Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy, dławi się, gaśnie na rozgrzanym silniku.


jasio1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukałem, ale nie znalazłem, pomóżcie. Moje auto to Megane 99' 1.6 16V benzyna. Na zimnym silniku wszystko ok, pali na dotyk obroty utrzymują się na poziomie 1000 (ssanie), w miarę wzrostu temp. spadają do 750, problem zaczyna się, gdy silnik osiąga temperaturę optymalną. W czasie jazdy auto nagle przestaje reagować na gaz, przy wciśnięciu gazu samochód zaczyna zwalniać i raz nie chce jechać w ogóle, a raz jedzie tylko przy minimalnym gazie (ok 1900 obrotów). Odcinam na dwie sekundy zapłon (na biegu) i przez kilkaset metrów, w czasie przyśpieszania jest ok do momentu, kiedy ujmę (nie zawsze za pierwszym razem) i ponownie wcisnę gaz, znów nie chce jechać. Gdy megi przestaje reagować i zatrzymam się na poboczu obrotomierz wskazuje około 600 i delikatnie faluje, po wciśnięciu gazu w dechę silnik najczęściej zatrzęsie się i gaśnie, czasami tylko się telepie i bulgocze. Wystarczy silnik zgasić i odpalić by przez chwilę było ok. Dodam, że nie mam problemów z odpalaniem przy rozgrzanym silniku, wtedy też pali na dotyk. Problem pojawia się tez niekiedy w czasie postoju (na skrzyżowaniu), wtedy obroty spadają z prawidłowych 750 do ok 600 i już nie mogę ruszyć, chyba że baaaardzo powoli "na żabkę". Wykonałem następujące zabiegi, które nie dały rezultatu: czyszczenie przepustnicy, doszczelnienie dolotu (uszczelki przepustnicy i kolektora), wymiana filtra paliwa. Z góry dziękuję za każdą pomoc.

 

Dodano: 09 gru 2011 - 13:10

Widzę, że niestety brak pomysłów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o świece mają ok 20 tyś przebiegu i są w dobrym stanie (sprawdzone, czyszczone), cewki pomierzone (wyniki rezystancji jednakowo), w czasie ww zjawiska odpinałem i podpinałem każdą cewkę po kolei i pojawiało się znaczące pogorszenie pracy silnika, pomierzyłem też (oprócz lambda) wszystkie czujniki w aucie, wyniki ok. CLIP podłączałem, jednak gdzieś mam uszkodzony interfejs i odczyty nie powiodły się.

 

W czasie weekendu zauważyłem jeszcze jeden objaw, głośną i nierówną pracę pompy paliwa, a w momencie pojawienia się problemu przestaje pracować. Chwilowa przerwa zapłonu ponownie uruchamia pompę, im dłużej trwa przerwa, tym dłużej pompa później pracuje. Częstotliwość występowania zjawiska jest zmienna i zaczęło pojawiać się przy niepełnym rozgrzaniu silnika.

 

Planuję wymianę pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są w dobrym stanie

Skoro tak uważasz ...

głośną i nierówną pracę pompy paliwa

Sprawdź bezpiecznik i przekaźnik pompy paliwa, zainteresuj się też czujnikiem bezwładnościowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!