przeciw oponom zimowym. Po prostu nie można dać się zwariować <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sartek, ok, ale ten olej w głowie (mając opony letnie) nakazuje wyjeżdżać tylko w bardzo awaryjnych sytuacjach, lub jezdzic z prędkościami wózka akumulatorowego. <ok> :) , wg mnie nie kupują opon zimowych ci co bardzo rzadko lub wcale nie wyjeżdżają w zimie. :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!