Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik prędkościomierza?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem zupełnie nowy na forum, wiem że jest szukajka i wszystko można tutaj znaleźć, ale chodzi mi o odpowiedź na jedno, a właściwie dwa konkretne pytania. Meganka należy do mojej kobiety, ja praktycznie nią nie jeżdzę, ale wiadomo wizyty u mechaników to moja działka. Zbliża się przegląd, wiec pojechałem na stację diagnostyczną wybadać co jej tam nie gra, okazało się że przewody hamulcowe do wymiany, ale to w sumie nie jest jakieś zaskoczenie. Problem tak naprawdę jest inny, od jakiegoś miesiąca zdarza się , że wyłącza się podczas jazdy prędkościomierz, nie zlicza również km. Serwis za wymianę czujnika ( prądniczki) prędkościomierza woła sobie 350 (!) PLN. To trochę chore, dwa stwierdzili również że do wymiany nadaje się pierścień ABS na lewej półośce.

Tutaj moje pytanie, czy można zrobić to taniej? Czy części mogę kupić przykładowo na allegro? Wiadomo, zaniosę im części i niech sobie montują. Jeśli ktoś mógłby wskazać mi jakiegoś linka do czujnika i pierścienia na allegro, będę bardzo bardzo wdzięczny.

Ja znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/czujnik-naped-licznika-megane-kangoo-clio-twingo-i1929823401.html

http://allegro.pl/pierscien-abs-renault-megane-laguna-clio-44-zeby-i1887763009.html

Chyba, że powód zatrzymywania prędkośiomierza jest inny i ktoś może mnie oświecić?

Meganka pochodzi z 98r i sądząc po światłach to PHI.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, raczej na allegro przeważnie kupuje się trochę w ciemno ja na twoim miejscu podleciał do kogoś na kanał albo do samego mechaniora i przeliczył zęby na pół osi i na mieście poszukać. Z to że nie licznik nie pokazuje km/h i przejechanych km to raczej podejrzewałbym licznik lubią stwarzać tego typu problemy czasem wystarczy że w niego delikatnie uderzyć i powinien zacząć działać... jeśli to nie będzie to to pozostaje przewody lub sam czujnik prędkości... Nawiasem mówiąc kolega z forum na do sprzedania oryginalny czujnik: http://megane.com.pl/topic/34466-czujnik-predkosci-megane-iphi/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

licznik lubią stwarzać tego typu problemy czasem wystarczy że w niego delikatnie uderzyć i powinien zacząć działać...

Lubią, ale chyba w tym przypadku raczej padł właśnie czujnik prędkości na skrzyni.

http://megane.com.pl/topic/2824-predkosciomierz/page__view__findpost__p__235161

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko,że na forum tu : http://megane.com.pl/topic/34466-czujnik-predkosci-megane-iphi/

masz taki czujnik,więc można zakupić ,sam planowałem zakup tak na wszelki wypadek .Warto by zerknąć na bezpiecznik ,dodatkowo przed wymianą,zresz aopis masz wyżej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już do kolegi napisałem, czekam na info czy zgodzi się poczekać do jutra.

jeszcze aby rozwiać wątpliwość, bo różne rzeczytałem na forum. w PHI prędkość brana jest z czujnika przy skrzyni, czy też z okolic ABS, bo takie wieści też do mnie dotarły. Tak skojarzyłem, bo skoro stwierdzili usterkę tego pierścienia ABS to może gdzieś tam też jest problem.

no ale mam nadzieję, że dobrze prawicie :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działać działa, no więc pozostaje mi kupić czujnik.

skoro jednak już rozmawiamy, to mam pytanko orientujesz się może ile kosztuje wymiana sworznia w Megance? Na allegro widziałem różne w cenach między 30 a 90 PLN i cholera wie, które brać, bo ponoć też by się przydało wymienić, choć niekoniecznie już teraz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Moja przygoda z predkosciomierzem zaczeła sie wiosną i ciągnie się do dzisiaj. prędkosciomierz przestaje działać po około 40 min. ciągłej jazdy lub przy częstym gaszeniu i odpalaniu auta, wtedy potrafi pasć po przejechaniu około 5 km. Potem włącza się i pada jak chce. Sprawdzałem wizualnie kostki przy aku i po stronie kierowcy oraz przy liczniku i nic nie jest tam pognite. Ostatnio zdemontowałem czujnik, przeczysciłem styki i dalej nic. Za to od niedawna gdy predkosciomierz nie działa przez jakies 30min. nonstop to pojawia sie kontrolka EKG. Poza tym auto chodzi jak zagareczek. Gdzies wyczytałem że gdy pojawia się ta kontrolka to wskazuje to na uszkodzienie czujnika prędkosci. Czy może sie ktos do tego odniesć? Czy jednak uszkodzienia kostek, kabli lub zegarów nie można wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego marek24p. Przeczyść/dokręć mocowanie przewodów masowych na silniku.

Z tego, co mi wiadomo czujnik prędkości nie ma żadnego wpływu na kontrolkę EKG w tym aucie. Nie odgrywa on żadnej roli przy określaniu parametrów pracy silnika, a za to gównie odpowiada komputer auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z tą masą to może być racja bo ostatnio przy otwartej masce dotknąłem jedną ręką dwóch przewodów od świec a drugą trzymałem maskę i dostałem nieoczekiwanego strzała pradem. Z tą kontrolką ekg to już sam nie wiem, może złe uziemienie ma wpływ na ten prędkościomierz, z drugiej strony dlaczego miało by paść właśnie na to.

Jednak kontrolka EKG ma jakis związek z tą sytuacją. Juz parę włączyła się tylko i wyłącznie po padnięciu prędkosciomierza. Nie wiem czy chodzi o wadliwe działanie czujnika czy może zagary, ale potwierdzam związek.

 

Dodano: 08 wrz 2012 - 09:32

jeszcze jedno pytanko, czy na kabelku odpowiadającym za info o prędkości który wchodzi do kostki na zegarach powinno być napięcie 12V. Chciałbym to pomierzyć gdy koła będą rozpędzone an biegu. Prawdopodobnie wykluczyło by to zegary gdyby było napięcie prawda?

 

Sorry że edytuję po bardzo długim czasie ale koniec końców po ok tyg. przemysleń zmieniłem czujnik prędkosci na jaki zamiennik i do dzisiaj wszytko hula jak ta lala.

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!