Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie tankować w miarę bezpiecznie?


rkarolek

Rekomendowane odpowiedzi

tankuje tylko na jednej stacji, zawsze V-P, staram sie z tego samego dystrybutora, mam wszystkie rachunki, latwo policzyc czy ilosc zatankowanego paliwa zgadza sie ze srednimi spalaniami auta i przebiegiem. zreszta jak sie tankuje regularnie to samo paliwo i weszlo tego juz kilka tysiecy, to ciezko jest udowodnic ze to inne paliwo, ktorego z obliczen by wyszlo paredziesiat litrow (a ktorego nie tankowalem), jest winne awarii :] zreszta, takie sprawy w KR juz byly w sadach i kierowcy mieli wygrana w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz,teoretycznie masz racje ale dobry prawnik(a tylko takich wynajmuje duze firmy) podwazylby twoje dowody.Wystarczyłoby,ze mogles zatankowac kilka litrow zanieczyszczonego paliwa(a tyle wystarczy w skrajnym wypadku aby rozwalic wtryskiwacze,ktore zepsuja sie np.po jakims czasie)na innej stacji z ktorej nie wziałes paragonu.Najzupełniej sie z Toba zgadzam ale sam wiesz jak czasami wyglada w sadzie:miesiace procesow,stargane nerwy,kosztowne analizy(w tym przypadku drobiazgowe sprawdzenie silnika przez biegłego itp,itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciężko udowodnić winę stacji...

Np. tankujac gaz w UK na stacji przy hipermarkecie wchodzilo mi jakims cudem 46L co jest nie mozliwe...

Teraz od 3 miesięcy tankuje na Shellu i wszystko jest ok, i ilosc paliwa jaka wchodzi do baku i jego jakość..

W Polsce zawsze tankowałem na BP podobnie jak mój tata i zawsze wszystko było ok...

Podejrzewam że po powrocie znowu zacznę tankować na BP :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę Was martwić, ale jakość paliwa niestety nie zależy od marki, ale od właściciela stacji... Na Śląsku robili kilka razy testy i okazuje się, że pod tym samym szyldem sprzedają i paliwo i chłam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja się jeszcze na Shellu nie zawiodłem,

mimo iż słyszałem niezbyt pochlebne opinie na temat Bliskiej, to zdarzyło mi sie tankować parę razy...

i autko nadal jeździ...

ale zazwyczaj jest to Shell <ok>

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeważnie tankuję na shellu, na razie wszystko jest dobrze. Tankowałem na wielu stacjach, markowych i tych nie markowych. Zawiodłem się raz, kupiłem na carrefourze z 20l i po 150-170km zapaliła się rezerwa! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tankowałem na shell'u dopóki pewien pan mnie nie wkurzył. Mianowicie podjechałem pod dystrybutor, pracownik podszedł, powiedziałem żeby wlał zwykłego diesla za 200zł, usłyszałem ok i że zaprasza do kasy. Zawsze jednak ogladam sie, czy aby napewno nie leje mi Pb. I tu zauważyłem że skubaniec leje diesla v-powera droższego o 20 - 30gr. Na rachunku sie upewniłem i opieprzyłem gościa. Ciekawe co by było gdybym odmówił zapłaty... Od tamtej pory tam nie jeżdże. Ostatnio kupiłem tam karte do telefonu i widziałem jak lał kolesiowi do opla kadeta tego v-powera. Złodzieje i tyle... Wiem, że to zależy od właściciela stacji. Teraz leje na bp i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja tankuje na statoil. z paru powodów: nie oferują zwykłego diesla tylko bezsiarkową supermę - cena moze jest wyzsza niz zwykłej ropy na innych stacjach ale niższa niż ropy premium na bp, shellu itp. Odpukac jeszcze sie nie naciąłem no i mam paliwo premium taniej niż u konkurencji, ktora oferuje wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1 stycznia 2009 wszystkie paliwa maja być tzw. bezsiarkowe. Bezsiarkowe znaczy do 10ppm (mg/kg). Taki jest wymóg polskiej normy! Paliwa z szyldu Lotosu i Orlena od kilku lat są już bezsiarkowe. Konkurencja kupuje tam gdzie niższe koszty transportu czyli np. lotos zaopatruje się w orlenie tak samo shell itd. statoil bierze paliwa prosto rafinerii gdańskiej.

Paliwa premium polecam. odradzam shell vpower bo niczym się nie różni od zwykłego paliwa. trochę dodatków, czysty marketing. dla diesli najlepsza bp ultimate, on verva, lotos dynamique, dla silników benzynowych tylko 98 :mrgreen: wystrzegać sie jak ognia stacji prywatnych, niemodernizowanych, na supermarketach, lub prywatnych pod szyldami znanych marek.

Wiem co pisze bo siedzę w kontroli paliw.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!