Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem.

 

Dolewałem jakieś dwa tygodnie temu płyn do chłodnicy do swojej megane.

Poziom zostawiłem na kresce max. Codziennie auto przejeżdża od 20 do 50 km max. Sprawdzałem dzisiaj rano poziom i okazuje się, że spad do połowy skali. Pod autem wycieków nie widzę więc moje pytanie gdzie płyn ucieka???

 

Czy jest możliwe, że cieknie powolutku gdzieś przy zacisku gumy przy silniku, leci na silnik i paruje? Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed rozkręceniem tego trójwęża zrób sobie mały test. Niech ktoś przygazuje kilka sekund na maxa na biegu jałowym , a Ty obserwuj czy nie pryska płynem spod plastykowej obudowy przy silniku. Zachowaj ostrożność i nie przybliżaj się zbytnio!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mnie też ubywa... I to sporo.

Pod autem sucho, ale jak piszecie może parować zanim kapnie.

Martwi mnie tylko, że to może być uszczelka pod głowicą. Gdzieś wyczytałem, że objawem tego są białe spaliny, a jak depnę w gaz to właśnie widzę biały dym. Ale o tej porze roku każdy ma biały dym, bo zimno.

Sprawdzałem opaski mocujące przewody do parownika, ale są OK. Gdzie jeszcze szukać przecieku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej megi też ubywa płynu. Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą, przewody nowe, odpowietrzone, nowy termostat. I też pod autem sucho a płynu co prawda wolno ale ubywa :-? Biały dym o tej porze to chyba częste i normalne zjawisko :roll: Jeszcze mam kłopot,, nie zawsze ale czesto bywa, że szaleje mi wskazówka temperatury silnika. Wszystko działa dobrze, myslałem ze to wina termostatu, wstawiłem nowy, i duzej poprawy nie ma. Co ciekawe nie dzieje sie tak zawsze ze ona szaleje, ale jednak czesto. Potrafi przeskakiwać od 1 kreski do połowy wskaźnika :roll: i to nie że tak powoli ale momentalnie ,,powiedzmy ze jest na 2 kresce, ciach :-? i wskakuje powiedzmy na okolice trzeciej.. Jakies porady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Ja miałem taki sam problem wycieku płynu chłodzącego z którym walczyłem od soboty.Po wstępnej diagnozie okazało się ze chyba to była uszczelka tak jak pisaliście wcześniej oring który u mnie był chyba szczelony pod zieloną kostką (chyba to jest czujnik temp.)Dzis wymieniłem i narazie nie widze żadnego wycieku.Jutro będe obserwował dalej jak to wygląda.Bedę pisał jak sprawa się układa.pozdrawiam

 

[ Dodano: 2007-11-06, 21:48 ]

U mnie jednak to nie oring od czujnika.Patrzyłem w silnik i dzis zauwazylem wyciek.Jest niby mniejszy ale w innym miejscu.Chyba bede musiał oddac auto do mechanika bo tak mocno to az mi się bawic nie chce ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Robert99

Witam, nie wiem czy temat jeszcze jest aktualny, ale jeśli tak to też chciałem zapytać forumowiczów znających się lepiej niż ja czy mają jeszcze jakieś pomysły.

Muszę się za to zabrać, więc chciałbym zebrać wszystkie sugestie;

 

Ubywanie płynu chłodniczego spowodowane może byc:

- uszczelka ( oring)

- uszczelka na termostacie

- nieszczelność przy pompie wody

- uszczelka pod głowicą

- nieszczelne przewody obiegu płynu chłodniczego

 

gdzieś słyszałem że mogą być też nieszczelności przy nagrzewnicy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!