Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rolka napinacza rozrządu.


pawelb5913

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

(Na początku chciałbym prosić o wskazówki i porady oraz jak to zrobić krok po kroku. Oto mój problem:)

Niestety w mojej megi jest coraz więcej do zrobienia pod maską. Tym bardziej jest to przykre bo idzie zima a ja raczej sam naprawiam swoje auto (na podwórku przed domem), bo nie mam zwyczaju jeździć po mechanikach.

Dziś wyczaiłem że coś charakterystycznie głośno pracuje od czasu do czasu w okolicach rozrządu. Zdjąłem osłonę i za pomocą aluminiowej rurki przystawianej do poszczególnych części które mogą wydawać ten dźwięk nasłuchiwałem ich pracę.

Bez żadnych wątpliwości ten charakterystyczny dźwięk to rolka napinacza. Ponieważ jutro muszę jeszcze zrobić 25 km to aby chwilowo załagodzić sytuację psiknąłem wd40 na łożysko w tej rolce.

W poniedziałek muszę wymienić tą rolkę, całego rozrządu nie wymieniam bo jest naklejka na silniku i informował mnie o tym poprzedni właściciel że przy przebiegu 213 tys km wymieniał rozrząd. Teraz przebieg jest 241 tys km więc teoretycznie powinno być ok ale może on wymieniał tylko pasek a rolka została stara. Nie wiem. Fakt jest faktem że na 100% rolka jest do wymiany.

Silnik w mojej megi to 1,6 K7M.

Proszę o wskazówki jak to zrobić. Wydaje mi się że nie muszę rozkręcać kół pasowych na wale korbowym. Poluzuje rolkę i bez zdejmowania paska zdejmę starą a założę nową a następnie naciągnę pasek.??

Proszę o wskazówki bo nigdy tego nie robiłem a pojęcie o mechanice mam jako takie...

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Pasek wygląda nie źle i ma przejechane 28 tys km a podobno 60 tys powinien wytrzymać. Najwyżej nie będę go naciągał tak żeby obracał się 90 stopni tylko mniej go naciągnę tzn tak żeby obracał się o 180 stopni bo i tak chyba można. Co.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ruszysz napinacz to pasek lepiej wymienić. Pracy trochę z tym jest, ale w 2h się uwiniesz. Trzeba zdjąć pasek alternatora i pompy wspomagania. Do tego odkręcić koło pasowe, zdjąć plastikową osłonę rozrządu i dobrać się do napinacza. Najlepiej zaznacz sobie na kołach i pasku ustawienie rozrządu, potem przenieś na nowy pasek i nie będziesz miał problemów z ustawieniem rozrządu. Bez kanału lepiej nie zaczynać :) Można by przy okazji wymienić pompę wody bo jak napinacz nie był wymieniany to pompa pewnie też nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całego rozrządu nie wymieniam bo jest naklejka na silniku i informował mnie o tym poprzedni właściciel że przy przebiegu 213 tys km wymieniał rozrząd.

Uwielbiam takie stwierdzenia :) Potem jak się zerwie pasek to pytanie dlaczego ;) przecież była naklejka, że rozrząd wymieniony ;) to tak jak w ogłoszeniach : po wymianie rozrządu, filtrów i oleju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz dokładnie opisane co i jak.

Zasada jest jedna, pasek rozrządu jest napinany tylko raz, zdejmując go zakłada i napina się nowy.

Ale to Twoje auto i zrobisz jak uważasz, płakać będziesz jak wydasz 2000 zł zamiast 50 zł na naprawę silnika po zerwaniu paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie samochód ma 14 lat. Z powodu jednej rolki będę wymieniał cały rozrząd i pompę wody. Silnik ma do roboty uszczelkę pod głowicą, już nie powiem że klekocze jak diesel a na forum dużo piszę się o tym że to panewki i będę pchał pieniądze.?? Wymienię rolkę i niech śmiga dalej.

Dzięki za pomoc.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie samochód ma 14 lat. Z powodu jednej rolki będę wymieniał cały rozrząd i pompę wody.

Czy ktoś Ci tu pisze, żeby wymienić cały rozrząd :) Nie widzę, wszyscy natomiast radzą żebyś wymienił pasek na nowy.

A ja już napisałem powyżej, co o tym sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko ale któryś z kolegów pisał o pompie wody też. Na pewno macie rację żeby wymienić pasek i inne rzeczy też bo jeśli wymieniało by się części na nowe to można uniknąć awarii. Ale mi wydaje się że w taki samochód nie ma co inwestować jeśli nie jest to konieczne, tym bardziej że pasek wygląda naprawdę dobrze.

 

Można wymienić cały rozrząd i pompę wody a po przejechaniu 5 czy 8 tys km polecą np panewki. Dlatego wydaje mi się że powinno się wymienić to co konieczne i już....

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt pompy wodnej nie jest znowu taki duży. Jak będzie to robił jakiś mechanik to nie ważne, czy będzie wymieniał pompę czy nie policzy sobie tak samo. Poza tym będziesz miał pewność, że masz wszystko porobione jak należy. Zresztą jak zrobisz to sam to koszty wzrosną Ci jedynie o koszt pompy, sylikonu i płynu chłodniczego.

Na allegro są kompletne zestawy rozrządu za 160 zł więc nie bardzo widzę tu jakiś bardzo dużych oszczędności.

A panewki znowu tak często nie padają, stosując odpowiednie części zamienne i przestrzegając okresów wymiany płynów i oleju powinieneś zrobić na tym silniku jeszcze sporo tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!