Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 96r 1.4 RN halogeny?


cuma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem od ponad pół roku tego samochodu i wiele się naczytałem na temat tej wersji. Otóż chodzi mi oto czy ta wersja oryginalnie miała zamontowane halogeny?? Pytam ponieważ ja nie miałem ani halogenów tylko zaślepki ani manetki przystosowanej do halogenów, więc dokupiłem i manetkę i halogeny, pomontowałem w odpowiednie miejsca i mam problem:( podczas przekręcenia manetki w pozycje zaświecenia halogenów nie zapala się kontrolka (a w liczniku jest żaróweczka sprawna). Ale to nie jest jedyny problem. Idąc za tropem gdzie mam się podłączyć zatrzymałem się na skrzynce bezpieczników, i tu było moje zaskoczenie i nadal nie mogę tego sobie wytłumaczyć dlaczego istnieje cały czas napięcie pod bezpiecznikiem halogenów niezależnie od tego w jakiej pozycji jest manetka. Dla pewności sprawdziłem też jak jest z tylnym przeciwmgłowym i tam napięcie pojawia mi się po przekręceniu manetki. Może ta moja wersja w ogóle nie była przygotowana do instalacji halogenów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że nie zapala się kontrolka może być spowodowane brakiem przejścia na złączu podpięcia liczników, może nie ma wyprowadzonego na niego obwodu ? Co do napięcia, w jakiej sytuacji się pojawia? Od razu po przekręceniu kluczyka? Czy włączeniu świateł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nic nie jest popaprane to halogeny powinny się dać zapalić dopiero po włączeniu świateł pozycyjnych, kluczyk nie powinien mieć tu żadnego znaczenia.

Jak masz ph1 to TEORETYCZNIE cała instalacja powinna być i powinno wystarczyć tylko podpięcie manetki i samych lamp, no ale wiadomo to Renault więc nic nie jest pewne.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie istnieje tam cały czas nawet jak kluczyk jest wyciągnięty

Patrząc po schematach jest to poprawne, bo bezpiecznik jest przed przekaźnikiem świateł.

Kontrolka podpięta jest do świateł (za przekaźnikiem), więc jeśli ona nie świeci to brak jest czegoś po drodze (kabli/przekaźnika).

 

Bezpiecznik jak widać masz, więc pytanie czy masz przewody od manetki do UCH i czy w ogóle w UCH jest przekaźnik. Przewodów pod maską jeśli nie widzisz to pewnie ich nie ma, bo ona idą razem z pozostałymi przewodami świateł.

 

Niestety chyba będziesz musiał odtworzyć, jak nie cała instalację, to przynajmniej jej fragment.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Kolego tylko ja zakładam to do meganki z 96 roku w wersji 1.4 eco.

Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Gdzie idzie dalej prad z bezpiecznika halogenów ?

Przed chwila rozebralem zegary nie ma tam kabla ktory zapala kontrolke od halogenow tak samo nie ma kabla w kostce do przelacznika wiec w tej wersji nie było instalacji do halogenow. Tylko czemu jest bezpiecznik i na nim prąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!