Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rolka napinacza rozrządu.


pawelb5913

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

(Na początku chciałbym prosić o wskazówki i porady oraz jak to zrobić krok po kroku. Oto mój problem:)

Niestety w mojej megi jest coraz więcej do zrobienia pod maską. Tym bardziej jest to przykre bo idzie zima a ja raczej sam naprawiam swoje auto (na podwórku przed domem), bo nie mam zwyczaju jeździć po mechanikach.

Dziś wyczaiłem że coś charakterystycznie głośno pracuje od czasu do czasu w okolicach rozrządu. Zdjąłem osłonę i za pomocą aluminiowej rurki przystawianej do poszczególnych części które mogą wydawać ten dźwięk nasłuchiwałem ich pracę.

Bez żadnych wątpliwości ten charakterystyczny dźwięk to rolka napinacza. Ponieważ jutro muszę jeszcze zrobić 25 km to aby chwilowo załagodzić sytuację psiknąłem wd40 na łożysko w tej rolce.

W poniedziałek muszę wymienić tą rolkę, całego rozrządu nie wymieniam bo jest naklejka na silniku i informował mnie o tym poprzedni właściciel że przy przebiegu 213 tys km wymieniał rozrząd. Teraz przebieg jest 241 tys km więc teoretycznie powinno być ok ale może on wymieniał tylko pasek a rolka została stara. Nie wiem. Fakt jest faktem że na 100% rolka jest do wymiany.

Silnik w mojej megi to 1,6 K7M.

Proszę o wskazówki jak to zrobić. Wydaje mi się że nie muszę rozkręcać kół pasowych na wale korbowym. Poluzuje rolkę i bez zdejmowania paska zdejmę starą a założę nową a następnie naciągnę pasek.??

Proszę o wskazówki bo nigdy tego nie robiłem a pojęcie o mechanice mam jako takie...

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Pasek wygląda nie źle i ma przejechane 28 tys km a podobno 60 tys powinien wytrzymać. Najwyżej nie będę go naciągał tak żeby obracał się 90 stopni tylko mniej go naciągnę tzn tak żeby obracał się o 180 stopni bo i tak chyba można. Co.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ruszysz napinacz to pasek lepiej wymienić. Pracy trochę z tym jest, ale w 2h się uwiniesz. Trzeba zdjąć pasek alternatora i pompy wspomagania. Do tego odkręcić koło pasowe, zdjąć plastikową osłonę rozrządu i dobrać się do napinacza. Najlepiej zaznacz sobie na kołach i pasku ustawienie rozrządu, potem przenieś na nowy pasek i nie będziesz miał problemów z ustawieniem rozrządu. Bez kanału lepiej nie zaczynać :) Można by przy okazji wymienić pompę wody bo jak napinacz nie był wymieniany to pompa pewnie też nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całego rozrządu nie wymieniam bo jest naklejka na silniku i informował mnie o tym poprzedni właściciel że przy przebiegu 213 tys km wymieniał rozrząd.

Uwielbiam takie stwierdzenia :) Potem jak się zerwie pasek to pytanie dlaczego ;) przecież była naklejka, że rozrząd wymieniony ;) to tak jak w ogłoszeniach : po wymianie rozrządu, filtrów i oleju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz dokładnie opisane co i jak.

Zasada jest jedna, pasek rozrządu jest napinany tylko raz, zdejmując go zakłada i napina się nowy.

Ale to Twoje auto i zrobisz jak uważasz, płakać będziesz jak wydasz 2000 zł zamiast 50 zł na naprawę silnika po zerwaniu paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie samochód ma 14 lat. Z powodu jednej rolki będę wymieniał cały rozrząd i pompę wody. Silnik ma do roboty uszczelkę pod głowicą, już nie powiem że klekocze jak diesel a na forum dużo piszę się o tym że to panewki i będę pchał pieniądze.?? Wymienię rolkę i niech śmiga dalej.

Dzięki za pomoc.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie samochód ma 14 lat. Z powodu jednej rolki będę wymieniał cały rozrząd i pompę wody.

Czy ktoś Ci tu pisze, żeby wymienić cały rozrząd :) Nie widzę, wszyscy natomiast radzą żebyś wymienił pasek na nowy.

A ja już napisałem powyżej, co o tym sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko ale któryś z kolegów pisał o pompie wody też. Na pewno macie rację żeby wymienić pasek i inne rzeczy też bo jeśli wymieniało by się części na nowe to można uniknąć awarii. Ale mi wydaje się że w taki samochód nie ma co inwestować jeśli nie jest to konieczne, tym bardziej że pasek wygląda naprawdę dobrze.

 

Można wymienić cały rozrząd i pompę wody a po przejechaniu 5 czy 8 tys km polecą np panewki. Dlatego wydaje mi się że powinno się wymienić to co konieczne i już....

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt pompy wodnej nie jest znowu taki duży. Jak będzie to robił jakiś mechanik to nie ważne, czy będzie wymieniał pompę czy nie policzy sobie tak samo. Poza tym będziesz miał pewność, że masz wszystko porobione jak należy. Zresztą jak zrobisz to sam to koszty wzrosną Ci jedynie o koszt pompy, sylikonu i płynu chłodniczego.

Na allegro są kompletne zestawy rozrządu za 160 zł więc nie bardzo widzę tu jakiś bardzo dużych oszczędności.

A panewki znowu tak często nie padają, stosując odpowiednie części zamienne i przestrzegając okresów wymiany płynów i oleju powinieneś zrobić na tym silniku jeszcze sporo tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!