Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sajgon w tylnej części Megane I Hatchback 97r.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem właścicielem Renault Megane I w wersji nadwozia Hatchback w roczniku 1997r.

 

Od około roku mam problemy z elektryką w tylnej części pojazdu i przez ostatnie 2 miesiące próbowałem je naprawić na własną rękę. Niestety mimo pewnej orientacji w zagadnieniach elektroniki i elektrotechniki powoli poddaje się i dlatego tu jestem.

 

Całość sytuacji jest trudna do wyjaśnienia, ale powolutku postaram się zobrazować całą zaistniałą sytuację.

 

Zatem:

1. Nie działa ogrzewanie tylnej szyby - rozebrałem w klapie bagażnika tapicerkę i sprawdziłem zasilanie oraz masę szyby. Niby wszystko jest OK, zarówno kable jak i konektory przewodzą. Problem najwyraźniej tkwi w samej szybie - nie przechodzi ona testu ciągłości obwodu - możliwe, że jakiś jej element robi zwarcie? Jest to możliwe? Na "oko" nic widać, aby w ścieżkach i tasiemce łączącej szybę z zasilaniem było coś nie tak. Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby najprawdopodobniej działa, ponieważ po wciśnięciu przycisku zapala się podświetlenie tegoż przycisku oraz odpowiednia kontrolka na desce rozdzielczej. Po zmierzeniu miernikiem oporność szyby (ścieżek) wynosi ok. 0,9Ohm'a - jest to wartość mniej więcej prawidłowa? Jeśli to jaka powinna być? Przy założeniu, że w obwodzie jest 13V to przy takiej wartości oporu moc wydzielona na szybie wynosi prawie 200W!

 

2. Problem z działaniem środkowej lampy stopu oraz oświetlenia rejestracji - pewnego razu zauważyłem, że gdy klapa bagażnika jest zamknięta to przygasa oświetlenie rejestracji, a środkowa lampa stopu nie działa. Po podniesieniu klapy wszystko wraca do normy. Na początku myślałem, że problem łatwo rozwiążę eliminując czujnik (wyłącznik) tylnej klapy. Wpierw zwarłem go, ale objawy pozostały - podświetlenie dalej przygasało, a środkowy stop nie działał. W związku z tym wyłącznik rozwarłem (pozostawiłem rozłączony) i wszystko fajnie śmiga z tym, że... podświetlenie w kabinie pozostaje cały czas włączone (co da się przeżyć), ale samochód cały czas jest "uzbrojony" przez co jego eksploatacja staje się niemożliwa.

 

3. Podświetlenie konsoli - w trakcie eksploatacji samochodu zauważyłem również, że gdy wcisnę pedał hamulca podświetlenie konsoli lekko przygasa.

 

Jaka mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy? Prosiłbym o pomoc. W razie pytań odnośnie dodatkowego opisu sytuacji postaram się jak najszybciej odpisać.

 

P.S.: Około 1,5 roku temu wymieniłem na nowy czujnik (wyłącznik) przedniej klapy. Może to ona ma jakiś wpływ na takowe zachowanie tylnej części elektryki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź masę przy tylnych lampach.

Co do problemów ze stopem, to pewnie są połamane przewody w tej harmonijce, która je okrywa.

Najprościej będzie dołożyć dodatkowe kabelki, obok tych, które już są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 Będzie taka moc grzałek szyby. Co rozumiesz pod pojęciem test ciągłości?? Pomierzyłeś szybę i ma ona +/- 1 Ohma. Czyli obwód grzałek w szybie jest ciągły i sprawny.

Ad.2 Uszkodzone przewody (połamane) w harmonijce gumowej. Stąd wariacje światłą stopu i oświetlenia tablicy. Również przyczyną nie grzania tylniej szyby.

Ad.3 Brak masy w tylnich lampach.

 

Całą zabawa będzie się opierała na sprawdzeniu przewodów w gumowej harmonijce. Tam bym szukał przyczyny awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!