Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 2.0 16V F4R ile mm ma glowica bez planowania


dawidd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam do roboty silnik w którym w rozrząd wkręcił sie pasek klinowy i narobił bałaganu - wszystkie 16 zaworów wygięte. W związku z tym mam kilka pytani:

1 jaka grubość ma głowica oryginalnie i ile można splanować (nie wiem czy ktoś już jej wcześniej nie robił)

2 Czy przy wymianie pogiętych zaworów zawsze wymienia sie prowadnice - jeśli nowy zawór ładnie wchodzi w stara?

3 Jakim momentem dokręcać śruby głowicy - znalazłem opis ze 20 Nm i obrót o 100 stopni, ale znalazłem tez opis ze co 5-10 Nm i do 65Nm dociągnąć. Który sposób lepszy? Czy przy tem książkowym nie pękają śruby?

Będę wdzięczny za pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 jaka grubość ma głowica oryginalnie i ile można splanować (nie wiem czy ktoś już jej wcześniej nie robił)

W silnikach Renault jest zasada, że planuje się głowice tylko minimalnie, nic na zapas.

2 Czy przy wymianie pogiętych zaworów zawsze wymienia sie prowadnice - jeśli nowy zawór ładnie wchodzi w stara?

Trzeba bardzo dokładnie obejrzeć prowadnice, jeśli nie są uszkodzone, to powinno być OK.

3 Jakim momentem dokręcać śruby głowicy - znalazłem opis ze 20 Nm i obrót o 100 stopni, ale znalazłem tez opis ze co 5-10 Nm i do 65Nm dociągnąć. Który sposób lepszy? Czy przy tem książkowym nie pękają śruby?

Kieruj się tym co pisze książka, albo instrukcja serwisowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o ta grubość głowicy żeby ustalić czy kiedyś nie była już planowana. W książce napisane jest ze nie zaleca sie planowania i jeżeli krzywizna jest większa niz 0,05 mm to powinno sie głowice wymienić. W każdym bądź razie zeszlifuje ją, myślę ze więcej niż 0,1 nie będzie trzeba. A co do prowadnic na oko wyglądają OK ale przy wkładaniu starych zaworów (na pewno sa trochę wytarte) czuć luzy na boki, nie jest to jakiś wielki luz ale wyczuwalny dość wyraźnie. Jeden Mechanik powiedział mi ze nie powinno być żadnego luzu i teraz nie wiem jak do tego podejść. Nie mam prasy a bolcem i młotkiem nie wiem co z tego wyjdzie.

I jeszcze jedno pytanie - przy założonych nowych zaworach - powinno się gniazda przefrezowac (gniazda nie są wypalone) i później docierać pasta czy wystarczy sama pasta bez frezowania. A jeśli była by szczelna głowica na tych nowych to dać sobie spokój z docieraniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbierz na początek nie więcej jak 0,05 możliwe, że wystarczy.

Prowadnice powinny mieć minimalny prawie niewyczuwalny luz.

Jeśli w jakimś sklepie znajdziesz od ręki prowadnice, to warto przymierzyć zawory i sprawdzić jak jest.

Komplet nowych prowadnic do tego silnika, to jakieś 180 zł.

Jeżeli wymieniasz zawory na nowe, to gniazda trzeba frezować i docierać, inaczej mogą być przedmuchy.

Nie docieraj gniazd przy wyrobionych prowadnicach, bo nic z tego nie wyjdzie.

Pamiętaj też, żeby wymienić uszczelniacze zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można je samemu wymienić, ale zawsze istnieje ryzyko, że młotek/wybijak zejdzie i można uszkodzić głowicę.

Większy problem może być z ich osadzeniem.

Młotkiem ich dokładnie nie ustawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice wykonane są mosiądzu. Wybić je to nie problem, gorzej jest je wcisnąć i raczej nie należy jej wbijać młotkiem. Po ich wciśnięciu na miejsce należy sprawdzić średnicę otworu w którym porusza się trzonek zaworu. Przy wciskaniu prowadnicy istnieje prawdopodobieństwo, że otwór ten będzie miał mniejszą średnicę. Dlatego należy prowadnicę rozwiercić do odpowiedniego wymiaru.

Po wyjęciu uszkodzonych zaworów, włóż nowe, lub sprawdź średnicę otworu w prowadnicy, najlepiej wałeczkiem i średnicę trzonka, będziesz wiedział co i jak.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale ponoć w głowicach Renault bardzo rzadko dochodzi do uszkodzenia prowadnic zaworów, Nawet w przypadku pogięcia zaworów. U mnie nie trzeba było wymieniać prowadnic, a został mi tylko jeden dobry :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest 0,2, to jeszcze nie jest źle.

Tolerancji na ten wymiar nie ma chyba w żadnej książce typu sam naprawiam.

Właśnie dlatego proponowałem porównać z nowymi w sklepie :)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica prowadnicy, po wciśnięciu i rozwierceniu 5,5 ^+0.075 mm

Średnica trzonka zaworu

- dolot 5,471 +/_ 0.009 mm

- wylot 5,447 +/_ 0.009 mm

Wartości dla F4R Sam Naprawiam wyd.II str. 55 i 56

 

Biorąc pod uwagę to co napisałeś powyżej ja bym zmienił prowadnice zaworów. Niebezpieczeństwo jest takie, że zawory mogą się przekrzywić, tym samym będą wchodziły "bokiem" w gniazda zaworowe, tym samym mogą się niecałkowicie zamykać, tym samym może nie być kompresji. Czyli mniej mocy, większe zużycie paliwa. Dodatkowo może się tamtędy dostawać olej, bo pewnie uszczelniacze po jakimś czasie się wyrobią. Poza tym mogą klekotać, objaw dźwiękowy.

Jak to masz robić, to zrób jak należy!

U mnie regeneracja głowicy; wymiana zaworów, uszczelniaczy, sprawdzenie sprężyn, dotarcie zaworów i gniazd, planowanie ze sprawdzeniem szczelności + niezbędne części to ok 900-950 zł. Mnie to robił znajomy więc zapłaciłem dużo mniej, ale części kupowałem sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym 0,5mm przesadziłem. Jest miedzy 0,1 a 0,2mm luzu, wiec prowadnice sobie daruje. Złożyłem jeden cylinder bez frezu i bez docierania żeby z ciekawości zobaczysz czy jest szczelny. Zalałem nafta i po ok 40 min jakieś 0,5mm poziom się obniżył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!