Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

188 tys i olej 15w40


paskol

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na kupnie meganki, jednak niepokoi mnie jedna kwestia mianowicie przy takim przebiegu jest zalany olej juz elf 15w40, musial pewnie brac ze go takim zalal, co sadzicie?? czy nie koniecznie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki olej to najszybsza droga do zajechania turbiny.

Jeżeli ktoś zalał silnik tym olejem, bo brał olej, to pomnóż przebieg z licznika razy dwa.

Zdejmij rurę idącą do intercoolera i sprawdź ile tam jest oleju, bo może turbo cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem jak diesel to nie kupuj ze względu na ten olej. Ten silnik nie był przystosowany do tego oleju. Co do dokumnetacji kiedyś można było na allegro kupić książki czyste lub wypełnione pewnie ten proceder do tej pory trwa. Chłopaki w akademikach również tworzą takie dokumentacje bo to łatwa kasa i komisów na zakup dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, kupiłem ostatnio megane 260tys. przebiegu, rocznik 99 silnik 1.6 16v jest zalany mineralnym 15w40. Czy ten mineralny to aż takie zło? Dotychczas jeździłem Hondami i do żadnej nigdy nie musiałem dolewać nawet kropli oleju (Bo po prostu nic nie ubywało) zalewałem syntetykiem, albo półsyntetykiem. Tutaj mam Mineralny, więc to coś nowego i w sumie tak się zastanawiam, czy przejmować się tym czy też nie? Co prawda Hondy też miały spory przebieg, a jedna to nawet ponad 400tys. i lałem półsyntetyk, bo nic nie brała. Francuskich silników nie znam tak dobrze jak Japońskich, tak więc trochę się obawiam tego. Wiem że auto nie było katowane, kupiłem z pewnej ręki od starszego faceta, który prowadził zeszyt wszystkich napraw i wymian, wraz z rachunkami. Tak więc pod tym względem jestem spokojny, a przebieg 260tys. bo mial codziennie 70km do pracy. Auto jest trochę zamulone, w najbliższym czasie bedę wymieniał świece i chce się przejrzeć katalizatorowi, bo może być przytkany. Ale wracając do początku - co z tym olejem? Jest powód do obaw czy też nie?

Edytowane przez Archie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach] Ok. widzę, [ciach]

A wracając do mojego pytania - jakieś sugestie?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 , oraz proszę o nie rozpoczynanie zbędnej polemiki

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach] a co do pytania ja mam na liczniku 250 tys. i wlewam olej 10W40

 

/0cool: Takie sprawy proszę zgłaszać, a nie pouczać w postach.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach]Wracając do tematu - Zamiana oleju z 15w40 na 10w40 nie jest chyba polecana, można robić takie zamiany? Czy jak już jeżdżę na 15w40 to mówi się trudno i mam zostać przy nim?

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana oleju z 15w40 na 10w40 nie jest chyba polecana, można robić takie zamiany?

Tata w Maździe wymienił mineralny 15W40 na syntetyczny 5W50 i było wszystko OK, tak więc śmiało zalej 10W40 i obserwuj stan oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!