Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i megane I phII OPONY ZIMOWE


Krzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

zimówki myślałem żeby wybrać 175/70 r 14 i na felgach stalowych

Źle kolego jeśli na 70 to 165/70 r14 jeśli chcesz 175 musisz zostać przy rozmiarze fabrycznym 9przekłamania licznika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne z tym rozmiarem :shock: wczoraj chodziłem po sklepach i patrzyłem na necie to właśnie rozmiar 175/70R14 DĘBICA FRIGO 2 http://www.adpolska.pl/produkty/katalogi_p...e:MTc1LzcwUjE0/ . ale jaki będzie najlepszy rozmiar do mojej meganki <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Renault Megane Coach, jakie powinnam założyć opony zimowe i na jakich felgach, aktualnie mam 205/40/16?? na zimę raczej się nie nadają ;-)

ja jeżdżę w lato na 195/45/16 a na zimę zmieniam kapcie na 175/70/13 Wiem że nie wygląda to super mimo że średnica koła jest prawie taka sama ale na zimę, sól na drogach i dziury lepszych nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, na to też zwróciłem uwagę. Tylko w 1.6e zakładali 13" w pozostałych modelach już 14" a w 2.0 16V już 16". Mam nadzieje że u mnie są fabryczne tarcze, chociaż nie powiem bo megi hamuje super. Martwi mnie tylko to że te kormorany na tych 13" tkach są z 2001 roku i mogą już mnieć twardą gumę co znacznie wpłynie na przyczepność.. Brać te 13" tki z felfami stalowymi za 250zł ? Bieżnik 7mm. Aż dziwne że po 7 sezonach może jeszcze mieć taki bieżnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrre, bieżnik nie musi dziwić - kwestia ile i jak się jeździ oraz ile miały oponki w momencie zakładania pierwszy raz...

 

Natomiast weź pod uwagę, że znaczenie ma zużycie w wyniku eksploatacji oraz wiek - nie pamiętam teraz gdzie czytałem i jak to wyglądało, ale wychodziło, że po kilku latach opony bardzo tracą na wydajności nawet jeśli nie były intensywnie używane (czyt. mają duży bieżnik)...

 

Moim zdaniem 7-letnie oponki są niewiele warte - ale z góry informuję, że się na tym nie znam i jest to bardzo subiektywne odczucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze wszystkim tak jest że czas robi swoje - no może z winem jest inaczej ale to nie te forum ;-) Chyba jednak poczekam do zimy i kupię nowe opony na raty czyli najpierw 2 , potem znowu 2 bo na 4 odrazu nie wyłożę całej kasy... Czeka mnie przy samochodzie jeszcze sporo pracy i nie wiem za co pierwsze się brać... :-/ A że zimy jeszcze nei nadają to.. Dzięki za wszystkie odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś nie ma funduszy (i jeździ po mieście) to lepiej kupić nowe porządne uniwersalne niż byle jakie zimówki (tym bardziej zimówki po przejściach z allegro).

Zimówki z półki debica / kormoran przydają sie jak leży śnieg (świeży (ale nie za dużo) i nie ubity). Właściwości ww gumy w niskich temperaturach są koszmarne (równie kiepskie jak moich letnich continentalek w sezonie wiosenno / jesiennym - dobrze sprawują sie tylko kiedy jest ewidentnie ciepło) i np w warszawie lepiej będą się sprawowały dobre mokre ale niekierunkowe opony wielosezonowe.

Osobiście mam dwa komplety letnie i zimowe (ale generalnie robie troche kilometrów i nie zawsze są to drogi 1 katregorii odśnieżania) zdarłem juz kilka kompletów opon i powyższą wypowiedź opieram wyłącznie na własnych doświadczeniach.

 

PS. Moje stare letnie goodyerki na czarnym asfalcie zimą maja lepsze właściwości niż zimówki <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegami powyżej na zimę tylko zimówki, bo uniwersalki to coś pośredniego czy kiepskie są zarówno w lecie jak i w zimie. Teraz jest taki wybór zimówek w różnych cenach, że wg mnie tylko kompletny ignorant oszczędza na oponach ( czyli na własnym bezpieczeństwie zarazem) <ok> :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie tylko kompletny ignorant oszczędza na oponach ( czyli na własnym bezpieczeństwie zarazem)

 

Zgadzam się, że opony zimowe są BARDZO przydatne, ale nie bądźmy aż tak kategoryczni. Jeśli ktoś ma opony letnie (oczywiście z dobrym bieżnikiem) i trochę oleju w głowie, to odpowiednio dostosuje swój styl jazdy i nie powinien mieć większych problemów. Bardzo dużo zależy od wyobraźni samego kierowcy.

 

PS. Absolutnie nie należy interpretować mojej wypowiedzi jako głosu przeciw oponom zimowym. Po prostu nie można dać się zwariować <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sartek, ok, ale ten olej w głowie (mając opony letnie) nakazuje wyjeżdżać tylko w bardzo awaryjnych sytuacjach, lub jezdzic z prędkościami wózka akumulatorowego. <ok> :) , wg mnie nie kupują opon zimowych ci co bardzo rzadko lub wcale nie wyjeżdżają w zimie. :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!