Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupno Meganki HB 1,9 Diesel 99r


Vargas

Rekomendowane odpowiedzi

Po raz trzeci podchodze do kupna Meganki gdyż Cupejka żony poszła dalej do "żyda".

Tym razem celuje w diesle i mam coś na oku i jutro jadę zobaczyć. Pisząc w tym temacie nie trudno się domyśleć, że nie wiem na co zwrócić uwagę przy takim silniku. Chodzi mi o sam silnik bo resztę mam w małym palcu

Nigdy nie miałem do czynienia z "ropniakami" i jestem naprawdę zielony w tej sprawie.

Mam nadzieję, że coś ciekawego od was się dowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź jak odpala na zimnym silniku. Zanim odpalisz, otwórz maskę i dotknij silnika ręką czy jest zimny. Druga osoba niech sprawdzi, czy w momencie odpalania nie wali z wydechu za duzo dymu (lekki siwy obłok jest dopuszczalny).

Jak już zagrzeje się silnik, to zwróć uwagę, czy czuć przyspieszenie od 1800 (2000) obr/min. Czesto zaczyna "ciągnąć" od 2500obr/min, ale to nie jest prawidłowe zachowanie.

Zimny silnik będzie ociężały, będzie kiepskie przyspieszenie, dlatego nie butuj go od razu po odpaleniu.

Jak już będzie rozgrzany to poproś kogoś, żeby ocenił czy nie kopci przy dodawaniu gazu. Oczywiście przy max obrotach (4500obr/min) może kopcić i najprawdopodobniej będzie. To, że na liczniku jest 7000obr o niczym nie świadczy, diesel do tylu się nie dokręci :)

Przy ciepłym silniku oceń na słuch czy równo pracuje, czasami faluja obroty, co można też zauważyć na obrotomierzu.

Jak coś więcej mi się przypomni to dopiszę. Dobrze by było jakbyś wziął kogoś kto jeździł dieslem, bo jak sprzedający wyczuje że nie kumasz czaczy to wkręci Ci wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji