Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie tankować w miarę bezpiecznie?


rkarolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po długich rozważaniach zdecydowałem się na zakup Meganki II 1.5dCi

Po przestudiowaniu forum, wiem że nasze paliwko nie jest najlepsze (w sumie to wiedziałem już to wcześniej :mrgreen:

wobec tego mam pytanko na jakich stacjach i jaką rope lejecie do swoich autek?

Wiem że nawet na firmowej stacji można trafić siajs ale chyba prawdopodobieństwo tego maleje wraz z renomą firmy (a może się myle?)

 

Podsumowując co i gdzie najczęściej lejecie do swoich autek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nawet na firmowej stacji można trafić siajs ale chyba prawdopodobieństwo tego maleje wraz z renomą firmy (a może się myle?)

mylisz sie bo neste jest chyba na 2 miejscu pod wzgledem jakosci paliwa, shell pierwszy

ja leje juz kilka lat na bp i przy tym zostane

np we Wroclawiu cena ropy na bp i shell jest identyczne ( czesto roznica to 1-2grosze )

jezeli ktos jest z DW to mowie o BP przy armii krajowej i Shell obok Forda

jedna i druga stacja sa oddalone od siebie o 500m :mrgreen: a w promieniu tych 500m jest jeszcze Jet i Neste wiec mam duzy wybor :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam megi na bęzynę i od dłuższego czasu tankuje tylko na shell-u. Wcześniej pracowałem w serwisie ciężarówki i jak w zime ropa dla tirów zamrazała to zawsze wymienialiśmy na shella i było ok.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciesze się że Neste ma tak wysokie oceny, od kilku lat leje benzynke właściwie tylko u nich.

(zawsze wychodziłem z założenia, że u nich jest to co przywiozą w cysternie, a na miejscu nie ma kto kombinować z paliwem :mrgreen:)

 

jeszcze jeden problem, czy jest sens lać droższą rope (verva, ultima itp) czy to tylko naciąganie ludzi?

 

pozdrawiam

 

PS. gdzie można znaleźć jakiś "ranking" stacji beznynowych jeśli chodzi o jakość paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rkarolek: Mam do Ciebie pytanie :mrgreen: Tylko sie nie smiac :lol: Jak sie tankuje na Neste bo sie boje podjechac bo to pelna automatyzacja a ja nie chce zepsuc :lol: Moglbys napisac co i jak? Bo maja niskie ceny a ja lubie niskie ceny :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co śmiać, jak pierwszy raz podjechałem na Neste to popatrzyłem się na dystrybutor i po kilku kombinacjach odjechałem bez tankowania :mrgreen:

 

A co do sposobu tankowania, to ja zawsze płace kartą, jest to chba najwygodniejszy sposób:

1. wkładasz karte

2. podajesz pin

3. podajesz max kwote za jaką chcesz tankować (płacisz tylko za tyle ile wlejesz)

4. wybierasz sposób potwierdzenia (ja zawsze paragon)

5. wybierasz dystrybutor (lewy lub prawy)

6. i rozpoczynasz tankowanie

 

chyba nic nie pominełem, wszystko jest opisane na dystrybutorze, nie ma sie co bać :lol:

 

Powodzenia SoundWave

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie jesli placisz gotowka, to:

wkladasz banknoty pojedynczo - na wyswietlaczu aktualizuje ci sie suma banknotow

po skonczeniu wciskasz przycisk oznaczony strzalka

potem zatwierdasz ze chcesz paragon

i dalej tak samo jak przy karcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze tankowałem na szhellu i jest tam mysle bardzo dobre paliwo lecz teraz tankuje na statoil bo maja roller-burgery hehe :mrgreen: :lol: i tez nie narzekam. Nie wiedziałem ze na neste sa takie fajne automaciki, wiec musze sie tam wreszcie wybrac, w stanach jak byłem to tez nie wiedzialem o co w tym chodzi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sornat & rkarolek: dzieki serdeczne za odpowiedz, czlowiek konczy studia a jak ma zatankowac na automacie to juz nie daje rady ;-), jeszcze raz dziekuje!

 

BTW: Pisze orientacyjnie bo wlasnie jechalem obok jakie sa ceny paliwka u nas, Neste wypada chyba najlepiej na tle konkurencji :mrgreen:

 

* BP Gliwice Pb98: 4,57 !!!

* Bliska Zabrze: Pb98: 4,29

* Shell Pb95: 4,29

* Neste Zabrze: Pb95: 4,11 i Pb98 4,20

 

[ Dodano: 2007-05-13, 21:15 ]

PS: Niedaleko mnie w Chorzowie wybudowali tez automatyczna stacje STL sie zwie, jak wreszcie ja uruchomia to podam moze ceny :lol: Ciekawe czy beda tansi niz Neste. Tannkkaaaa.... :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko tyle, macie na śląsku taniutką benzynę

u mnie pod wa-wą na Neste Pb95 4,3! i naprawde jest to niska cena (nie licząc stacji przy marketowych)

Moim zdaniem odkąd wprowadzili na Neste jednakową cenę w całym mieście (nie wiem czy tak jest w innych miastach) to jej konkrencyjność cenowa mocno spadła, np ropa jest w tej samej cenie co na shellu po drugiej stronie ulicy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rkarolek: No ceny paliw na Slasku sa nizsze, ale za to zarobki tez ;(

 

Wracajac do watku zauwazylem, ze Jeta wykupil LUKOIL (podobno walcza z konkurencja nizszymi cenami), i pojawily sie stacje 123 i STL, ciekawe co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!