Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie i brak mocy


T.Boy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z silnikiem. Jest od jakiegoś czasu dosyć mułowaty i pali dużo, ok. 8-9 w trasie i ok. 10-12 w mieście(delikatne obchodzenie się z gazem). Dochodzą do tego falujące obroty biegu jałowego. Byłem disiaj n adiagnostyce i o dziwo bez błedów silnika (odpinałem akumulator tydzień-520km temu). Rozpoczęcie diagnostyki rozpoczeło się z temperaturą silnika 56stopni. Na biegu jałowym czujnik podciśnienia wykazał jakieś 33kpa (jezeli dobrze odczytałem), sonada oscylowała w okoliczch 700mV (od 0 do ok850),napięcie ładowania 14.2V, temperatura powietrza dolotowego 20stopni. Jak się wyraził "magik od diagnostyki" sonda długo startowała. Podczas godzinnego testu nie pojawił się żaden błąd lecz auto miało max.80stopni (obudowa termostatu bardzo gorąca). Dopiero po "podgazowaniu" włączył się wentylator chłodnicy przy temperaturze odczytanej z komputera 93stopnie a wyłączył 81. Podobne temperatury pokazywał licznik. Termostat mam drugi w tym roku bo szukałem powodów powolnego nagrzewania się i niskiej temperatuty silnika.

Czyżby oba czujniki do wymiany?

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek spróbuj z czujnikiem temperatury od ECU.

Jak się zachowywała sonda przy dodawaniu i ujmowaniu gazu ?

Kiedy regulowałeś zawory i w jakim stanie jest układ zapłonowy ?

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nowe (szybko po wymianie pokryły sie takim nalotem w kolorze ceglanym), nowe kable, aparat bez przepaleń

Sonda cały czas zmieniała wartośc napięcia (bardzo szybko). Przy dodawaniu gazu napięcie wzrastało do ok 850mv(cały czas skacząc) a przy puszczaniu spadało.

Zawory regulowane niecałe 20000 temu

Zmierzyłem teraz czujnik od ECU. Opór mędzy stykami 3kohm. Czujnik od licznika opór między jednym ze styków a masą 2.5kohm. Sonda lambda opór między stykam A i B 7kohm a między A i masą nie mogłem zmierzyć bo miernik mimo podłączenia do wtyczki pokazywał stan gotowości. Pomiary dokonane na zimnym i zatrzymanym silniku

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory już się nadają do regulacji po takim przebiegu.

Kolor nalotu na świecy wskazuje, że raczej wszystko jest OK.

Po godzinie testu nawet na wolnych obrotach powinien się włączyć wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdziłem stary termostat. Powiesiłem go na sznurku w garczku z wodą i w momęcie zagotowania się wody otworzył się całkiem. Gdy woda przestała się gotować to się zamkną. A miał być zepsuty (podparty)

 

Dodano: 16 lis 2011 - 23:59

Dzisiaj zrobiłem test temu termostatowi z termometrem. Zaczyna się otwierać przy 88 może 89 stopniach.

Podmieniłem go na ten w samochodzie. Następnie sprawdziłem ten wyjęty termostat i zaczął się otwierać przy 82 stopniach.

Podczas nagrzewania silnika zdiołem wtyczkę z czujnika temperatury (do ECU). Wentylator chłodnicy ani drgną. Zmierzyłem opor na czujniku, w momęcie jak otworzył się termostat, ok. 300 ohm

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co podają mądre książki, to 300Ω jest właściwe dla 80C, a dla 90C powinno być poniżej 270Ω.

By wynikało, że czujnik podaje do komputera trochę za niską temperaturę.

Przy tym silniku termostat powinien się otwierać przy 89C.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zamontowałem termostat który jak sprawdziłem zaczyna się otwierać przy 89 może 88 stopni (skala termometru co 2 stopnie). Gdy termometr pokazuje 90 stopni opór czujnika do komputera 258ohm.

Wnioskuje z tego że problemem był termostat.

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza masz OK?

Wydech nie jest przytkany bądź KAT ??

 

Mój wujaszek mechanik jak zobaczył ostatnio mój filtr powietrza to mi powiedział....

"To tak jak bym Ci wsadził knebel w pysk i kazał wziąć głęboki wdech..."

 

Filtr zmieniłem..wydech również bo już przepuszczał i był z deka zawalony....auto odmulone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza raczej ok. Zmieniłem ostatnio tłumik środkowy, w tylnym 2 dziurki (odpływ wody), katalizatora nie mam (tłumik w obudowie katalizatora). Więcej nie wiem.

Po wymianie termostatu trochę żwawsze choć szału nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!