Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prędkościomierz nie działa


TOM3Kjg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... wiem, ze było juz kilka podobnych tematów, ale pozwole sobie zacząć nowy. Otóz od pewnego czasu mój prędkościomierz zaczął wariowac, skakac, opadac, itp. Ostatnio opadł całkiem i ani drgnie. Wymieniłem czujnik prędkości znajdujący się w skrzyni biegów i dalej bez zmian. Następnie wymieniłem sam licznik na inny i ten tez nie działa :/. Reasumując nie działa prędkościomierz oraz nie nabija kilometrów na wyświetlaczu. Wydaje mi się, że problem jest gdzieś w kablach na drodze pomiędzy czujnikiem a licznikiem. Czy spotkał sie ktoś z Was z podobnym problemem? Gdzie szukac tych kabli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beztytuuryf.jpg

zmierz czy jest przejście na kablu czarnym do masy ,12 V po zapłonie teżnależy sprawdzić,następnie z kabla sygnałowego zmierzyć przejście na kostkę licznika,rozpiska pinów jest na forum .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Sprawdzilem bezpiecznik jest ok.

Pomiary z wtyczki, która wchodzi w czujnik prędkości (przy włączonym zapłonie):

żółty - 11,4V

szary - 10,2V

czarny - i tutaj nie wiem jak to zinterpretowac, ponieważ na mierniku nie pokazuje "0" tylko "1029"... czyli jakby nie było "pełnej masy", czy jakkolwiek by to głupio nie zabrzmialo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie niesprawdzone ;/. Nie wiem jak się do tego zabrać, pod który wtyk podłączyc przy liczniku. Przeglądam forumowe schematy, ale już mi się w oczach mieni.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

 

0cool

Edytowane przez TOM3Kjg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w zeszłym roku,winowajcą była urwana jedna z mas przykręcanych do głowicy ,z tyłu po lewej(tam są dwa oczka)jedno z nich się urwało,odziwo wszystko chodziło normalnie oprócz licznika. Objawy miałem identyczne,bo czasem jak się silnik ruszył i masa łączyła to licznik podskoczył,chwile działał normalnie,a po chwili znowu nic

Edytowane przez jacol_696
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witajcie.

Odświeżę temat, gdyż też mam problem z prędkościomierzem. Raz działa raz nie. Zazwyczaj podczas trasy pada zupełnie po przejechaniu większej ilości kilometrów. Jak auto troche postoi to znów działa. Podczas jazdy tylko po mieście częściej działa niż nie działa, ale zdarza mu się spaść na kilka sekund i potem wrócić. Szukałem trochę o tym informacji i ponoć ten czujnik halla, bo ja mam go w skrzyni, ma jakąś blokadę drucikiem. U mnie czujnik nie jest zablokowany w ten sposób. Czy ten drucik ma znaczenie i może być winowajcą tego, że czujnik się rusza w tym swoim otworze i raz działa, a raz nie?

Wnioskuję, że nie jest zblokowany bo bez problemu mogę go wyciągnąc. Ten czujnik uwalił mi mechanik przy jednej z napraw, ale wymienił na zamiennik. Nie wiem czy stary czujnik miał taką blokadę drucikiem. Jak ta blokada ma znaczenie to gdzie dokładnie znajde miejsce na nią? Do tego czy czujnik się po prostu wsuwa do tego otworu czy jakoś go wkręcić tam trzeba?

 

Dodam jeszcze, że u mnie jak licznik dłużej nie działa to zapala się kontrolka EKG. Jak rozumiem komputer ma informacje, że auto jedzie 0km/h a obroty wysokie tak i stąd wariuje? Wtedy na biegu jałowym ma podniesione obroty do około 1000...

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdżę na zmienniku bez "tego drucika" i wszystko jest ok. Skoro piszesz, że możesz wyciągnąć czujnik to sprawdź czy na końcu widzisz lekko wystający czworokątny pręcik. Jeśli nie to oznacza, że pękł i może czasem Ci się "zazębia" z końcówką która tkwi w zębatce w skrzyni biegów. Wtedy musisz wymienić czujnik ale wcześniej też w jakiś sposób wydobyć złamaną końcówkę (pęseta i wyczucie). Co do kontrolki "EKG" to tak jest, że zapala się również przy wysokich obrotach jeśli nie ma odczytu z tego czujnika prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiele razy go wyciągałem to wystaje lekko taki pręcik, więc pod tym względem jest chyba ok. Mówisz, że na zębatce w skrzyni jest jakaś końcówka to ten czujnik działa mniej więcej na podobnej zasadzie jak ten czujnik montowany na kole rowerowym do licznika?

Mam taki problem, że elektryk prawie po sąsiedzku nie chce mi tego sprawdzać (ja sam nie mam miernika) kiedy licznik działa...już nie raz było tak, że zacząłem do niego jechać jak spadł to po drodze się naprawił. Tej usterki naprawdę nie da się wykryć w momencie jak licznik działa czy po prostu mam innego elektryka poszukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musiał byś pomierzyć (najprostsze mierniki można kupić za parę złotych) kiedy nie działa tak jak jest to opisane w tym wątku wyżej. Tylko niestety jest trochę zabawy z wyjęciem licznika.

 

Mówisz, że na zębatce w skrzyni jest jakaś końcówka to ten czujnik działa mniej więcej na podobnej zasadzie jak ten czujnik montowany na kole rowerowym do licznika?

Chodziło mi o końcówkę tą z czujnika w razie jak by pękł Ci ten "pręcik" (działa obrotowo).

Edytowane przez ks78pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki w każdym bądź razie za informacje. Muszę kupić miernik i mieć go w pogotowiu. Szczerze powiem, że już wolałbym żeby się zepsuł na dobre bo wtedy można na spokojnie szukać problemu, a tak jak on sobie działa i nie działa to jest masakra, tym bardziej, że chyba raz do tej pory mi się zdarzyło, że nie działał w momencie zajechania pod dom. Dzieki jeszcze raz :)

 

Dodano: 08 cze 2014 - 23:41

Mam jeszcze jedną prośbę odnośnie tego prędkościomierza. Może mi ktoś powiedzieć gdzie jest bezpiecznik od tego czujnika halla w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!