Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie+za wysokie,wolno-opadające obroty


kamil_tel

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu mam ogromny problem z meganka.

mianowicie chodzi o za wysokie obroty biegu jałowego, jak i po dodaniu gazu-lub wciśnięciu sprzęgła obroty opadają powoli, nie opadają naturalnie lecz 2x wolniej niż powinny.

Po odpaleniu zdarza mu się że na benzynie dochodzi do 1000-1200rpm i z czasem nagrzewania opadają do 700-800 i wszystko wygląda ok, aż do pierwszych kilku minut jazdy, gdy po wrzuceniu na luz, zawieszają się czasem na 2tys, na 1500, niema reguły:)

Gdy pomęczę go sprzęgłem na biegu to czasem udaje się że opadają do 700-800 ale bardzo powoli, tak gdybym powoli puszczał pedał gazu.

Wymieniłem krokowy,świece,przewody WN,sprawdziłem wężyk od czujnika podciśnienia, czujnik temperatury na zimnym ma 5.5Kohm, a na 90c około 275-290ohm - także wygląda ok, przepustnica wyczyszczona,dolot szczelny,sonda podłożona inna, na GAZIE pracuje identycznie, nie mam już siły do tego auta i proszę Was o jakieś podpowiedzi:)

Dodam jeszcze ,że ma trochę za duże spalanie, na gazie w trasie chyba ok - około 8-9litrów przy jeździe max oszczędnej(80kmh,hamowanie biegami,lekkie dodawanie gazu)

natomiast miasto 11-14 litrów na 100km(rozbieżność jest duża bo czasem muszę trochę wdepnąć pedał gazu:), na benzynie jest jeszcze gorzej, wydaje mi się że to troszkę za dużo.

Jakieś 2miesiące temu (1000km temu) mechanik ustawiał zawory, bo na jednym cylindrze było mniejsze ciśnienie, wcześniej klekotał i kulał na jeden cylinder:)

Mechanik powiedział mi jeszcze coś ciekawego,w mojej megance parę lat temu wstawiony był 2gi silnik:)

Niestety problem był przed tymi naprawami , jak i pozostał po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytamy.

Też kiedyś miałem problem z sondą Lambda. Wymieniłem i wszystko było OK. Przez może 2-3 godziny. Potem padła znowu. Też mogłem powiedzieć "przecież wymieniłem". Kupiłem drugą i działa do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że wymienaiałeś krokowca. W tamtym roku miałem to samo i dokładnie czyściłem i regulowałem przepustnicę, czyściłem krokowca, pomierzyłem wszystkie czujniki.

Albo czujnik temp się przycina odpowiedzialny jest właśnie za pseudo ssanie,albo przepustnica łapie cilewe powietrze.

 

Tak czy siak ja rozgrzebałem wszystko poskładałem trochę sie poprawiło a na koniec okazało się że linka gazu się przycina. Wymieniłem i problemów nie mam od roku. Tyle ze u ciebie wzrosło spalanie czyli bogatsza mieszanka jak sadzę a za to odpowiada min już czuj temp.

 

Sprawdzałeśgo tylko w 2 zakresach. Wyciągnij i podłącz go na pełen zakres od o do max, wlej wody do gara wstaw czuja podłącz pod miernik i zobacz czy idzie płynnie czy skokowo. Musi być płynnie, jak są skoki tzn już cos świruje.

Kolejny temat czy masz odpowietrzony układ ?

Kolejny to skasuj zresetuj błędy,a najlepiej odłącz kompa na noc, rano podłącz odpal auto i zostaw az się wentylator załączy.

Edytowane przez centurion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem. Szukałem, sprawdzałem wszystkie czujniki, potencjometr przepustnicy, silniczek krokowy i nic !!! wszystko było dobrze a obroty nadal szalały. Ale przez przypadek porównując silniczek krokowy z innym zakupionym na Allegro ( nie działającym już niestety - chyba chińskim ) zauważyłem znaczną różnice grubości oringów ( uszczelki na silniczku krokowym ) więc spróbowałem zamienić z grubszego na cieńszy . I ku mojemu zdziwieniu wszystko wróciło do normy , wolne obroty 750 a spadek z większych przebiegał szybko i sprawnie, nie zawieszał się. Prawdopodobnie silniczek krokowy ( już roczny może delikatnie zużyty ) nie dociskał do końca gniazda w przepustnicy co przyczyniło do pobierania większej ilości powietrza i wariaci na wolnych obrotach. Spróbuj tego sposobu bo w moim przypadku pomogło. Jeżdżę już tak miesiąc.I wszystko jest OK!!!

Edytowane przez arek0409
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc udało się okiełznać szalejące obroty :D

Przyczyna? straszna błahostka :/

Nigdy bym na to nie wpadł gdyby nie przypadek, a winowajca jest nie uszkodzenie techniczne a mechanik:)

otóż zauważyłem po odkręceniu po raz chyba 3-ci, że przepustnica się nie domyka, i jest dosłownie milimetrowa szpara, która wchodzi lewe powietrze.

-silniczek krokowy reguluje obroty jałowego ,i nie trzeba dodatkowo ustawiać śrubką na przepustnicy która rusza linka gadu, mechanik lekko odchylił przepustnice śrobką by obroty nei spadały(wtedy uszkodzony był krokowy i nie trzymał obrotów)

Odkręciłem śrubkę, przepustnica zamknęła się do końca i 750/800rpm trzyma pięknie, a obroty opadają jak należy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!