Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świecące się kontrolki - brak wspomagania hamulców ?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam duży problem z dziwnym zachowaniem się elektryki w megan 1.9D z 1996r. Mainowicie chodzi o to, że jak odpalam zimny silnik to po odpaleniu cały czas świecą się kontrolki od ciśnienia oleju i ładowania (wcześniej mrugały obydwie równocześnie). Świecą się przez około 10 minut i po tym czasie równocześnie gasną. Zawsze tak jest przy zimnym silniku! Jak jest rozgrzany to gasną odrazu! Oprócz tego w czasie gdy te kontrolki się świecą to nie ma wspomagania hamulców??? Jak gasną odrazu jest wspomaganie hamulców??? O co tu chodzi???????

 

Dodano: 17 gru 2011 - 09:45

Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i byłem u elektryka- instalacja ok. - ale nadal ten sam objaw!!! Nie mam już pomysłów ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może teraz sprawdź wszystko pod kątem ładowania, alternator, połączenia (m.in. przy rozruszniku, bo prąd z alternatora idzie do akumulatora przez rozrusznik), przewody, klemy. No i masę (-) na bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest u mnie nazywa się to test kontrolek. Jak przekręce kluczyk w zapłon to zapalają sie kontrolka ciśnienia oleju, brak ładowania, zbyt wysoka temperatura płynu i rezerwa paliwa (nawet gdy jast połowa zbiornika). Gdy silnik zapali to wszyskie gasną. Rozpracowałem to. Gdy miałem mało oleju migała kontolka niskiego ciśnienia oleju, temperatura i rezerwa (wszystkie razem). Więc wywnioskowałem że wszystkie, oprócz braku ładowania, są spięte razem. Identyczna sytuacja jest w megance moich sąsiadów.

Sprawdź czy nie masz zwarcia w liczniku gdzieś na obwodzie braku ładowania i niskiego ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Mam problem od dwóch miesięcy i niestety nadal nie rozwiązany! Chodzi mianowicie o to , że jak odpalam zimny silnik to przez około 5-10 minut świeci się kontrolka ciśnienia oleju i kontrolk ładowania oraz w tym czasie nie mam wspomagania hamulców??? (Renault Megane 1997r. slilnik 1.9D). Nieraz zdarza się , że z godzine się świecą i nie mam w tym czasie wspomagania hamulców. byłem u elektryka i kazał zmienić czujniki ciśnienia oleju, czujniki temp. wody, zmienić licznik.... mam już dość wymiany części. Ciśnienie oleju sprawdzone - prawidłowe, temp. trzyma dobrze (wg. wskazówki). Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem??? Może jakieś podpowiedzi odnośnie tej uciążliwej usterki. Nadmieniam , że jak kontrolki zgasną to wraca wspomaganie hamulców. Z reguły jak jest silnik rozgrzany to odrazu wszystkie kontrolki gasną i jest wspomaganie hamulców.

HELP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Szanowni Forumowicze, najlepsi specjaliści.

Po przeczytaniu parunastu stron niniejszego forum postanowiłem odświeżyć temat.

Posiadam Megane I 1.6 75 KM

Obecnie baardzo często zaczynają mrugać i czasami palić się ciągłym światłem kontrolki STOP i ciśnienie oleju, poprzedni właściciel - tata, w takim wypadku dolewał oleju. Taty już z nami nie ma :(... Skarbnica wiedzy o Renault zabrała tajniki do grobu. Obecnie dolewam raz na 3 msc 1,5 do 2 litrów oleju - wówczas kontrolki przestają świecić. Byłem u elektronika, wymienił czujnik ciśnienia oleju, nic to nie dało temat powraca i stwierdził, że tak ma i koniec. Wspomnę, że silnik wyzionął ducha przy 182 tys wówczas była wymieniana uszczelka pod głowicą, planowana głowica.

Rozumiem, że silnik spala 1,5 - 2 litrów oleju na 3 msc?? (wycieków brak, płyn chłodzący bez zmian)

Proszę o rady i wsparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzasz chociaż stan oleju bagnetem czy tak sobie po prostu dolewasz na farta? Jak wycieków brak to raczej świadczy o spalaniu go, chociaż to powinno objawiać się chyba niebieskawym dymkiem z wydechu (nie pamiętam koloru ale chyba ten). Sprawdziłbym ciśnienie z próbą olejową.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

<><><><><><><><><><><><><><><><><<><><><><><><><><><><><><><><

Wymieniłem już trzy bagnety (plastikowe szybko się łamią przy końcówce...) bardzo ciężko na zamiennikach poznać prawidłowy poziom oleju (ścieka z plastiku - chyba, że znasz inny sposób na taki bagnet) nie mniej kontrolki - równa się brak na bagnecie prawidłowego poziomu. Obecnie dywmek bezbarwny - spróbuje go jeszcze poobserwować na zimnym i ciepłym.

<><><><><><><><><><><><><><><><><<><><><><><><><><><><><><><><

Dziękuję za radę.

<><><><><><><><><><><><><><><><><<><><><><><><><><><><><><><><

Ktoś coś?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

 

Dodano: 07 lip 2016 - 22:46

ok

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!