Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana nagrzewnicy auto z klimą


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów znowu się biorę za wymianę nagrzewnicy jak już pewnie wiecie... tym razem mam już ściągnięte wycieraczki ;] więc to już coś . jestem na etapie odkręcania komory mieszania powietrza i pytanie jak ją rozebrać żeby nie uszkodzić klimy ...?

 

proszę o przeglądanie tego tematu. jutro może dodam pierwsze zdj. będę je dodawać do kiedy nie wymienię tego co jest kłopotem :) żebyś cie widzieli to co ja i mi pomagali :)

po wszystkim może powstanie 2 poradnik bo jeden już jest i też mi się przydaje ale jednak dużo się różni od mojego auta

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaa kolejna przeszkoda...:/ a ile kosztuje napełnienie klimatyzacji?

 

a jak dam auto do mechanika żeby wymienił nagrzewnice to jak on to zrobi? też musi rozebrać ??

 

a trzeba to całkiem wyjmować ?nie da się jakoś inaczej?

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez młota, nie robota...

Mechanik najpierw odciągnie czynnik chłodzący. Następnie wyjmie, co ma wyjąć, odkręci co ma odkręcić i wymieni. Po wszystkim złoży wszystko do kupy i napełni z powrotem klimę. Przy okazji skasuje sumkę, ponieważ nie jest to trudne, ale pracochłonne.

Jeżeli przymierzasz się do tego w taki sposób, to od razu zrezygnuj.

Jeżeli na prawdę chcesz to zrobić sam, to najpierw podjedź do fachmanów od klimy, niech odciągną czynnik. Tylko umów się z nimi od razu, że podjedziesz później i nabiją ją z powrotem. Czynnik chłodzący jest drogi i nie daj się wyrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób ? już 3 podejscie robie... raz odkręciłem deske wszystko to to mnie chwyciły wycieraczki teraz komora... da się to oderwać?... a i co do tej klimy małó który mechanik ma nabijanie klimy więc tylko autoryzowane serwisy mi to wymienia? ? i zedrą pewnie 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w swojej okolicy, na pewno ktoś się zajmuje klimatyzacją. Jako ostateczna ostateczność (ale to już naprawdę akt desperacji), możesz podjechać do serwisu, gdzie naprawiają lodówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby się da, ale przy okazji na 100 % zepsujesz coś jeszcze. Może i nawet "to pudło". Pytanie, jak zamierzasz mieszalnik z powrotem zamocować po wyrwaniu ?

Co do lodówki, to myślałem o odciągnięciu czynnika, nie naprawie nagrzewnicy...

Zawsze możesz ulotnić czynnik, ale klima nie będzie chłodziła, dopóki jej nie napełnisz. Myślę, że na zimę bardziej przyda się nagrzewnica, niż klima. Koszt nabicia klimy to przeszło 100 zł.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yy wyrwać chce nie mieszalnik tylko pudła pod deską rozdzielczą

 

wiem przecież że myślałeś o odciągnięciu czynnika a nie o nagrzewnicy :) :)

 

ulotnić nie zamierzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nagrzewnica siedzi w mieszalniku...

W całym tym rozbieraniu chodzi tylko o to, aby wyciągnąć z przegrody 2 przewody plastikowe, idące do nagrzewnicy. Żeby nie to, wystarczyło by odkręcić 2 śruby i wyjąć nagrzewnicę (po uprzednim spuszczeniu cieczy chłodzącej silnik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie Francuzi to są Francuzi zawsze muszą utrudnić prace jutro dam znać co tam porozrabiałem :)

 

//

 

nie trzeba było zadnej klimy opróżniać itp lekko to odciągnąłem (oczywiście wszystkie śruby odkecone) jeszcze to było podzielone na 2 części tą wlotową do komory mieszania powietrza jakoś wypchałem w strone akumulatora i ukazała mi się 2 śruba trzymająca całe pudło z nagrzewnicą ;] więc jest bardzo dobrze bo ani klimy nie ruszałem ani nic ;d jutro może dodam zdjęcia :)

 

thx za dotychczasowe wskazówki :P

 

Dodano: 06 gru 2011 - 18:27

udało mi się do niej dostać i chyba nic nie zepsułem ;) ale zatkana była sporo 50% ...

 

fotki zatkanej nagrzewnicy w załączniku ...

 

teraz tylko wszystko muszę jakoś poskładać hehe :P

 

Dodano: 07 gru 2011 - 18:03

dobra nagrzewnice wymieniłem i złożyłem do kupy choć nie było łatwo ...

 

dzięki za pomoc

 

moderator można /close :P

post-38686-0-32329900-1323192225_thumb.jpg

post-38686-0-16863900-1323192293_thumb.jpg

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!