Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Większe spalanie


Sanay

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki (wydaje mi się) dziwny przypadek. Po kupieniu Meganki założyłem w niej instalację gazową. Od samego początku miałem z samochodem problem ,a dokładniej pisząc z nierównymi wolnymi obrotami. Na gazie problem zaczął się stopniowo nasilać. Podejrzewał cewkę. Kupiłem jedną i kolejno podmieniając trafiłem na felerną jak się okazało. Nawet miernik nie pokazywał oporności na uzwojeniu wtórnym uszkodzonej cewki. Zagadka polega jednak na tym że przed wymianą cewki przejechałem z 600km na gazie i średnie spalanie wynosiło ok 9l gazu, a teraz po wymianie cewki kiedy samochód zachowuje się o niebo lepiej pali mi średnio 10l gazu oczywiście na takich samych trasach jak wcześniej. Nie mogę zrozumieć dlaczego więcej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to kwestia regulacji, ale pamiętaj, że gazu w mieszance odzwierciedlającej kaloryczność benzyny powinien palić 27% więcej (taka jest proporcja w 6 generacjach) więc 20% może lekko kopcić. Jaką masz instalację? Jeśli staga to mogę do tego zerknąć w weekend ;) zestroimy na trasie jak Pan Bóg przykazał, do Mysłowic daleko nie masz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wynika z tego że to normalne? Wcześniej nie odczuwałem różnicy w mocy podczas normalnej jazdy a jedynie kiedy jechałem bardzo wolno lub stałem w korku silnik "dławił się". Teraz kiedy jest już wymieniona cewka na sprawną samochód pali 1 litr paliwa więcej. To ja w takim razie będę jeździł teraz z dwoma uszkodzonymi cewkami i zaoszczędzę ze 2 litry :). A tak na poważnie to instalacja jest nowa, jeszcze nie byłem nawet na pierwszym przeglądzie po 3kkm, a instalację mam STAGA. Poważnie zastanawiam się nad propozycją Marka_07. Co prawda czasu brakuje, ale postaram się odezwać w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na poważnie to instalacja jest nowa, jeszcze nie byłem nawet na pierwszym przeglądzie po 3kkm

To może zacznij od wycieczki do instalatora, [ciach] jeśli instalację tknie ktoś poza instalatorem to tracisz gwarancję.

 

Strojenie oczywiście musi być podczas jazdy, ale nie musi to być zaraz wycieczka do sąsiedniego miasta, byle by wyjechać poza warsztat i pojeździć chwilę tak jak jeździsz normalnie.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach]

Póki co wygląda, że auto było ok zestrojone po montażu, więc nie widzę powodu aby od razu zmieniać gazownika.

Teraz wiemy, że po zmianie cewki nie tylko więcej pali, ale jest także nierówna praca silnika, także niech podjedzie i pogada i jeśli gazmen jest fachowcem to nie powinno być problemu.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ciut posprzątałem, więc proszę się trzymać tematyki.

 

po zmianie cewki (...), ale jest także nierówna praca silnika

Chyba wręcz przeciwnie, chodzi równo.

 

Do autora, 9-10l to jak na moje oko sporo. U mnie w 2.0 spalanie ~11l, a lekkiej nogi nie mam/cykl mieszany, więc może podjedź na regulację. Jak nie do zakłady gdzie montowałeś to może do innego dysponuje równie dobrymi opiniami. Co do zwiększenia spalania, jak sam zauważyłeś po wymianie cewki wzrosło - masz "winowajcę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wręcz przeciwnie, chodzi równo.

Dlaczego, jeśli mieszanka jest teraz nieodpowiednia to jak najbardziej na gazie może silnik chodzić nierówno.

Jeśli na benzynie jest nie halo to od tego trzeba zacząć i dopiero zabierać się za gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred ,

po wymianie cewki (...) samochód zachowuje się o niebo lepiej

Dla tego uważam że chodzi "równo", gdyż:

Od samego początku miałem z samochodem problem ,a dokładniej pisząc z nierównymi wolnymi obrotami.

Poza tym, zaznaczam, autor ma problem z większym spalaniem a nie nierówną pracą, na którą nie narzeka.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak w pewnym momencie sprawa najważniejsza się rozmywa.

Jak nie ma problemów z pracą silnika to wg. mnie nie ma się czym szczególnie niepokoić.

Na spokojnie pojechać na przegląd (tylko od kiedy to pierwszy jest po 3k km ? :) Kiedy to zmienili z 1k km) lub podjechać wcześniej, powiedzieć o co chodzi i zrobić.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że podczas przeglądu instalacji, powinieneś powiedzieć o zmianie cewki i co za tym poszło, spalania. Niech oprucz rutynowego przeglądu, jeszcze raz zbiorą mapy, zaczynając od benzynowej, bo pewnie też się zmieniła, lub przed przeglądem pojeździj trochę na benzynie aby mapa się zaktualizowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, wcześniej nie mogłem odpisać. Rzeczywiście najważniejsza dla mnie była informacja że po zmianie złej cewki na dobrą może być zwiększone spalanie. Na tą chwilę przejechałem na gazie ponad 2 tys. km. więc niedługo podjadę na pierwszą kontrolę instalacji gazowej więc na pewno porozmawiam z fachmanem. Nie mam do końca zaufania do speców z warsztatu gdzie montowali mi gaz ponieważ od początku miałem problem z nierówną pracą i podejrzewałem cewkę ale w tym właśnie warsztacie powiedzieli mi że gdyby to była cewka to wyszłoby na komputerze (a nie wyszło). A co do spalania to ostatnio znowu troszkę mniej pali. Średnie spalanie gazu od czasu montażu instalacji to niecałe 9,5l więc jest to jak wnoszę po wcześniejszych odpowiedziach do zaakceptowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred sugerowanie się mapami przy strojeniu gazu nie ma sensu, mapki mogą być pokryte przy prawidłowym mnożniku i po mnożniku po autokalibracji, strojąc na czasy wtrysku (a tak powinniśmy stroić), mapki praktycznie nigdy się nie pokrywają w średnich zakresach. Auto winno być wystrojone od początku na nowej cewce i zostawione po dobrym strojeniu. Sekwencja raz porządnie wystrojona nie potrzebuje być regulowana, aż któryś element klęknie (wtrysk/reduktor), regulacje po zmianie filtra to imaginacja gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!