Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie+za wysokie,wolno-opadające obroty


kamil_tel

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu mam ogromny problem z meganka.

mianowicie chodzi o za wysokie obroty biegu jałowego, jak i po dodaniu gazu-lub wciśnięciu sprzęgła obroty opadają powoli, nie opadają naturalnie lecz 2x wolniej niż powinny.

Po odpaleniu zdarza mu się że na benzynie dochodzi do 1000-1200rpm i z czasem nagrzewania opadają do 700-800 i wszystko wygląda ok, aż do pierwszych kilku minut jazdy, gdy po wrzuceniu na luz, zawieszają się czasem na 2tys, na 1500, niema reguły:)

Gdy pomęczę go sprzęgłem na biegu to czasem udaje się że opadają do 700-800 ale bardzo powoli, tak gdybym powoli puszczał pedał gazu.

Wymieniłem krokowy,świece,przewody WN,sprawdziłem wężyk od czujnika podciśnienia, czujnik temperatury na zimnym ma 5.5Kohm, a na 90c około 275-290ohm - także wygląda ok, przepustnica wyczyszczona,dolot szczelny,sonda podłożona inna, na GAZIE pracuje identycznie, nie mam już siły do tego auta i proszę Was o jakieś podpowiedzi:)

Dodam jeszcze ,że ma trochę za duże spalanie, na gazie w trasie chyba ok - około 8-9litrów przy jeździe max oszczędnej(80kmh,hamowanie biegami,lekkie dodawanie gazu)

natomiast miasto 11-14 litrów na 100km(rozbieżność jest duża bo czasem muszę trochę wdepnąć pedał gazu:), na benzynie jest jeszcze gorzej, wydaje mi się że to troszkę za dużo.

Jakieś 2miesiące temu (1000km temu) mechanik ustawiał zawory, bo na jednym cylindrze było mniejsze ciśnienie, wcześniej klekotał i kulał na jeden cylinder:)

Mechanik powiedział mi jeszcze coś ciekawego,w mojej megance parę lat temu wstawiony był 2gi silnik:)

Niestety problem był przed tymi naprawami , jak i pozostał po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytamy.

Też kiedyś miałem problem z sondą Lambda. Wymieniłem i wszystko było OK. Przez może 2-3 godziny. Potem padła znowu. Też mogłem powiedzieć "przecież wymieniłem". Kupiłem drugą i działa do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że wymienaiałeś krokowca. W tamtym roku miałem to samo i dokładnie czyściłem i regulowałem przepustnicę, czyściłem krokowca, pomierzyłem wszystkie czujniki.

Albo czujnik temp się przycina odpowiedzialny jest właśnie za pseudo ssanie,albo przepustnica łapie cilewe powietrze.

 

Tak czy siak ja rozgrzebałem wszystko poskładałem trochę sie poprawiło a na koniec okazało się że linka gazu się przycina. Wymieniłem i problemów nie mam od roku. Tyle ze u ciebie wzrosło spalanie czyli bogatsza mieszanka jak sadzę a za to odpowiada min już czuj temp.

 

Sprawdzałeśgo tylko w 2 zakresach. Wyciągnij i podłącz go na pełen zakres od o do max, wlej wody do gara wstaw czuja podłącz pod miernik i zobacz czy idzie płynnie czy skokowo. Musi być płynnie, jak są skoki tzn już cos świruje.

Kolejny temat czy masz odpowietrzony układ ?

Kolejny to skasuj zresetuj błędy,a najlepiej odłącz kompa na noc, rano podłącz odpal auto i zostaw az się wentylator załączy.

Edytowane przez centurion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem. Szukałem, sprawdzałem wszystkie czujniki, potencjometr przepustnicy, silniczek krokowy i nic !!! wszystko było dobrze a obroty nadal szalały. Ale przez przypadek porównując silniczek krokowy z innym zakupionym na Allegro ( nie działającym już niestety - chyba chińskim ) zauważyłem znaczną różnice grubości oringów ( uszczelki na silniczku krokowym ) więc spróbowałem zamienić z grubszego na cieńszy . I ku mojemu zdziwieniu wszystko wróciło do normy , wolne obroty 750 a spadek z większych przebiegał szybko i sprawnie, nie zawieszał się. Prawdopodobnie silniczek krokowy ( już roczny może delikatnie zużyty ) nie dociskał do końca gniazda w przepustnicy co przyczyniło do pobierania większej ilości powietrza i wariaci na wolnych obrotach. Spróbuj tego sposobu bo w moim przypadku pomogło. Jeżdżę już tak miesiąc.I wszystko jest OK!!!

Edytowane przez arek0409
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc udało się okiełznać szalejące obroty :D

Przyczyna? straszna błahostka :/

Nigdy bym na to nie wpadł gdyby nie przypadek, a winowajca jest nie uszkodzenie techniczne a mechanik:)

otóż zauważyłem po odkręceniu po raz chyba 3-ci, że przepustnica się nie domyka, i jest dosłownie milimetrowa szpara, która wchodzi lewe powietrze.

-silniczek krokowy reguluje obroty jałowego ,i nie trzeba dodatkowo ustawiać śrubką na przepustnicy która rusza linka gadu, mechanik lekko odchylił przepustnice śrobką by obroty nei spadały(wtedy uszkodzony był krokowy i nie trzymał obrotów)

Odkręciłem śrubkę, przepustnica zamknęła się do końca i 750/800rpm trzyma pięknie, a obroty opadają jak należy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!