Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.4 75km


PeterSkY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich szczęśliwych i mniej szczęśliwych użytkowników Meganek I. Mój problem polega na tym że wydaje mi się że jest zbytnio zamulona. Do rzeczy silnik 1.4 75KM rok 98 Megane I wersja RN. Pytanie do użytkowników tych właśnie modeli i nie tylko ... prędkość max niby jest około 150 km/h lub nawet 160 km/h ale przy takiej prędkości wydaje mi się że silnik wyskoczy mi do bagażnika. Przy 100km/h mam już przeszło 3 tys. obrotów a przy 120 jest przeszło 3,5 tys. ... czy to normalne? :| Dodam iż jest to mój 1 samochód po zdaniu prawka i najwięcej jeżdżę nim...choć jak jechałem ostatnio firmowym punto z silnikiem 1.2 60km chodziło o niebo lepiej. Samochód kupiłem około 6 m-cy temu i od razu były wymienione filtry poza filtrem kabiny, sonda lambda, zmieniony olej, rozrząd, czujnik spalania stukowego i krokowiec. Ostatnio zalało mi chyba kable zapłonowe bo przy ostatnim deszczu miałem problem z odpalaniem, zamuliło go nawet kiedyś przy wjeździe na większą kałużę prawą stroną samochodu.... hmm tak jeszcze myślę co tu dodać... to że obroty skaczą i na biegu jałowym i na innych to już się przyzwyczaiłem i nie ma to chyba zbyt dużego związku z osiągami. Zjedźcie mnie ale wybaczcie nie znam się na samochodach, mechanice, blacharce. Moim pierwszym samochodem była właśnie Meganka I i szukam pomocy u użytkowników którzy może mieli podobne problemy. Dzięki wielkie za pomoc.

 

/0cool:

1. Zły dział - przeniesione

2. 3tys i 3,5tys a nie 30 tys i 35 tys - poprwione

3. Za dużo eneterów - jw

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dynamiką musisz się pogodzić, obroty też są OK.

Obroty nie powinny falować, jeżeli krokowiec jest sprawny i jest szczelny dolot.

Na próbę odłącz tak na 30 min akumulator.

Po podłączeniu przekręć kluczyk na ostatnią pozycję przed rozrusznikiem i odczekaj z 5 min, wyłącz zapłon.

Odpal auto i niech pochodzi bez dotykania gazu do włączenia wentylatorów.

Wyreguluj zawory, bo to też ma wpływ na osiągi i obroty.

Wymień świece, kable, kopułkę i palec rozdzielacza.

Sprawdź, czy czasem nie są zaśniedziałe styki od komputera i w razie potrzeby je wyczyść.

Wężyk od czujnika podciśnienia jest szczelny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

PeterSkY Witaj!

Nie jestem w stanie podać jakie obroty mam przy 100-120km/h ponieważ mam obrotomierz 12 godzinny:D

Niemniej jednak wcześniej też miałem straszny hałas w kabinie przy podobnych prędkościach + blaszane brzęczenie przy pewnych obrotach (rezonans) z pod nóg kierowcy/pasażera.

Hałasy i brzęczenia ustały po wymianie wydechu... tylny tłumik się rozłaził warstwami ale był szczelny....przyczyną był dziurawy i zapewne wewnątrz przeżarty tłumik środkowy.

 

Niedawno z kolei Renia zaczęła mi przerywać przy 95-100km/h (po czyściku wtrysku przy 120)... powodem były wypalone świece.

 

W kwestii deszczu widzę, że renatki mają taki problem na większą skalę. Polecam wyjęcie dysz spryskiwaczy i przesmarowanie ich sylikonem. Ja tak swoją potraktowałem i od tamtej pory na pokrywie filtra powietrza nie znalazłem ani kropelki.

Dysze niestety są włożone tylko na zatrzask bez żadnej uszczelki i woda z maski dostaje się po rurkach pierw na filtr, a następnie przelewa się na silnik w okolicy świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde dawno nie zaglądałem a tutaj proszę 2 odpowiedzi. Dzięki bardzo za nie Kolegom.

Jak tylko będę miał chwilkę to muszę zrobić porządek z tym samochodem, bo mam młyn w pracy obecnie.

Co najlepsze obroty przestały falować, z odpalaniem też jest dość dobrze (kontrolki trochę przygasają przy odpalaniu, ale to wina moim zdaniem słabego aku). Tak więc pewnie dopiero jak coś siądzie to podjadę do mechaniora na większy przegląd.

 

Dodano: 18 lis 2011 - 07:09

jackherer

tłumik środkowy wymieniałem na nowy bo hmmmm jakby to określić żeby nie przeklinać :] po prostu się urwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe...jak ukrychnął to było wiadomo co robić :) Mój niebawem też by odpadł...sam w sobie był tylko dziurawy aczkolwiek ta końcówka elastyczna przy flanszy już była zżarta ;/

 

U mnie też się zaczęło przygasanie lampki w kabinie przy odpalaniu na mrozie...bym musiał w jakiś dzień wujaszka namówić coby mi wrzucił akku na prostownik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

T.Boy

byle jechał do przodu...byle jechał.

 

:)

 

Dodano: 25 gru 2011 - 23:30

Powiem Wam jedno te silniki pomimo tego ze sa slabe to sa chyba nie do zjebania...

cieszmy sie tym po cichu bo wszystkie (Kojoty z BMW zechca sie zleciec na spoty, wszyscy fani VW zabija nas na forum jednego po drugim...nie bedzie wyjatku :)) ...a fani Audi wsadzą za niewinność :)

Tak wiec zostanmy "pospolitymi" kierowcami francuskiego wynalazku i jezdzimy nimi przynajmniej z usmiechem na ustach...poki nie stanie :) ...a jak stanie drogie dzieci to seksuolog Wam poleci... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!