Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie i brak mocy


T.Boy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z silnikiem. Jest od jakiegoś czasu dosyć mułowaty i pali dużo, ok. 8-9 w trasie i ok. 10-12 w mieście(delikatne obchodzenie się z gazem). Dochodzą do tego falujące obroty biegu jałowego. Byłem disiaj n adiagnostyce i o dziwo bez błedów silnika (odpinałem akumulator tydzień-520km temu). Rozpoczęcie diagnostyki rozpoczeło się z temperaturą silnika 56stopni. Na biegu jałowym czujnik podciśnienia wykazał jakieś 33kpa (jezeli dobrze odczytałem), sonada oscylowała w okoliczch 700mV (od 0 do ok850),napięcie ładowania 14.2V, temperatura powietrza dolotowego 20stopni. Jak się wyraził "magik od diagnostyki" sonda długo startowała. Podczas godzinnego testu nie pojawił się żaden błąd lecz auto miało max.80stopni (obudowa termostatu bardzo gorąca). Dopiero po "podgazowaniu" włączył się wentylator chłodnicy przy temperaturze odczytanej z komputera 93stopnie a wyłączył 81. Podobne temperatury pokazywał licznik. Termostat mam drugi w tym roku bo szukałem powodów powolnego nagrzewania się i niskiej temperatuty silnika.

Czyżby oba czujniki do wymiany?

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek spróbuj z czujnikiem temperatury od ECU.

Jak się zachowywała sonda przy dodawaniu i ujmowaniu gazu ?

Kiedy regulowałeś zawory i w jakim stanie jest układ zapłonowy ?

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nowe (szybko po wymianie pokryły sie takim nalotem w kolorze ceglanym), nowe kable, aparat bez przepaleń

Sonda cały czas zmieniała wartośc napięcia (bardzo szybko). Przy dodawaniu gazu napięcie wzrastało do ok 850mv(cały czas skacząc) a przy puszczaniu spadało.

Zawory regulowane niecałe 20000 temu

Zmierzyłem teraz czujnik od ECU. Opór mędzy stykami 3kohm. Czujnik od licznika opór między jednym ze styków a masą 2.5kohm. Sonda lambda opór między stykam A i B 7kohm a między A i masą nie mogłem zmierzyć bo miernik mimo podłączenia do wtyczki pokazywał stan gotowości. Pomiary dokonane na zimnym i zatrzymanym silniku

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory już się nadają do regulacji po takim przebiegu.

Kolor nalotu na świecy wskazuje, że raczej wszystko jest OK.

Po godzinie testu nawet na wolnych obrotach powinien się włączyć wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdziłem stary termostat. Powiesiłem go na sznurku w garczku z wodą i w momęcie zagotowania się wody otworzył się całkiem. Gdy woda przestała się gotować to się zamkną. A miał być zepsuty (podparty)

 

Dodano: 16 lis 2011 - 23:59

Dzisiaj zrobiłem test temu termostatowi z termometrem. Zaczyna się otwierać przy 88 może 89 stopniach.

Podmieniłem go na ten w samochodzie. Następnie sprawdziłem ten wyjęty termostat i zaczął się otwierać przy 82 stopniach.

Podczas nagrzewania silnika zdiołem wtyczkę z czujnika temperatury (do ECU). Wentylator chłodnicy ani drgną. Zmierzyłem opor na czujniku, w momęcie jak otworzył się termostat, ok. 300 ohm

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co podają mądre książki, to 300Ω jest właściwe dla 80C, a dla 90C powinno być poniżej 270Ω.

By wynikało, że czujnik podaje do komputera trochę za niską temperaturę.

Przy tym silniku termostat powinien się otwierać przy 89C.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zamontowałem termostat który jak sprawdziłem zaczyna się otwierać przy 89 może 88 stopni (skala termometru co 2 stopnie). Gdy termometr pokazuje 90 stopni opór czujnika do komputera 258ohm.

Wnioskuje z tego że problemem był termostat.

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza masz OK?

Wydech nie jest przytkany bądź KAT ??

 

Mój wujaszek mechanik jak zobaczył ostatnio mój filtr powietrza to mi powiedział....

"To tak jak bym Ci wsadził knebel w pysk i kazał wziąć głęboki wdech..."

 

Filtr zmieniłem..wydech również bo już przepuszczał i był z deka zawalony....auto odmulone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza raczej ok. Zmieniłem ostatnio tłumik środkowy, w tylnym 2 dziurki (odpływ wody), katalizatora nie mam (tłumik w obudowie katalizatora). Więcej nie wiem.

Po wymianie termostatu trochę żwawsze choć szału nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!