Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolot


luis2222

Rekomendowane odpowiedzi

/0cool: Temat założony wyłącznie dla "dolotów". Można się zaprezentować, jak i udzielić porad. Wszelakie posty będę mile widziane, tym bardziej że mogą posłużyć innym dopiero zamierzającym "coś" założyć jak i osobą które posiadają już swój układ a chciałyby go "odświeżyć".

 

Dzięki za pomoc ja w swojej renówce jeżeli chodzi o dolot filtra stożkowego wybrałem trochę inne rozwiązanie nie brałem pokrywę przepustnicy z vw corrado 1,8 g60 ( myślę aby sobie takiego kupić :)a mianowicie adapter na kolektor dolotowy z FIATA CINQUECENTO SM-RD-005, opaska aluminiowa PP-IN-009, filtr odmy, Kolanko i oczywiście filtr a poniżej efekt. Bym był zapomniał ja mam autko na gaz po takiej przeróbce potrzebna jest wizyta u gazownika aby dobrał odpowiednią mieszankę ???

 

ukaddolotowy1.th.jpgukaddolotowy3.th.jpgukaddolotowy4.th.jpgukaddolotowy5.th.jpg

 

 

ukaddolotowy2.th.jpgukaddolotowy7.th.jpgukaddolotowy8.th.jpgukaddolotowy9.th.jpg

 

ukaddolotowy10.th.jpgukaddolotowy11.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

To by było na tyle może komuś z was to pomoże bo instalacja jest banalna wiem silnik brudny ze szok od 14 lat nie był myty więc moze ktos z was wie gdzie myją silniki w Kielcach lub Krakowie.

 

Pozdro all

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Gdy byłem jeszcze szczęśliwym posiadaczem Meganki 1.6e (90KM seria) to zamontowałem "stożek" w takowy sposób jak na zdjęciach.

Zimne powietrze natomiast było dostarczane taką samą rurką z 1 kolankiem a wlot był umiejscowiony obok lewego halogenu. Zimny dolot kończył się 10cm przed filtrem stożkowym i był na odcinku tych 10cm odseparowana od ciepła pochodzącego z komory silnika odpowiednią wstawką - całość wykonania to mój pomysł :D

post-14774-0-16981100-1321828604_thumb.jpg

post-14774-0-97279200-1321828619_thumb.jpg

post-14774-0-77446100-1321828645_thumb.jpg

Edytowane przez MeHow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś śmiecia tam są

z tego co wiem to jest tam fabrycznie pusta przestrzeń i dlatego tam wstawiłem dolot poprowadzony z dołu zderzaka...

a u Ciebie co tam jest dokładnie?

Edytowane przez MeHow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

sam wkład poprawił ten dolny zakres czy auto po wstawieniu wkładu było jeszcze modyfikowane elektronicznie?

pytam bo ostatnio modyfikowałem swój program w samochodzie i teraz się zastanawiam czy włożenie takiego K&N coś da czy trzeba to było robić przed przestrojeniem?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od razu lepiej :P

u mnie też było podobnie powyżej 3tyś obr/min dostawał dodatkowego kopa (coś jak vtec w hondach),

a dźwięk jaki się wydobywał to coś z mieszanki silnika V8 i subaru imprezy :)

 

ps 1. zmień z czasem rurę dolotową na gładką, bo w tej karbowanej mogą powstawać zawirowania,

warto też aby ta rura kończyła się około 10cm przed filtrem stożkowym :)

ps 2. czy ta rura co idzie od stożka do przepustnicy też jest karbowana czy ma tylko takie wzorki?

jeśli nie jest gładka od wewnątrz to też ją zmień i zobacz czy za bardzo się nie nagrzewa bo wówczas po dłuższej jeździe będziesz doprowadzał ciepłe powietrze, a wtedy może być efekt odwrotny do zamierzonego, prostym sposobem jest obłożenie takiej rury pianką rurkową, którą kupujesz na metry np. w obi/castoramie/praktikerze, możesz też zanim nałożysz tą nakładkę z pianki obłożyć rurę folią metalową (kupujesz ją np. w markecie tam gdzie są opakowania do kanapek/jedzenia) :P

Edytowane przez MeHow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. masz racje wymienię ją na Rynnówkę

a czemu rura ma się kończyć 10cm przed?

ad2. rura od przepustnicy jest gładka od wewnątrz,

stożek umieszczony jest specjalnie przy nadkolu tam jest najchłodniej,

dla tego rura musiała być dłuższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu rura ma się kończyć 10cm przed?

żebyś nie przegiął z przeciągiem (dosyć często mówią o tym producenci),

gdyby miało być inaczej to by się stożek montowało od razu w zderzaku bez stosowania zimnego dolotu tak aby powietrze od razu wpadało do filtra a nie przez "jakiś" zimny dolot...

 

stożek umieszczony jest specjalnie przy nadkolu tam jest najchłodniej

wiem, sam tak miałem, dodatkowo odseparowałem tą komorę od komory silnika na odcinku tych właśnie 10cm... :)

Edytowane przez MeHow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!