Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Większe spalanie


Sanay

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki (wydaje mi się) dziwny przypadek. Po kupieniu Meganki założyłem w niej instalację gazową. Od samego początku miałem z samochodem problem ,a dokładniej pisząc z nierównymi wolnymi obrotami. Na gazie problem zaczął się stopniowo nasilać. Podejrzewał cewkę. Kupiłem jedną i kolejno podmieniając trafiłem na felerną jak się okazało. Nawet miernik nie pokazywał oporności na uzwojeniu wtórnym uszkodzonej cewki. Zagadka polega jednak na tym że przed wymianą cewki przejechałem z 600km na gazie i średnie spalanie wynosiło ok 9l gazu, a teraz po wymianie cewki kiedy samochód zachowuje się o niebo lepiej pali mi średnio 10l gazu oczywiście na takich samych trasach jak wcześniej. Nie mogę zrozumieć dlaczego więcej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to kwestia regulacji, ale pamiętaj, że gazu w mieszance odzwierciedlającej kaloryczność benzyny powinien palić 27% więcej (taka jest proporcja w 6 generacjach) więc 20% może lekko kopcić. Jaką masz instalację? Jeśli staga to mogę do tego zerknąć w weekend ;) zestroimy na trasie jak Pan Bóg przykazał, do Mysłowic daleko nie masz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wynika z tego że to normalne? Wcześniej nie odczuwałem różnicy w mocy podczas normalnej jazdy a jedynie kiedy jechałem bardzo wolno lub stałem w korku silnik "dławił się". Teraz kiedy jest już wymieniona cewka na sprawną samochód pali 1 litr paliwa więcej. To ja w takim razie będę jeździł teraz z dwoma uszkodzonymi cewkami i zaoszczędzę ze 2 litry :). A tak na poważnie to instalacja jest nowa, jeszcze nie byłem nawet na pierwszym przeglądzie po 3kkm, a instalację mam STAGA. Poważnie zastanawiam się nad propozycją Marka_07. Co prawda czasu brakuje, ale postaram się odezwać w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na poważnie to instalacja jest nowa, jeszcze nie byłem nawet na pierwszym przeglądzie po 3kkm

To może zacznij od wycieczki do instalatora, [ciach] jeśli instalację tknie ktoś poza instalatorem to tracisz gwarancję.

 

Strojenie oczywiście musi być podczas jazdy, ale nie musi to być zaraz wycieczka do sąsiedniego miasta, byle by wyjechać poza warsztat i pojeździć chwilę tak jak jeździsz normalnie.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach]

Póki co wygląda, że auto było ok zestrojone po montażu, więc nie widzę powodu aby od razu zmieniać gazownika.

Teraz wiemy, że po zmianie cewki nie tylko więcej pali, ale jest także nierówna praca silnika, także niech podjedzie i pogada i jeśli gazmen jest fachowcem to nie powinno być problemu.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ciut posprzątałem, więc proszę się trzymać tematyki.

 

po zmianie cewki (...), ale jest także nierówna praca silnika

Chyba wręcz przeciwnie, chodzi równo.

 

Do autora, 9-10l to jak na moje oko sporo. U mnie w 2.0 spalanie ~11l, a lekkiej nogi nie mam/cykl mieszany, więc może podjedź na regulację. Jak nie do zakłady gdzie montowałeś to może do innego dysponuje równie dobrymi opiniami. Co do zwiększenia spalania, jak sam zauważyłeś po wymianie cewki wzrosło - masz "winowajcę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wręcz przeciwnie, chodzi równo.

Dlaczego, jeśli mieszanka jest teraz nieodpowiednia to jak najbardziej na gazie może silnik chodzić nierówno.

Jeśli na benzynie jest nie halo to od tego trzeba zacząć i dopiero zabierać się za gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred ,

po wymianie cewki (...) samochód zachowuje się o niebo lepiej

Dla tego uważam że chodzi "równo", gdyż:

Od samego początku miałem z samochodem problem ,a dokładniej pisząc z nierównymi wolnymi obrotami.

Poza tym, zaznaczam, autor ma problem z większym spalaniem a nie nierówną pracą, na którą nie narzeka.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak w pewnym momencie sprawa najważniejsza się rozmywa.

Jak nie ma problemów z pracą silnika to wg. mnie nie ma się czym szczególnie niepokoić.

Na spokojnie pojechać na przegląd (tylko od kiedy to pierwszy jest po 3k km ? :) Kiedy to zmienili z 1k km) lub podjechać wcześniej, powiedzieć o co chodzi i zrobić.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że podczas przeglądu instalacji, powinieneś powiedzieć o zmianie cewki i co za tym poszło, spalania. Niech oprucz rutynowego przeglądu, jeszcze raz zbiorą mapy, zaczynając od benzynowej, bo pewnie też się zmieniła, lub przed przeglądem pojeździj trochę na benzynie aby mapa się zaktualizowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, wcześniej nie mogłem odpisać. Rzeczywiście najważniejsza dla mnie była informacja że po zmianie złej cewki na dobrą może być zwiększone spalanie. Na tą chwilę przejechałem na gazie ponad 2 tys. km. więc niedługo podjadę na pierwszą kontrolę instalacji gazowej więc na pewno porozmawiam z fachmanem. Nie mam do końca zaufania do speców z warsztatu gdzie montowali mi gaz ponieważ od początku miałem problem z nierówną pracą i podejrzewałem cewkę ale w tym właśnie warsztacie powiedzieli mi że gdyby to była cewka to wyszłoby na komputerze (a nie wyszło). A co do spalania to ostatnio znowu troszkę mniej pali. Średnie spalanie gazu od czasu montażu instalacji to niecałe 9,5l więc jest to jak wnoszę po wcześniejszych odpowiedziach do zaakceptowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred sugerowanie się mapami przy strojeniu gazu nie ma sensu, mapki mogą być pokryte przy prawidłowym mnożniku i po mnożniku po autokalibracji, strojąc na czasy wtrysku (a tak powinniśmy stroić), mapki praktycznie nigdy się nie pokrywają w średnich zakresach. Auto winno być wystrojone od początku na nowej cewce i zostawione po dobrym strojeniu. Sekwencja raz porządnie wystrojona nie potrzebuje być regulowana, aż któryś element klęknie (wtrysk/reduktor), regulacje po zmianie filtra to imaginacja gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!