Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty silnika


piterek2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam renault megane rok 1999 z silnikiem 1.4 16V K4J.Od pewnego czasu mam problemy z obrotami. Kiedy temperatura powietrza spada poniżej 20 stopni obroty wzrastają do około 1100, 1200.Ukazuje się to podczas jazdy na dobrze rozgrzanym silniku, wygląda to tak jakby był na tzw. ssaniu .Dojeżdżając i staja np. przed światłami lub zatrzymując się, obroty spadają po paru sekundach do normalnego stanu około 850 .Gdy jadę i dam na luz i auto jest w ruchu, nadal utrzymują się wysokie obroty do póki się nie zatrzymam. Zaznaczę ze ostatnio wymieniałem świece, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury cieczy, silniczek krokowy .Po tych wymianach problem nie zanikł jest nadal tak jak było. Przy odpaleniu zimnego silnika obroty przez około pół minuty falują a później wszystko wraca do normy. Prószę o pomoc pozdrawiam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez piterek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozruchu obroty 1100-1200 to normalka, w temp. ujemnych i przy rozładowanym akumulatorze mogą jeszcze podskoczyć o 150-200 rpm. Na rozgrzanym silniku tzw. bieg jałowy to 750 +/_ 50 rpm, czyli masz ciut za dużo.

Piszesz, że wszystko wymieniłeś, ale czy sprawdziłeś uszczelnienie kolektora powietrza, a przede wszystkim uszczelki na przepustnicy :)

Zrobił bym też reset ECU, przez odpięcie na kilka sekund klem z akumulatora (masz kod do radia:?;).

Bo wygląda mi na to, że coś z silniczkiem krokowym może być nie tak, podobnie miałem u siebie z tym, że u mnie obroty spadały do 500 rpm.

Poza tym coś mi nie gra z opisem Twojego auta. Na pewno to Megane I PhI z silnikiem 1,4/16V ;) Chodzi głównie o silnik, bo podpowiedź dotyczy silnika 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Megane I Phll 1,4 16v rok produkcji 1999 po liftingu.Silniczek krokowy kupiłem ale nie oryginalny, nie wiem czy to ma jakiś wpływ.Uszczelek nie wymieniałem i nie sprawdzałem będę musiał to zrobić.Komputer był resetowany. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach]

 

Witam.

Ja też miałem ten problem w megane I phII 1.4 16v 95KM wcześniej obroty pływały od 1000 do 2000 tzn. na zimnym silniku kiedy odpalałem auto i silnik pracował na wolnych obrotach.

Przy okazji wymiany zestawu rozrządu i paska klinowego mechanik uszczelnił kolektor dolotowy, wyczyścił przepustnicę nie mam tylko pewności, czy ją uszczelnił i pływanie obrotów ustąpiło jednak nie na długo. Po jakimś czasie problem wrócił, ale w mniejszym stopniu tzn. po odpaleniu auta i ruszeniu w trasę na pierwszych światłach obroty pływają, ale już tylko od ok.1000 do max 1250 (na skali o jedną działkę)czasami tylko raz podskoczą i spokój. Na kolejnych światłach za ok 300-400m problem znika, więc się nie przejmuję.

Na razie mi to nie przeszkadza, bo nie jest to takie denerwujące, jak wcześniej przy pływaniu od 1000obr. do 2000.

:)

 

/0cool: usunięto zbędne cytowanie.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przepustnicę to wymienia się dwa oring. U mnie wydawało się że gumki są w porządku ale po zdjęciu okazało się że są już popękane. Przy okazji też była myta przepustnica. Robiłem to wszystko sam także troszkę problemu było z jej wyjęciem. Części, czyli oringi kupiłem oryginalne w serwisie. W kolektorze ssącym masz 4 + 1 uszczelkę, a na obudowie filtra powietrza od strony przepustnicy jest tez rurka gumowa która też warto wymienić.Teraz jak wcześniej pisałem jest wszystko ok. Obroty na zimnym silniku to 900-1000 a po niewielkim nagrzaniu 750-800. Powodzenia.

Edytowane przez piterek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!